من یونایتد درآمد بسیار کمتری از فروش بازیکنان آکادمی در مقایسه با رقبا دارد – اخبار من یونایتد و اخبار نقل و انتقالات

گزارش جدیدی از رصدخانه فوتبال CIES نشان می‌دهد که منچستریونایتد تا چه حد از نظر به‌دست آوردن ارزش از فروش بازیکنان آکادمی ضعیف بوده است.

همانطور که توسط دیلی میل اشاره شده است، به نظر می رسد یونایتد اخیراً روی سیاست فروش ستاره های آکادمی به عنوان راهی برای رهایی از فشارهای ناشی از قوانین بازی جوانمردانه مالی تصمیم گرفته است.

این قابل درک است که پس از پنجره های نقل و انتقالات تابستانی گذشته که هزینه های هنگفتی برای نقل و انتقالات برای حمایت از اریک تن هاگ کرده بود، یونایتد به طور خطرناکی به نقض FFP نزدیک شده است. یکی از راه‌هایی که می‌توان به باشگاه اجازه تنفس داد، فروش بازیکنان آکادمی است که معمولاً سود خالص را در دفتر باشگاه نشان می‌دهند.

جدیدترین موارد این روند رو به رشد، خروج آلوارو فرناندز و هانیبال مجبری به ترتیب به سویا و بنفیکا است.

سویا گزینه خرید دائمی هانیبال را با 14 میلیون پوند به اضافه 3 میلیون پوند اضافه در پایان فصل در صورت عملکرد خوب در استادیوم رامون سانچز-پیزخوان حفظ می کند. بنفیکا همچنین در مورد گزینه خرید در قرارداد فرناندز به ارزش حدود 8.6 میلیون پوند مذاکره کرد. یونایتد در هر دو قرارداد دارای بندهای فروش و بازخرید است.

تابستان گذشته، تیم تن هاگ به بازیکنانی مانند متی کوار (بایر لورکوزن)، آنتونی الانگا (ناتینگهام فارست) و زیدان اقبال (اف سی اوترخت) اجازه داد باشگاه را ترک کنند.

دیگرانی که در جستجوی مراتع دوباره این منطقه را ترک کردند عبارتند از: جیمز گارنر (اورتون)، تدن منگی (لوتون تاون)، ناتان بیشاپ (ساندرلند) و چارلی ساویج (ریدینگ).

واضح است که از دیدگاه یونایتد، پول نقد از جوانان راهی مشروع برای بیرون کشیدن باشگاه از وضعیت مالی فعلی اش است.

با این حال، طبق گزارشی که توسط CIES منتشر شده است، یونایتد هنوز از نظر پولی که از فروش استعدادهای امیدوارکننده آکادمی خود دریافت می کند، در رتبه بسیار پایینی قرار دارد.

446 CIES Football Observatory Weekly Post 100 باشگاه با سودآورترین آکادمی های جهان را از نظر درآمد حاصل از انتقال بازیکنانی که حداقل سه فصل بین 15 تا 21 سال را در آنجا سپری کرده اند در ده سال گذشته نشان می دهد. سن.

غول پرتغالی بنفیکا – که فرناندز به تازگی از یونایتد به آن ملحق شده است – با 516 میلیون یورو شگفت انگیز که از فروش بازیکنان جوان به دست می آید، در صدر این رده بندی قرار دارد. دو سوم این مبلغ در پنج سال گذشته جمع آوری شده است.

آژاکس (376 میلیون یورو) و المپیک لیون (370 میلیون یورو) در رده سوم قرار گرفتند. تنها سه باشگاه انگلیسی در بین 10 تیم برتر حضور دارند – چلسی، تاتنهام هاتسپر و منچسترسیتی.

شیاطین سرخ با کسب 174 میلیون یورو از سال 2014 در رده بیست و ششم قرار دارند. تیم های لیگ برتری مانند لیورپول، آرسنال و استون ویلا نیز بالاتر از تیم تن هاگ هستند.

واضح است که یونایتد هنوز راهی برای رفتن دارد، اما این یک نکته مثبت بزرگ است که این باشگاه نشان می دهد که از عادت اولیه خود برای ذخیره بی مورد استعدادها فاصله گرفته است.

تن هاگ اغلب گفته است که تنها بهترین بازیکنان جوان زیر نظر او موفق خواهند شد. شواهدی از این امر قبلاً در کوبی ماینو و آلخاندرو گارناچو دیده شده است.

این دو در حال حاضر اعضای ثابت تیم اصلی هستند که به طور منظم در ترکیب اصلی سرمربی حضور دارند.

The Peoples Person قبلاً خطراتی را که در یونایتد وجود دارد که به طور دائم جوانان خود را در چنین مقیاس گسترده ای می فروشند، بررسی کرده بود، گاهی اوقات بدون اینکه فرصت کافی برای اثبات خود به آنها داده شود.

این کاملاً بر دوش قهرمانان 20 بار انگلیس است که اطمینان حاصل کنند که در حالی که ستاره‌های خود را به تیم‌های دیگر می‌فروشند تا درآمد کسب کنند، جریان ثابتی از استعدادها به مجموعه بزرگسالان نفوذ می‌کنند.

https://thepeoplesperson.com/2024/01/17/manchester-united-resort-to-academy-sales-to-ease-strain-brought-by-financial-fair-play-rules-274473/ منبع: