کاظمی: چرا دفاع راست کلاسیک نداریم؟


سرویس خبر شماره: 1816664 |
04 فروردين 1401 ساعت 21:43 |
11,776 امتیاز خبر|

1نظرات

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فرهاد کاظمی درباره باخت تیم ملی مقابل کره به خبرنگار ما گفت: استراتژی و برنامه خاصی ندیدیم. در ادامه بازی عقب افتادیم، تغییری در تاکتیک ندیدیم، یعنی دفاع های کناری را رها نکردیم تا حرکت کنیم. ما با دو سه مهاجم بازی نکردیم تا از موقعیت هایمان استفاده کنیم. چیدمان هم به نظر من خوب نبود. پرسینگ ما در 5 دقیقه اول عالی بود، اما ناخودآگاه عقب نشینی کردیم. آنها یک دفاع راست کلاسیک را با خود نبردند. ما رامین رضاییان و وریا غفوری را شکست ندادیم و در آن پست از مدافعان میانی استفاده کردیم و به نظرم این اشتباه بزرگ تیم بود. همانطور که قبلا هم گفتم باید معیارهای تیم در این دیدار مشخص می شد. چند بازیکن باید از دقیقه 20 تعویض می شدند، اما این کار را نکردند، روی نیمکت تصمیم گرفته شد که این اتفاق نیفتد. اینکه از گروه رفتیم دلیل نمی شود که برویم بد بازی کنیم و ببازیم. تیم ملی است؛ این لیگ برتر نیست که بگوییم قهرمان شدیم و از جوانان خود استفاده کنیم. به نظر من همه چیز غیر اصولی بود.
وی در مورد تاثیر کمبود آچار ادامه داد: اصلا باور نمی کنم. تیم حریف هم بازیکن کلیدی نداشت، به کره رفتیم که اصلا کره نیست، حریف قوی نبود اما خوب نبودیم.
مربی فوتبال درباره روز بد تیم ملی گفت: یک تیم همیشه از کار تیمی خود راضی است. تیم ملی است، باشگاه نیست که بگوییم دو نفر نیستند، تیم در مشکل است. حداقل برنامه تاکتیکی را خوب اجرا کردیم و تعویض ها را درست انجام دادیم. خیلی بهتر می شد آیا ما از ابتدا آزاد نبودیم که سه هافبک دفاعی را در زمین بگذاریم؟ وقتی از دفاع وسط در دفاع راست استفاده می کنیم، ربطی به مهره ندارد. یعنی بعد از صادق محرمی هیچکس در ایران دفاع راست نبود؟ من این را قبول ندارم. چرا رامین را دعوت نکردی؟ اسماعیلی فر بلا استفاده بود و بیشترین ضربه را از سمت راست زمین زدیم.
وی درباره انتخاب امیر عابدزاده در چهار بازی اخیر افزود: این یک انتخاب است و مشکلی نیست و برای آینده است. فرقی نمی کند چه کسی رفت یا نرفت. شما باید در مورد چیزهایی که اشتباه هستند صحبت کنید. خط دفاع و ترکیب ما اصلا خوب نبود. سردار آزمون اصلاً یک آزمون معمولی نبود. من باور نمی کنم طارمی نبود و خوب بازی نکرد.
کاظمی در پایان در خصوص بازی با لبنان افزود: بازی با لبنان برابر یک بازی است. قبلا هم گفته بودم که تیم ملی یک مربی بین المللی می خواهد. نقاط ضعف امروز روی نیمکت مشخص شد. فکر می کنم هدف گذاری اشتباه بوده است. ما عقب افتادیم، چرا دفاع وسط را رها کردید؟ دلیل عدم تعویض و کنار گذاشتن دو دفاع چیست؟ همه اینها دروغ است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

این مربی و کارشناس فوتبال از ترکیب تیم ملی در دیدار امروز انتقاد کرد.