قهرمانی تیم یحیی به دماغ بیرانوند بستگی دارد/به علیرضا بگو فعلا دست به بینی اش نزند!/دروازه بان استقلال را واقعا قبول دارم اما…

فکر می کنید چه اتفاقی برای او افتاده است؟

من نمی دانم این چیست، اما واضح است که او از ابتدای فصل سقوط کرده است. باید بپرسم چرا اینقدر ضعیف است؟ دروازه بان های پیشکسوت استقلال هم باید به او کمک کنند. باید دلیلش را پیدا کرد. باید از دروازه بان های ملی مان فارغ از رنگ آنها حمایت کنیم. وقتی بحث ملی می شود، پرسپولیس و استقلال معنای خود را از دست می دهند. باید روحیه بدهد. البته برای گفتن این حرف دلیل دارم.

با این شرایط فکر می کنی بیرانوند بتواند بازی برگشت را با مصدومیت بینی تمام کند؟

چون می دانم که در رده ملی دروازه بان های خوبی کم داریم. آنقدر نگرانم که می خواهم بروم ببینمش و از او بپرسم چه اتفاقی برایش افتاده است.

اول از همه باید توضیح بدهم که هرکس می گوید من پنالتی هستم حرف منطقی نمی زند، چون طبیعتاً دروازه بان باید 90 درصد شوت ها را به سمت دروازه بزند و 10 درصد را شوت کند که این هم به واکنش های دروازه بان بستگی دارد. تقلب هایی که او قبل از اجرای کیک استفاده می کند. اگر یک پنالتی زن محکم و مطمئن زده شود قطعا گل می زند اما بیرانوند اختلاف فاحشی دارد.

منظورت حسین حسینی است؟

قهرمانی تیم یحیی به دماغ بیرانوند بستگی دارد/به علیرضا بگو فعلا دست به بینی اش نزند!/دروازه بان استقلال را واقعا قبول دارم اما...

درست همانطور که یک ساختمان به یک پایه محکم نیاز دارد، یک تیم فوتبال نیز به یک دروازه بان شش رقمی نیاز دارد. از قدیم گفته اند که دروازه بان ستون تیم است. وقتی یک دروازه بان خوب در دروازه باشد، به راحتی می توان به دفاع، خط هافبک، خط حمله و به خصوص کادر فنی فکر کرد. اتفاقی که این روزها در تیم رقیب پرسپولیس نمی بینیم.

به هیچ وجه! بالاخره با این شرایط هیچ متولی به پرسپولیس نمی آمد. ما در کل فوتبالمان پنج دروازه بان درجه یک نداریم! بالاخره دو سه تا مثل اخباری، حسینی و نظام هستند که یک تیم هستند و جابه جا نمی شوند. بنابراین باید مراقب بیرانوند باشیم و دعا کنیم که ضربه ای به بینی اش نخورد تا نیم فصل دوم را با همین شرایط تمام کند.

این یعنی گل محمدی باید به فکر جذب دروازه بان باشد؟

دیدار پرسپولیس مقابل وان پارس با درخشش بیرانوند همراه بود. به عنوان دروازه بان و مربی این پست عملکرد او را چگونه ارزیابی کردید؟

در مورد پنالتی صحبت کنید. چرا بیرانوند به راحتی می تواند پنالتی ها را مهار کند؟

تو چی میگفتی

چه تفاوتی؟

قهرمانی تیم یحیی به دماغ بیرانوند بستگی دارد/به علیرضا بگو فعلا دست به بینی اش نزند!/دروازه بان استقلال را واقعا قبول دارم اما...

بیرانوند نباید به خاطر پرسپولیس دست به بینی اش بزند. چون اگر به صلاح او باشد حداقل دو تا سه ماه نمی تواند بازی کند و این می تواند خطر از دست دادن دو جام حذفی و لیگ برتر را برای پرسپولیس به دنبال داشته باشد.

اسمش عالیه بیرانوند دو جام جهانی را پشت سر گذاشت و نام او تاثیر مستقیمی روی پنالتی بان دارد. از طرفی اندازه و جثه او به اندازه ای بزرگ است که فضای خالی دروازه را برای مهاجم کم کند. به همین دلیل، او می تواند ضربه های روی دروازه را راحت تر مهار کند. در کل می‌خواهم بگویم که پرسپولیس با وجود دروازه‌بان خوب بیش از 60 درصد یک تیم، امسال هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر می‌تواند مدعی قهرمانی شود. بیرانوند از آن دسته دروازه بان هایی است که خط دفاعی اش به راحتی می تواند جلوی او بگیرد و کادرفنی نگران این موضوع نباشد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

عملکرد گوهری در دیدار مقابل وان پارس را چگونه دیدی؟

بهروز سلطانی دروازه بان سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبروشی درباره درخشش مجدد بیرانوند در حذف گل و پنالتی در پلی آف اظهاراتی را مطرح کرد:

فکر می کنم نباید زیاد به این دروازه بان بد تکیه کنیم. هنوز خیلی زود است که او فیکس پرسپولیس باشد یا به عنوان بازیکن دوم به او تکیه کند. دروازه بان باید آرام آرام به هدف برسد.

چرا که بیرانوند در پایان دوران فوتبالش قرار دارد و دیگر نمی تواند برای جام جهانی بعدی روی او حساب باز کند. شاید بیرانوند بتواند در جام ملت های بعدی از دروازه تیم ملی مراقبت کند اما او برای جام جهانی 2026 خیلی پیر شده است پس باید به حسینی و دروازه بانی مثل او تکیه کرد. باید به فردی که پشت بیرانوند است فکر کنیم.

چه دلیلی؟

من حسینی را خیلی دوست دارم، همیشه از او تعریف کرده ام اما الان می خواهم از او انتقاد کنم. این به خاطر منافع ملی و عرق من است.