ما به گواردیولا اعتماد کردیم و DNA خود را از دست دادیم!

باستین شواین اشتایگر می گوید آلمان DNA خود را به دلیل حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ از دست داده است.

این مربی اسپانیایی در طول چهار سال حضورش در بارسلونا با سبک معروف Tiktaka افتخارات زیادی کسب کرد. گواردیولا در سال 2012 نیوکمپ را ترک کرد و 12 ماه بعد به کار بازگشت. او در سال 2013 هدایت بایرن مونیخ را درست پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بر عهده گرفت و بلافاصله شروع به تحمیل سبک بازی خود به این باشگاه کرد. در اولین فصل حضورش، بایرن قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی آلمان شد و تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی 2014 برزیل شد. باستین شواین اشتایگر در آن زمان بخشی از هر دو تیم بود. اگرچه او در سال 2015 بایرن را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد.

گواردیولا در مجموع سه سال در آلیانتس ماند و هر فصل عنوان قهرمانی را به دست آورد، اما شواین اشتایگر 39 ساله مدعی است حضور او منجر به از دست دادن DNA آلمان شد و تیم ملی از آن زمان از مرحله گروهی دو دوره مسابقات قهرمانی جهان حذف شده است. فنجان ها. او در صحبت با گری نویل در مورد Overlap گفت: “در سال های 2012، 2013، 2014، بایرن احتمالا بهترین تیم اروپا بود… و تیم ملی جام جهانی را برد و سطح ما بسیار بالا بود، سپس پپ به مونیخ آمد و … البته آمدن به عنوان مربی به کشوری که در اروپا یا در جهان شماره یک است، آسان نیست، اما او یک نابغه است بازی شگفت انگیز است، اما آنچه که اتفاق افتاد این بود که بسیاری از باشگاه ها و حتی تیم ملی سعی کردند از او تقلید کنند و ما به جای حفظ ارزش های آلمانی، به طور کامل روی این سبک تمرکز کردیم. که خیلی خوب است و ما همه چیز را بردیم، اما من می گویم که این یک اشتباه کوچک از طرف فوتبال آلمان بود.

ما نه تنها بایرن مونیخ را تغییر دادیم، بلکه حتی سایر تیم های بوندسلیگا و تیم ملی ما با این سبک سازگار شدند زیرا روش پپ عالی است. اما من فکر می کنم همیشه نمی توان بالا گرفت، غیرممکن است، خیلی سخت است. من همیشه گفته ام، پپ در بارسلونا تمرین کرد و یازده بازیگر در زمین داشت و یک فیلم ساخت، او سعی می کند همان فیلم را در مونیخ یا منچسترسیتی بسازد، اما گاهی اوقات اگر بازیگران عوض شوند، کار سخت می شود. اما من هرگز نمی گویم که پپ برای بایرن مونیخ بد بود، او فوق العاده بود و ای کاش دوباره مربی ای مانند او در مونیخ داشتیم.”

باستین شواین اشتایگر

گواردیولا در سال 2016 بایرن را به مقصد من سیتی ترک کرد و در نهایت آنها را به لیگ قهرمانان اروپا رساند، اگرچه رئال مادرید چهارشنبه شب به امیدهای خود برای دفاع از تاج و تخت پایان داد. و شواین اشتایگر می گوید گواردیولا از زمان قهرمانی با سیتی در فصل گذشته، سبک خود را تغییر داده است.

وی افزود: زمانی که گواردیولا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، می‌توانست ببینی که مدافعان چگونه دفاع می‌کنند. او از دوران حضورش در مونیخ و شاید سال‌های اولیه حضورش در سیتی، چیزهایی را که برای قهرمانی در لیگ نیاز دارد، آموخته است و باید قدرت دفاعی هم داشته باشد. این را فهمید و آن را تغییر داد “فوتبال آلمان شماره 1 در جهان بود و ما ارزش های خود را از دست دادیم یا آنقدر روی ارزش های خود تمرکز نکردیم و ادامه دادیم.”

بیشتر بخوانید: از رفتار مورینیو ناراحت شدم; من اهل حرف زدن با رسانه ها نیستم!/ وقتی رفتم ژوزه عذرخواهی کرد!

سرویس اخبار فوتبال خارجی