اورتون مقابل لیورپول: 10 نکته کلیدی که باید قبل از دربی مهم مرسی ساید بدانید – لیورپول اف سی

لیورپول چهارشنبه شب برای یک دیدار بزرگ دربی مرسی ساید به اورتون می رود، در حالی که هر دو طرف به دو دلیل کاملا متفاوت برای کسب امتیاز لیگ برتر ناامید هستند.

اورتون مقابل لیورپول

لیگ برتر (34) | گودیسون پارک
24 آوریل 2024 | 8 شب (BST)


قرمزها یکشنبه گذشته با پیروزی 3-1 مقابل فولام، کشتی را تثبیت کردند، اما همچنان احتمالاً باید در پنج بازی آخر لیگ خود پیروز شوند تا شانس قهرمانی را داشته باشند.

ممکن است اورتون در این فصل مشکل داشته باشد و هنوز از مبارزه سقوط خارج نشده باشد، اما فرم ممکن است در دربی ها بی ربط باشد و وفادار خانگی وحشی خواهند بود.

در اینجا همه چیزهایی است که با نزدیک شدن به شروع بازی باید بدانید.

1. فقط پیروزی برای لیورپول مفید است

لندن، انگلیس - یکشنبه، 21 آوریل 2024: ترنت الکساندر-آرنولد بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن اولین گل در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین فولام اف سی و لیورپول اف سی در کریون کوتیج جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

برخی از دربی ها حتی بزرگتر از بقیه هستند و این یکی از آنهاست.

لیورپول می‌داند که می‌تواند با پیروزی چهار امتیاز از من سیتی فاصله داشته باشد، البته دو بازی بیشتر انجام داده است، که باید به عنوان یک مشوق اصلی عمل کند.

در حالی که برد فولام یک پیروزی خوشایند بود، اما هنوز در مورد فرم قرمزها تردیدهایی وجود دارد و این یک آزمون بسیار متفاوت خواهد بود.

شکست در پیروزی مطمئناً پایان رویای عنوان قهرمانی است، اما پیروزی یک ضربه بزرگ به بازو خواهد بود.

2. چه کسی برای لیورپول مصدوم است؟

لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 10 ژانویه 2024: دیوگو جوتا از لیورپول در جریان بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال لیگ برتر بین باشگاه لیورپول و فولام اف سی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

دیوگو جوتا پس از مصدومیت باسن خود در بازی مقابل فولام در میانه هفته از میادین دور است و کلوپ فاش کرد که انتظار می رود این بازیکن پرتغالی دو هفته از میادین دور باشد.

این یک ضربه تلخ برای لیورپول است، زیرا این وینگر احتمالاً ترسناک ترین مهاجم آنها در فرم فعلی است.

کانر بردلی نیز غایب است، زیرا در شکست 1-0 مقابل کریستال پالاس از ناحیه مچ پا دچار مشکل شد – او تا آغاز ماه می به تمرینات باز نمی گردد.

جوئل ماتیپ، تیاگو و بن دواک همگی غایبان طولانی مدت هستند.

3. اورتون برای خراب کردن جشن

منچستر، انگلیس - شنبه، 9 مارس 2024: شان دایچ، سرمربی اورتون در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه منچستریونایتد و باشگاه اورتون در اولدترافورد.  منچستریونایتد 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اگر لیورپول در آخرین فصل یورگن کلوپ از یک بازی بی‌نظیر لذت برده باشد، هواداران اورتون مستاصل خواهند شد تا کمپین بدبختی به پایان برسد.

آبی ها تحت تاثیر دو کسر امتیاز متفاوت قرار گرفته اند و آنها را در معرض خطر واقعی سقوط قرار داده است و تصاحب باشگاه هنوز به پایان نرسیده است.

شاگردان شان دایچ روز یکشنبه در خانه مقابل ناتینگهام فارست یک برد حیاتی 2-0 به دست آوردند، با این حال، اکنون باید به اندازه کافی برای جلوگیری از سقوط داشته باشند و پنج امتیاز بیشتر از لوتون در جدول کسب کنند.

با این حال، هر امتیاز هنوز ارزشمند است و آنها چیزی جز آسیب رساندن به شانس قهرمانی لیورپول را دوست ندارند.

4. صلاح و نونز برمی گردند؟

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 20 سپتامبر 2023: محمد صلاح (L) و داروین نونیز از لیورپول در یک جلسه تمرینی در مرکز آموزشی AXA قبل از بازی گروه E لیگ اروپا بین LASK و لیورپول FC.  (عکس از اندرو ییتس/تبلیغات)

با کاهش کلی دردسرهای مصدومیت لیورپول، اکنون موردی است که کلوپ قوی ترین ترکیب ممکن خود را در گودیسون پارک انتخاب کرده است.

ابراهیما کوناته، الکسیس مک آلیستر، دومینیک زوبوسلای، کورتیس جونز، محمد صلاح و داروین نونز همگی در آخر هفته کنار گذاشته شدند و می‌توانستند بازگردند.

جو گومز در هر دو پست دفاع کناری یک گزینه است، اما ترنت الکساندر-آرنولد در فرم باید شروع کند، در حالی که کودی گاکپو مسلماً شایسته حفظ جایگاه خود است.

پیش بینی تیم لیورپول: آلیسون؛ الکساندر-آرنولد، کوناته، ون دایک، رابرتسون؛ اندو، سوبوسلای، مک آلیستر؛ صلاح، گاکپو، نونز

5. غایبان کلیدی اورتون

لیورپول، انگلستان - شنبه، 12 آگوست 2023: آرنات دانجوما از اورتون در جریان بازی لیگ برتر انگلستان بین اورتون اف سی و فولام اف سی در گودیسون پارک.  فولام 1-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اورتون در جریان بازی مصدومیت هایی دارد، به ویژه بتو، با این که مهاجم پس از آسیب وحشتناک سر در پیروزی مقابل فارست، در دسترس نیست.

لوئیس دابین، دله آلی و ناتان پترسون همگی غایب هستند، دومینیک کالورت-لوین در شک و تردید است، اما بر خلاف سیموس کلمن که دربی را از دست می دهد، دایچه کاملاً او را رد نکرده است.

ترکیب احتمالی اورتون: پیکفورد؛ یانگ، تارکوفسکی، برانتویت، میکولنکو؛ Gueye، Onana، Doucoure; هریسون، مک نیل، کالورت-لوین

6. سخنان خاص کلوپ در مورد ترنت

کلوپ روز سه شنبه در صحبت با مطبوعات، الکساندر-آرنولد را به دنبال قهرمانی او در ضربات ایستگاهی آخر هفته گذشته تمجید کرد:

“بازیکن فوق العاده از روز اول، استعداد برجسته به یک فوتبالیست برجسته در سطح جهانی تبدیل شد.

به‌عنوان یک مدیر بسیار نادر است که برای مدت طولانی بخشی از چنین سفری باشید. ترنت هرگز مدیر متفاوتی نداشت، بنابراین برای او خوب است که در آینده تأثیرات جدیدی به دست آورد، این قطعاً واضح است.

اما او می تواند از قدم هایی که برداشته کاملاً خوشحال باشد. او چه بازیکن خوبی است – این دیوانه است.

(…)

“هیچ چیز بدی برای گفتن در مورد ترنت نیست، او یکی از این داستان هایی است که خیلی از باشگاه ها واقعا نمی توانند بنویسند، اما او کسی است که درباره 20، 30، 40 سال صحبت خواهد کرد.

این برای پسری از دربی غربی واقعاً خوب است، این احتمالاً بهترین چیزی است که می توانید در زندگی به دست آورید.

7. لیورپول عاشق یک قرعه کشی گودیسون است – لطفا، نه دیگری!

لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 1 دسامبر 2021: دیوگو جوتا (پنهان) از لیورپول پس از به ثمر رساندن گل چهارم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین اورتون اف سی و لیورپول، دویست و سی و نهمین دربی مرسی ساید، در گودیسون پارک، با هم تیمی هایش جشن می گیرد.  لیورپول 4-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در 58 بازی اخیر لیورپول مقابل اورتون در لیگ برتر، 12 تساوی بدون گل به ثبت رسیده است، در حالی که 12 بازی از 23 دیدار اخیر لیگ با تساوی به پایان رسیده است.

در همین حال، 9 دربی از 11 دربی اخیر لیگ در گودیسون به پایان رسیده است و 5 دربی از 9 بازی آخر بدون گل بوده است.

لیورپول 13 بار در گودیسون در لیگ برتر به تساوی رسیده است که همراه با من سیتی بیشترین تساوی خارج از خانه برای یک باشگاه از سال 1992 بوده است.

صادقانه بگویم، مردان کلوپ این بار نمی توانند یکی دیگر را بخرند!

8. آیا می دانستید؟

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 31 مارس 2024: محمد صلاح بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل دوم تیمش در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین لیورپول اف سی و برایتون اند هوو آلبیون اف سی در آنفیلد جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

اگر لیورپول در روز چهارشنبه پیروز شود، صدمین برد آنها مقابل اورتون در تمام رقابت‌ها خواهد بود – قرمزها در صورت سه گل زدن، 150 گل خارج از خانه برای آبی‌ها به ثمر خواهند رساند.

اگر صلاح دو گل بزند، با 9 گل به استیون جرارد می‌پیوندد که بهترین گلزن لیورپول مقابل اورتون در لیگ برتر است.

لیورپول اکنون در 20 بازی آخر خارج از خانه خود در لیگ برتر گلزنی کرده است که دومین دوره طولانی در تاریخ لیگ آنها پس از 21 بازی در لیگ دسته دوم بین فوریه 1955 و فوریه 1956 است.

9. اندی مدلی مسئولیت را بر عهده می گیرد

لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 22 دسامبر 2021: داور اندی مدلی در جریان بازی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال بین باشگاه لیورپول و باشگاه لسترسیتی در آنفیلد.  لیورپول پس از تساوی 3-3 در ضربات پنالتی با نتیجه 5-4 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اندی مدلی به عنوان داور بازی چهارشنبه که پنجمین بازی او در لیگ لیورپول در این فصل خواهد بود، تایید شد.

اولی تساوی 1-1 خارج از خانه مقابل لوتون بود و به دنبال آن پیروزی 2-1 در پالاس – لوئیز دیاز و هاروی الیوت در آن بازی‌ها گل‌های دیرهنگام را به ثمر رساندند – قبل از نظارت بر پیروزی 4-0 مقابل بورنموث در ساحل جنوبی.

آخرین بازی مادلی در لیورپول، پیروزی 4-1 در خانه مقابل لوتون در ماه فوریه بود.

در همین حال، دیوید کوت روی VAR است، که به طرز بدنامی چالش جردن پیکفورد را در مقابل ویرجیل ون دایک در سال 2020 از دست داد و سیمون هوپر داور چهارم است.

10. مسابقه را با TIA دنبال کنید

لندن، انگلستان - یکشنبه، 21 آوریل 2024: یورگن کلوپ، مدیر لیورپول، پس از مسابقه لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین فولام اف سی و لیورپول اف سی در کریون کوتیج جشن می گیرد.  لیورپول 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راوکلیف/تبلیغات)

بازی اورتون و لیورپول از ساعت 7 بعد از ظهر (BST) در اسکای اسپورت به صورت مستقیم پخش می شود و شروع آن در گودیسون در ساعت 20 است.

هنری جکسون از ساعت 7:15 بعدازظهر با نگرانی شما را در وبلاگ زنده TIA همراهی خواهد کرد، به این امید که از طریق یک پیروزی حیاتی به شما کمک کند.

بیا تو قرمزها

https://www.thisisanfield.com/2024/04/everton-vs-liverpool-10-key-things-to-know-ahead-of-vital-merseyside-derby/ منبع: