وداع رویایی کلوپ به کابوس تبدیل شد

یکی از شدیدترین رقابت‌های محلی در فوتبال انگلیس، دربی مرسی ساید، چهارشنبه شب (24 آوریل) با شور و هیجان بازگشت و لیورپول سفر کوتاهی به گودیسون پارک اورتون داشت. در دیدار قبلی خود در اوایل این فصل، قرمزها در ورزشگاه آنفیلد دور آبی ها دویدند و پیروزی راحت 2-0 را به دست آوردند. در گودیسون، اورتون با پیروزی 2-0 در مقابل مشتاقان لیگ برتر، به نفع خود برگشت. این اولین پیروزی آنها بر لیورپول در گودیسون پارک از 17 اکتبر 2010 بود. آن بازی نیز با نتیجه 2-0 به پایان رسید و سرمربی حال حاضر آرسنال، میکل آرتتا، گل بیمه اورتون را به ثمر رساند.

پایان بالینی و جردن پیکفورد، اورتون را در مقابل لیورپول به برتری رساند

اورتون که در نزدیکی منطقه سقوط زحمت می کشد، به عملکردی خیره کننده نیاز داشت تا بتواند چیزی از بازی خود در برابر رقبای موفق تر خود بدست آورد. شان دایچ این وظیفه را کاملاً درک کرد و تیمش را به بهترین نحو تنظیم کرد. دومینیک کالورت-لوین مجوز شکار مدافعان قرمزها را گرفت در حالی که بازیکنانی مانند جراد برانتویت و جیمز تارکوفسکی در ضربات ایستگاهی به مبارزه با آنها پرداختند.

کالورت-لوین اولین ضربه چاقو را در دقیقه ششم در خط دفاعی لیورپول وارد کرد و پس از غلت خوردن درون محوطه قرمزها تحت فشار آلیسون، صاحب یک ضربه پنالتی شد. داور بلافاصله نقطه را نشان داد اما VAR تصمیم او را چند دقیقه بعد لغو کرد. زمانی که کالورت-لوین توپ را از جک هریسون دریافت کرد و وارد محوطه جریمه شد، در موقعیت آفساید قرار گرفت. میهمان در 10 دقیقه بعد چند موقعیت مناسب برای خود ایجاد کرد، اما تمام کردن آنها در حد مطلوب نبود.

اورتون در دقیقه 27 به لطف واکنش های تند برانتویت، که زیر توپ قرار گرفته بود، بینی خود را جلو انداخت. آلیسون عملکرد خوبی داشت که ضربه سر مدافع میانی را از روی یک ضربه ایستگاهی دفع کرد. با این حال، او نتوانست آن را از خطر سم بزند. توپ راه خود را به بن گادفری پیدا کرد که سعی کرد آن را به خانه برگرداند. توپ یک بار دیگر با چند مانع برخورد کرد و به پای برانثویت که یک حرکت دیگر از فاصله نزدیک داشت فرود آمد. شوت او از زیر آلیسون لغزید و قبل از اینکه کالورت-لوین آن را شکست داد از بالای دروازه عبور کرد. داروین نونز، لوئیس دیاز و اندی رابرتسون همگی دروازه بان را قبل از اینکه داور سوت پایان نیمه اول را به صدا درآورد آزمایش کردند، اما جردن پیکفورد از انجام این کار خودداری کرد. تسلیم شدن

کمی کمتر از یک ساعت، اورتون به لطف ضربه سر غیرقابل توقف کالورت-لوین، برتری خود را دو برابر کرد. دوایت مک نیل یک کرنر بی عیب و نقص را در تیرک دروازه ارسال کرد و مهاجم از عضلات گردن خود استفاده کرد تا توپ را به سرعت از کنار دروازه بان بفرستد.

دیاز در دقیقه 69 به تیر دروازه برخورد کرد در حالی که هاروی الیوت و صلاح دو شوت عالی توسط پیکفورد را در زمان مرگ دفع کردند و یک شب ناامیدکننده را برای هواداران میهمان به پایان رساندند.

یورگن کلوپ می‌تواند پایان ناامیدکننده‌ای را در آخرین فصل خود در آنفیلد تحمل کند

زمانی که یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول تصمیم خود را برای کناره‌گیری در پایان فصل اعلام کرد، تیمش در تمام رقابت‌های جام حذفی زنده بود. آن ها با هزینه آتالانتا شانس صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا را داشتند، انتظار می رفت منچستریونایتد را در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شکست دهند و با یک فرصت واقعی برای قهرمانی در لیگ برتر مواجه شدند.

در طول یک ماه و نیم گذشته، همه چیز بدتر شد. در اواسط ماه مارس، منچستریونایتد آنها را در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با نتیجه 4-3 شکست داد. آنها هفته گذشته پس از شکست 3-1 مقابل آتالانتا از لیگ اروپا حذف شدند. اکنون آنها با انجام دو بازی بیشتر از منچسترسیتی که تنها یک امتیاز از رده سوم جدول فاصله دارد، به رتبه دوم جدول رده بندی لیگ برتر سقوط کرده اند. حتی اگر سیتیزن‌ها لغزش کنند، لیورپول در رقابت قهرمانی از برتری برخوردار نخواهد بود، زیرا آرسنال که 3 امتیاز جلوتر است، پیشروی می‌کند.

به لطف قهرمانی در جام کارابائو در فوریه، کلوپ فصل را بدون جام به پایان نخواهد رساند. اما بعید است که اخراج رویایی باشد که هر هوادار لیورپول برای آن دعا می کرد.

https://sportslens.com/news/everton-2-0-liverpool-jurgen-klopp-nightmare/ منبع: