وقتی امروز استقلال از دربی بیرون رفت، یک عراقی نگذاشت پرسپولیس دربی را ببازد.


چهار سال پیش دو تیم استقلال و پرسپولیس میزبان یکی از جذاب ترین دیدارهای سال های اخیر بودند. اگرچه این دیدار با تساوی به پایان رسید، اما هیچ یک از هواداران هر دو تیم، بازیکنان را کم کار یا تبانی نخواندند، چرا که می دیدند چقدر شجاعانه در زمین مسابقه می دهند.

26 بهمن 1396 در حالی دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که شایعات زیادی مبنی بر ورود ویروس کرونا به کشور شنیده می شد، اما با وجود این، این دیدار با حضور تماشاگران برگزار شد.

پرسپولیس با یحیی گل محمدی در زمین حاضر شد; مربی ای که در میانه جای گابریل کالدرون را گرفت. در آن سوی زمین فرهاد مجیدی به جای آندره آ استراماچونی روی نیمکت استقلال نشست. استقلال ابتدا توسط ارسلان مطهری به گل رسید اما بشار رسن بازیکن عراقی پرسپولیس کار را به تساوی کشاند. مطهری بار دیگر برای استقلال گلزنی کرد تا در اولین دربی عمرش برتری خود را نشان دهد اما در دقایق پایانی بازی علی علیپور بار دیگر همه چیز را به تصویر کشید و در نهایت بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.

امروز که به سالگرد آن مسابقه می رسیم، جواد نکونام روی نام مطهری خط قرمز کشیده و ارسلان را در لیست مازاد قرار داده است. در پایان این دیدار، کمتر کسی فکر می‌کرد که اولین دربی که دوباره با حضور تماشاگران رخ می‌دهد، ۲۵ ماه دیگر و در اسفند ۱۴۰۰ برگزار شود!

علی علیپور در پرسپولیس



سرویس داخلی اخبار فوتبال