پپ گواردیولا یکی دیگر از دستیاران خود را با رفتن سرمربی سابق لیورپول به MLS از دست داد – لیورپول اف سی

پپ گواردیولا در همین چند هفته دستیار دوم مربی را از دست داد و رودولفو بورل، مدیر سابق آکادمی لیورپول، آخرین نفری بود که جدا شد.

با توجه به اینکه من سیتی در فصل گذشته با قهرمانی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی به سه گانه دست یافت، به نظر می رسد تابستانی از تغییرات باشد.

ایلکای گوندوگان راهی بارسلونا شد، در حالی که کایل واکر شانس زیادی برای پیوستن به بایرن مونیخ دارد و برناردو سیلوا نیز از عربستان سعودی پیشنهاد دارد.

در خارج از زمین نیز گواردیولا در حال از دست دادن اعضای اصلی کادر خود است.

اوایل ماه ژوئن، انزو مارسکا، سرمربی تیم اول، به عنوان سرمربی جدید لستر پس از سقوط آنها به چمپیونشیپ تایید شد.

در حال حاضر، با توجه به ورزشکارانبورل منچستر را ترک می کند تا نقش مدیر ورزشی مجموعه MLS آستین اف سی را بر عهده بگیرد.

این اتفاق پس از 9 سال حضور در منچسترسیتی و 14 سال حضور در انگلیس، پس از ترک شغلش در لیورپول و پیوستن به باشگاه دولتی در سال 2014 رخ می دهد.

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 17 آگوست 2011: رودولفو بورل، سرمربی تیم ذخیره لیورپول، خسوس فرناندز سائز، سرمربی تیم ذخیره لیورپول، در اولین بازی گروه 2 سری NextGen مقابل اسپورتینگ کلوب پرتغال در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

بورل ابتدا در سال 2009 به عنوان بخشی از کادر رافا بنیتز به لیورپول پیوست و به عنوان مربی زیر 18 سال قبل از پیشرفت به زیر 21 سال و سپس در سال 2012 به عنوان مدیر آکادمی به لیورپول پیوست.

او پس از انتقال به منچسترسیتی موقعیت مشابهی داشت، اما سپس در سال 2016 به عنوان دستیار سرمربی گواردیولا ارتقا یافت.

با این حال، اکنون گواردیولا بدون دو دستیار از سه دستیار نزدیک خود باقی مانده است و تنها کارلوس وینسس باقی مانده است.

وینس ممکن است در تابستان امسال نیز در حرکت باشد، با پیشنهاداتی که قرارداد اسپانیایی در تابستان امسال به پایان خواهد رسید و قبلاً، برای مدت کوتاهی، یک سال پیش ترک کرده بود تا قبل از بازگشت، سرمربی هراکلس آلملو شود.

منچستر، انگلیس - سه شنبه، 16 مه 2023: جوزپ 'پپ' گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در کنفرانس مطبوعاتی در پردیس اتحاد پیش از بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین باشگاه منچسترسیتی و رئال مادرید CF.  (عکس از جسیکا هورنبی/پروپاگاندا)

از منظر رقبای من سیتی، این می تواند یک تحول مثبت یا منفی باشد.

از یک طرف، ممکن است گواردیولا را با یک بازسازی ناخواسته هم در تیم بازی و هم در کادرش مواجه کند. از سوی دیگر، می تواند رویکرد الکس فرگوسن در منچستریونایتد را تکرار کند که به طور منظم اتاق پشتی خود را تازه می کند.

امید است که این منجر به از دست دادن ثبات در اتحاد شود، در زمانی که باشگاه تحت بررسی لیگ برتر بر سر 115 اتهام مالی است.

البته این ممکن است یک تفکر آرزویی باشد – هر چه باشد، من سیتی قبلاً متئو کواچیچ را جایگزین گوندوگان کرده است و تابستان امسال دوباره هزینه های سنگینی را خرج خواهد کرد.

https://www.thisisanfield.com/2023/06/pep-guardiola-loses-another-assistant-as-ex-liverpool-chief-heads-to-mls/ منبع: