شکست لیورپول برای آرسنال + گواردیولا هم درس خستگی است

صبح همگی بخیر.

من دربی دیشب مرسی ساید را بیشتر از آنچه انتظار داشتم تماشا کردم – بالاخره آخرین باری که اورتون در خانه لیورپول را شکست داد 17 اکتبر 2010 بود، زمانی که میکل آرتتا گل دوم خود را در برد 2-0 به ثمر رساند.

من آنقدر لیورپول را تماشا نمی‌کنم که بدانم آیا این کاملاً غیرمعمول است یا نه، اما آنها 76% مالکیت توپ را در اختیار داشتند، 23 شوت به اورتون 16 زدند، اما هرگز آنقدر که انتظار داشتید خطرناک به نظر نرسیدند. داروین نونز یک موقعیت عالی را در نیمه اول از دست داد، اما فراتر از آن، تعداد زیادی دفاع قوی وجود داشت (فکر نمی‌کنم تا به حال به تعداد ضربه‌های سر دفاعی خمیده در یک بازی ندیده باشم)، و تهدید ضربه ایستگاهی از سوی شان دایچ. سمت.

من نیازی به ادامه بازی ندارم، نتیجه این است که امروز صبح روی چه چیزی تمرکز خواهد کرد و لیورپول را در کجای رقابت قهرمانی ترک خواهد کرد. من فکر نمی‌کنم آنها 100% از آن خارج شده باشند، اما در این مقطع از فصل، حاشیه خطا واقعاً کم است. یورگن کلوپ در ادامه گفت:

اکنون نمی توانم بگویم که هنوز به طور کامل در آن هستیم. ما به یک بحران در منچسترسیتی و آرسنال نیاز داریم و باید در بازی های فوتبال پیروز شویم زیرا اگر آنها شروع به شکست در تمام بازی های خود کنند و ما کاری را که امشب انجام دادیم انجام دهیم، هیچ چیز تغییر نمی کند. ما در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا نیز امن نیستیم، بنابراین باید فوتبال بهتری بازی کنیم. این واقعا خوب خواهد بود.

بنابراین، در حالی که این یک نتیجه خوب برای ما است، من فکر می کنم که نیاز واقعی وجود دارد که فعلاً فقط در خط خود بمانیم. خوب است که خوشحال باشیم که یک رقیب عنوان قهرمانی بازی را باخته است، اما من هنوز هیچ جوجه ای را حساب نمی کنم. بازی دیشب به وضوح نشان داد که در یک دربی محلی، شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد. رکورد لیورپول مقابل اورتون از نظر بردهای دربی در چند وقت اخیر بسیار برتر بوده است، اما تساوی های فراوان و شکست های گاه و بیگاه نیز وجود داشته است.

وقتی بازی روز یکشنبه را در نظر می گیرید، مطمئنم که میکل آرتتا در آماده سازی قبل از بازی خود این پیام را به بازیکنانش خواهد رساند. مثل همه ما، مطمئنم، او هم خوشحال خواهد شد که قطعه کوچکش از اورتون به تاریخ سپرده شده است (تا حدی)، اما این تنها زمانی واقعا برای ما مفید است که آنچه را که باید در برابر آن انجام دهیم، انجام دهیم. آن مقدار در دربی

امشب وقتی برایتون به مصاف من سیتی می رود، همه نگاه ها به سواحل جنوبی خواهد بود. پپ گواردیولا برای اولین بار نیست که اخیراً به خواسته های بدنی بازیکنانش در این بازی اشاره کرده و می گوید:

نه فقط در پاها، بلکه بیشتر در سرشان خسته بودند. این بچه ها سه هفته مرخصی دارند، یک ماه، استراحت زیادی برای بهبودی ندارند. مردم می گویند: “آه، من شکایت دارم.” اما من از بازیکنانم دفاع می‌کنم، می‌دانم درباره چه چیزی صحبت می‌کنم، خیلی بهتر از مردم بیرون.

“علم می گوید که شما به زمان معینی برای بهبودی نیاز دارید، نه فقط از نظر جسمی – ذهنی. و سال‌هاست که ما آن را به آنها نمی‌دهیم، اما هنوز آنجا هستیم. به همین دلیل است که می گویم واقعاً تحت تأثیر قرار گرفته ام، اما همیشه به این فکر می کنم: “آنها سقوط خواهند کرد.”

باید بگویم که به نظر من این جذاب است. او پس از خروج آنها از چمپیونزلیگ به رئال مادرید به این موضوع اشاره کرد، او (با برخی توجیهات منصفانه) در مورد برنامه زمانی بعد از نیمه نهایی جام حذفی آنها صحبت کرد، و اکنون دوباره در مورد آن صحبت می کند. ممکن است اشتباه به خاطر بیاورم، اما آیا آرسن ونگر یک بار چیزی گفته است که اگر در مورد خستگی بازیکنان صحبت کنید، آنها احساس خستگی می کنند؟ منظورم این است که وقتی نتایج/عملکردها بد نبود به خستگی خود اشاره نکرده است، اما من چیزی شبیه به آن را به خاطر دارم.

فقط جالب است که در این مدت، میکل آرتتا – تا حد امکان – سعی کرده است صحبت از خستگی روحی و جسمی را کم اهمیت جلوه دهد. این بدان معنا نیست که او از این موضوع آگاه نیست – زیرا این برای او آشکار خواهد بود که او به طور روزانه با این بازیکنان کار می کند – یا اینکه برخی از تیم های انتخابی از آن مطلع نشده اند، اما شما به بهترین حالت او برگردید. پیام عمومی معروف در مورد این چیزها و این است که چگونه بازیکنان برتر باید هر 3 روز بازی کنند و 70 بازی در فصل انجام دهند.

ما ویژگی‌های ماشین‌مانند سیتی را فصل به فصل دیده‌ایم، بنابراین به خوبی در توانایی‌های آن‌ها است که در پایان کار یک کمپین عمیق بگردند و آنچه را که برای برنده شدن در بازی‌ها لازم است پیدا کنند. من هرگز نمی توانم به یاد داشته باشم که گواردیولا در گذشته چنین اظهاراتی را بیان کرده باشد و کنجکاو هستم که ببینم آیا آنها تأثیری بر عملکرد دارند یا خیر. اگر آنها بشنوند که مدیرشان نگرانی هایی را در مورد توانایی آنها در کنار آمدن بیان می کند، آیا این به نوعی به یک پیشگویی خودشکوفایی تبدیل می شود؟ شاید من به دنبال هر شکافی در زره، هر نقطه ضعف کوچکی هستم، بنابراین حدس می‌زنم طی دو هفته آینده شاهد آن باشیم.

باشه فعلا بذاریمش هر خبری را در طول روز در ارسبلاگ نیوز خواهیم داشت. پنجشنبه خوبی داشته باشید

https://arseblog.com/2024/04/liverpools-defeat-also-a-lesson-for-arsenal-guardiola-on-fatigue/ منبع: