پرسپولیس صاحب رکورد برتر دهه 90 (جدول)

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دهه 1390 با صعود سپاهان آغاز شد و با پیروزی استقلال به پایان رسید، اما در این بین این پرسپولیس بود که بیشترین پیشروی هفته را داشت و اگر تنها دو هفته دیگر از لیگ برتر خلیج فارس باقی بماند. او می توانست صد دور جلوتر زندگی کند.

نکته جالب در مورد برتری قاطع پرسپولیس این است که سرخپوشان تنها 7 هفته از لیگ شانزدهم فاصله داشتند و میانگین 0.05 را در بالای دهه داشتند، اما سپس این میزان را به 0.52 هفته رساندند که آمار فوق العاده ای است و به این معنی است که پرسپولیس لیگ شانزدهم بیشتر از مجموع سایر تیم ها در رده اول قرار گرفته است.

در دهه 1390 16 تیم موفق به برتری شدند و تیم های فجرسپاسی، ملوان و سیاه جامگان به مدت یک هفته در جایگاه اول قرار گرفتند و 7 تیم تعداد هفته های رهبری خود را دو برابر کردند.

در مجموع پرسپولیس 98 هفته، استقلال 74 هفته، سپاهان 38 هفته و تراکتور و شهرخودرو 18 هفته رهبری کردند، بنابراین پرسپولیس با وجود شروع و پایان نامطلوب، بهترین تیم دهه 90 در این مورد لقب خواهد گرفت. همچنین.



مجله اخبار فوتبال داخلی

پرسپولیس با 98 هفته رهبری در دهه 1390 بالاتر از استقلال و سپاهان قرار داشت.

یکی دیگر از آمارهای خوب پرسپولیس این است که شاگردان برانکو ایوانکوویچ تنها تیم فوتبال ایران در ده سال گذشته هستند که بیش از 20 هفته در یک فصل در صدر جدول بوده اند. جالب اینجاست که استقلال حتی در لیگ 18 تیمی بیش از بیست هفته نتوانست پیشتاز شود اما پرسپولیس دو فصل متوالی این رکورد را به ثبت رساند.

تیم سپاهان نیز کارنامه جالب و منحصر به فردی دارد. سپاهان تنها تیمی در لیگ های سازمان یافته در دهه 1390 است که در 8 فصل حداقل یک بار به صدر جدول رسیده است. استقلال و پرسپولیس 7 فصل است که پیشتاز هستند.

پرسپولیس همچنین تنها تیمی است که توانسته 5 فصل برتری پنج رقمی داشته باشد و شگفت انگیز است که هر 5 فصل را برد. نزدیکترین شاگرد سرخپوشان رقیب سنتی این تیم است که در هفته های دوازدهم (20)، پانزدهم (18) و بیست و یکم (18) لیگ برتر بودند و یک بار قهرمان لیگ شده اند و اکنون در لبه جدول قرار دارند. فنجان دوم


سرویس خبر شماره: 1816942 |
07 فروردين 1401 ساعت 15:00 |
1,836 امتیاز خبر|

0نظرات

حسرت یکنواختی سه رقمی قرمزها;

ماجرای جالب لیگ برتر ایران به لیگ چهاردهم برمی گردد؛ جایی که تراکتور و نفت تهران بیشترین هفته های رهبری را داشتند اما در نهایت این سپاهان بود که توپ را ربود و قهرمان شد.