پس از رفتار زشت مدافع میلان منتشر شد. اظهارات اینفانتینو درباره نژادپرستی در فوتبال

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا با صدور بیانیه‌ای از تیم‌ها خواست در صورتی که هوادارانشان مرتکب توهین نژادپرستانه شدند، بازی را ترک کنند. اظهارات اینفانتینو در واکنش به شعارهای نژادپرستانه ای بود که در جریان بازی خارج از خانه مقابل اودینزه به مایک مانیان دروازه بان میلان ارسال شد. پس از خروج بازیکنان ماینان و میلان از زمین، بازی برای مدت کوتاهی متوقف شد. ماینان از سوی برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فوتبال، از جمله کیلیان امباپه، که خواستار اقدامات بیشتر برای مقابله با نژادپرستی در فوتبال شده است، حمایت زیادی دریافت کرده است.

اینفانتینو در بیانیه ای که در X (توئیتر سابق) منتشر کرد، گفت: «رویدادهایی که روز شنبه در اودینه و شفیلد رخ داد کاملاً نفرت انگیز و غیرقابل قبول است. هیچ جایی برای نژادپرستی یا هر نوع تبعیض، چه در فوتبال و چه در جامعه وجود ندارد. بازیکنانی که تحت تاثیر رویدادهای روز شنبه قرار گرفتند از حمایت کامل من برخوردارند. ما نیاز داریم که همه اقدام کنند، این باید از آموزش در مدارس شروع شود تا نسل های آینده بفهمند که این چیزها بخشی از فوتبال یا جامعه نیست. علاوه بر فرآیند سه مرحله ای (توقف بازی، توقف مجدد مسابقه، لغو بازی)، باید برای تیمی که هوادارانش مرتکب رفتار نژادپرستانه شده و باعث توقف مسابقه شده و همچنین محرومیت از مسابقه جریمه شود. استادیوم ها و تنبیه نژادپرستان فیفا و فوتبال همبستگی کامل خود را با قربانیان نژادپرستی و همه اشکال تبعیض نشان می دهند. یک بار برای همیشه: نه به نژادپرستی! و این، بدون هیچ گونه تبعیض! »

اینفانتینو همچنین به بازی شفیلد ونزدی مقابل کاونتری سیتی در هیلزبورو اشاره می کند، جایی که کیسی پالمر از کاونتری مورد آزار نژادپرستانه یک هوادار محلی قرار گرفت. روز چهارشنبه، او این اقدام نژادپرستانه را محکوم کرد و آن را “نفرت انگیز و غیرقابل قبول” خواند و با پلیس برای شناسایی طرفدار همکاری می کند.

بیانیه رئیس فیفا به بازیکنان و هواداران اطمینان داد که اقداماتی برای مبارزه با نژادپرستی و اعمال تحریم‌های سخت‌تر برای افرادی که مرتکب توهین نژادپرستانه می‌شوند، برداشته خواهد شد.

سرویس اخبار فوتبال خارجی