مطلبی از روزنامه همشهری در انتقاد از نتایج تیم ملی

به گزارش مجله اخبار فوتبال، یادداشت اول روزنامه همشهری به بررسی شرایط تیم ملی در جام جهانی اختصاص دارد. این پست را بخوانید:

حمله به تیم بازنده ساده ترین کار دنیاست اما این مشکل نباید و نمی تواند مانع از دیدن انتقادات و کاستی ها شود. یکی از پرکاربردترین کلیدواژه های فوتبال ایران در هفته های اخیر «دراگان اسکوچیچ» بوده است. ناگفته نماند سرمربی کروات در بدترین شرایط ممکن هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت و با نتایج درخشان ما را به جام جهانی رساند. پس از آن یکسری اتفاقات باعث شد اسکو نتواند روی نیمکت تیم ایران ادامه دهد. این مربی اقتدار خود را در بین بازیکنان از دست داده است و به نظر می رسد عوامل خارج از تیم نیز در این ماجرا دخیل بوده اند. پس از آن تمایل جدی برای اخراج اسکوچیچ به وجود آمد که منجر به اخراج نه چندان محترمانه او و بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی ایران شد.


سرویس خبر شماره: 1856691
10 دسامبر 1401 ساعت 13:00.
2.6 هزار |

0نقطه نظر

یک ترکیب شگفت انگیز
دراگان اسکوچیچ پس از حذف تیم ملی ایران از جام جهانی گفت: 3 سال در آنجا ماندم، بازیکنانی در جام جهانی بازی کردند که اصلا انتخاب نشدند، من بازی ها را تماشا کردم، تغییرات زیادی ایجاد شد. در بازی اول مقابل انگلیس، ایران بسیار محتاطانه عمل کرد. حقیقت این است که حتی جدی ترین حامیان کی روش هم نتوانستند از ترکیب بدیع او در بازی با انگلیس عبور کنند؛ چیدمان آنقدر عجیب است که حتی پس از 6 اصلاح نامتعادل به نظر می رسید. بازی مقابل انگلیس یک جلسه تمرینی خوب برای ما بود.» در حالی که ساده ترین فوتبالدوستان هم می دانند تفاوت بین یک مسابقه در مقیاس جام جهانی و یک جلسه تمرینی را در نظر بگیرید. جالب ترین چیز این است که کی روش برای تیم منتخبش ایستاد و گفت عیبی ندارد اما در 2 بازی بعدی به آن پایبند نبود و تغییرات قابل توجهی روی آرنج خود ایجاد کرد. نوعی اعتراف عملی به خطای روز اول که برای ایران گران تمام شد.

جایی برای توجیه نیست
در شرایط عادی فرصت های محدود سرمربی جدید برای همکاری با تیم را می توان توجیهی برای نتایج ضعیف او دانست، اما در مورد کی روش شرایط متفاوت است. او اگرچه 2 ماه مانده به شروع جام جهانی هدایت تیم ایران را پذیرفت اما سابقه حضور نزدیک به 8 سال در همین تیم را داشت. کی روش برای به حداقل رساندن خطر، لیست نهایی مسافران جام حذفی را با بازیکنان نزدیک به خود پر کرد. بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده، هیچ تیمی به اندازه ایران به فهرست قبلی جام جهانی شبیه نبود و به همین دلیل تیم منتخب کی روش دارای میانگین بالاترین سن در کل کات است.
علاوه بر این او به خوبی می دانست چه سمتی را می پذیرد و آگاهانه و با اشتیاق به تیم ملی بازگشت. بنابراین انتظار می رفت که او انتخاب های بهتری داشته باشد. انتخاب هایی که اخراج فردی مثل دراگان اسکوچیچ و بازگشت او به تیم ملی را توجیه می کند. امروز خیلی ها از خود می پرسند که آیا تیم ملی نتوانست با اسکوچیچ نتایج مشابهی کسب کند؟ صرف نظر از پاسخ، حتی پرسیدن همین سوال برای کیروش یک شکست بزرگ است. او اشتباهاتی داشت که برای او و تیم ملی گران تمام شد. این واقعیت را نمی توان نادیده گرفت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

کی روش به خوبی می دانست چه سمتی را می پذیرد و آگاهانه و با اشتیاق به تیم ملی بازگشت.

مطلبی از روزنامه همشهری در انتقاد از نتایج تیم ملی

در واقع، مربی پرتغالی با بلیتی که اسکوچیچ برای او رزرو کرده بود به دوحه رفت. اتفاقی نادر در دنیای فوتبال که تلخی خاص خود را دارد. پس از آن، تماشاگران به این فکر کردند که آیا درست است یا غلط، اما اسکوچیچ به ندرت در این مورد اظهار نظر می کند. او که حتی پس از باخت سنگین تیم ملی ایران مقابل انگلیس، مفسر تلویزیونی الجزیره برای بازی های جام جهانی بود، به بازیکنان دلداری داد و جملاتی را بیان کرد که روحیه آنها را بالا برد و اعتماد به نفس: «مطمئنم این چهره واقعی نیست. ایران.این تیم توانایی زیادی دارد و به مسابقات برمی گردد.الان اما پس از باخت مقابل آمریکا و پایان تیم ملی ایران، اسکوچیچ چند جمله متفاوت به زبان آورد که قابل تامل است.