رکورددار داوری در لیگ برتر کیست؟

** عرببراغی رکورددار بدون خطا شناخته شد
امیر عرب براقی یکی از داوران جوان فوتبال ایران است که امسال در لیست بین المللی قرار گرفته و شانس قضاوت در مسابقات برون مرزی را دارد. این داور 31 ساله که برادر همسر علیرضا فغانی است، امسال قضاوت های بی نقصی داشته که باعث شده کمیته داوران در 11 هفته ابتدایی لیگ برتر بیشترین اعتماد را به او داشته باشند.


سرویس خبر شماره: 1850146
04 نوامبر 1401 @ 11:36 ق.ظ |
6.2 هزار |

0نقطه نظر

عرببراقی برتر از برادران حیدری، فنادی فر و دیگران است

ایمان کاهیش، حسین زمانی، سعید رحیمی مقدم، علی بای، مرتضی منصوریان، ناصر جنگی و وحید زمانی و همچنین علیرضا فغانی که مدتی در ایران حضور داشت و از او به عنوان داور استفاده می‌شد، هر کدام دو بار در رقابت‌های برتر امسال سوت زدند. وزیر لیگ.

**35 داور برای 88 مسابقه!
** یکی از حاشیه های لیگ برتر امسال تعدد داوران لیگ برتر در 11 هفته ابتدایی است. خداداد افشاریان و همکارانش در کمیته داوران امسال به تعداد زیادی از داورانی که در رده های پایین قضاوت می کردند فرصت دادند، اما در مجموع 35 داور میانی برای 88 مسابقه ای که تا پایان مسابقات برگزار می شود انتخاب شده اند. هفته یازدهم که مشکلی نادر و عجیب است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

امیر عرب براقی با 6 داور در لیگ برتر رکورددار سوت بازی های لیگ برتر در آستانه جام جهانی قطر خواهد بود.

رکورددار داوری در لیگ برتر کیست؟

** بقیه داوران چند تا قضاوت کردند؟
سایر داوران لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم آمار خود را مشخص می کنند. بعد از عرب براغی و سلطانی، قضات با تجربه ای هستند که 4 قضاوت کرده اند. حمید حاج مالک، بیژن حیدری، وحید کاظمی، مود فنادی فر، کوپال ناظمی، یاسر همرنگ، پیام حیدری و حسن اکرمی قبل از جام جهانی 4 بار سوت زدند.

همچنین کمیسیون داوران 3 بار به حسین زیاری، عباس راکی، سیدرضا مهدوی، محمدحسین ترابیان، احمد محمدی و سود وفیشه برای سوت زدن بازی ها اعتماد کردند.

نکته جالب اینکه سلطانی در هفته یازدهم لیگ برتر به دلیل مشکل کارگری قضاوت نخواهد کرد. اگر اینطور نبود احتمالا این هفته هم قضاوت او را می دیدیم و بعد هم تعداد قضاوت های لیگ برتر را می دیدیم. همان عرب براقی خواهد بود.

**نفر دوم هم داور جوان است
با نگاهی به تعداد قضاوت های داوران در لیگ برتر امسال به نکته جالب دیگری می رسیم. بعد از عرب براغی دیگر داور جوان رکوردار قضاوت است. امیرسامان سلطانی یکی دیگر از داوران جوان خوش آتیه فوتبال است که نامش در یکی دو سال اخیر بارها شنیده شده است. او امسال در لیگ برتر 5 بازی از نظر کمیته داوران استفاده کرد و در آن بازی ها تصمیمات خوبی گرفت تا جزو داورانی باشد که امتیاز بالایی گرفتند.

همچنین شبیر بهروزی، امیر ایار، فرزاد منصوری، یعقوب عاشوری، محمدحسین زاهدی فر، علی صفایی، علی اصغر مومنی، کمیل غلامی، جواد رحیم زاده، روح الله شریفی و مهدی سیدعلی هر کدام یک بار در لیگ برتر تا پایان یک یازدهم قضاوت کردند. هفته

عرببراقی که به عنوان قضاوت دیدار روز جمعه آلومینیوم اراک و نساجی مازندران انتخاب شد، برای ششمین بار در لیگ برتر سوت خواهد زد. وی پیش از این بازی های فولاد-نفت آبادان، پرسپولیس-آلومینیوم، مس کرمان-گلغر، استقلال-گلغر و سپاهان-پرسپولیس را سوت زد تا رکورددار قضاوت لیگ شود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، لیگ برتر بازی های هفته یازدهم خود را در روزهای پنجشنبه و جمعه به پایان می رساند و بازی ها حدود دو ماه تا پایان جام جهانی تعطیل خواهند بود. در این بین بررسی تعداد داوران اواسط لیگ و همچنین رکورداران داوری نکات جالبی را برای ما به همراه خواهد داشت. کمیته داوران امروز اسامی داوران دیدارهای هفته یازدهم را اعلام کرد تا با دقت بیشتری به رکوردهای جالبی که در داوری قبل از جام جهانی به ثبت رسیده است اشاره کنیم.

داور آینده دار فوتبال ایران امسال نیز دو بازی مهم لیگ برتر را سوت زده است. او در دیدارهای سایپا – خیبر و خیبر – شمس – آذر (که دیروز برگزار شد) نیز قضاوت کرد و حالا در آستانه جام جهانی روز جمعه هشتمین داوری فصل خود را در مجموع انجام خواهد داد تا رکورددار شود.