جزئیات واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج پرسیک



تیم فوتبال استقلال تهران که با 53 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد، برای دریافت مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باید مالک جداگانه ای از پرسپولیس داشته باشد و از این نظر طبق برنامه که از قبل توسعه یافته است، 85 درصد از سهام این باشگاه باید به هلدینگ خلیج پرسیک واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت پتروشیمی خلیج فارس و چهار شرکت گروه خود شامل پتروشیمی های شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندر امام در مجموع ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری خواهند کرد. اگر اتفاق خاصی نیفتد کار اداری واگذاری سهام فردا ساعت 16 انجام می شود و این موضوع تا قبل از ساعت 22 به صورت رسمی از سوی رسانه های باشگاه و هلدینگ استقلال اعلام می شود.

همچنین در برخی گزارش ها اشاره شده است که مالکان جدید باشگاه استقلال به دنبال تغییر در هیات مدیره این باشگاه هستند که این موضوع صحت ندارد و هیچ تغییری در هیات مدیره این باشگاه رخ نخواهد داد قبل از مجمع باشگاه استقلال و حداقل تا پایان فصل.

تیم استقلال تا پایان لیگ برتر 6 بازی حساس پیش رو دارد که یکی از مشکلات هواداران و مدیران این باشگاه، واگذاری سهام آبی ها بود که سرانجام پس از سال ها انتظار فردا اتفاق می افتد.

در صورت رفع مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس تا 14 اردیبهشت، کمیسیون بدوی صدور مجوزهای حرفه ای از 25 اردیبهشت روند بررسی مدارک بارگذاری شده توسط تیم ها را آغاز می کند. بررسی اولیه کمیسیون تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و پس از آن مدارک تیم ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می شود. همچنین در تاریخ 19 خرداد 1403 اسامی باشگاه هایی که مجوز حرفه ای دریافت می کنند از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: عکس واکنش قابل توجه هلدینگ بزرگ نفتی به اعلام ملک استقلال



سرویس داخلی اخبار فوتبال