چرا هواداران لیورپول اکنون می توانند به طور قانونی هرگونه حرکت سوپر لیگ را مسدود کنند – لیورپول اف سی

با پیشنهاد یک سوپر لیگ اروپایی دیگر، هواداران لیورپول اکنون این توانایی را دارند که از پیوستن این باشگاه جلوگیری کنند.

روز پنجشنبه، حکم دادگاه عدالت اروپا بسیاری را شگفت زده کرد و گروه مدیریت ورزشی A22 را بر آن داشت تا برنامه هایی را برای یک ESL دیگر منتشر کند.

در حالی که این موضوع باعث سر و صدا شد، کسانی که یافته‌های CJEU را تجزیه و تحلیل کرده‌اند، معتقد نیستند که این حکم به‌ویژه باعث پیشرفت رقابت A22 می‌شود.

لیورپول از آن زمان تا کنون بیانیه ای مشابه با پنج باشگاه دیگر انگلیسی منتشر کرده است که در ابتدا درگیر آن بودند و می گوید: «حکم دیروز دادگاه دادگستری اروپا موضع قبلی باشگاه لیورپول در مورد پیشنهادی سوپرلیگ اروپا را تغییر نمی دهد.

«مشارکت ما متوقف شده است. ما از طریق ECA و شرکت در مسابقات یوفا به همکاری با سایر باشگاه‌ها ادامه خواهیم داد.»

نیات باشگاه هرچه که باشد، هواداران لیورپول اکنون حق وتوی پیوستن به یک ESL را دارند، به لطف این باشگاه که در سال 2022 هیئت حامیان خود را در اساسنامه خود گنجانده است.

این در واکنش به جدایی ناکام باشگاه از ESL در سال قبل رخ داد. اکنون باید به این معنی باشد که طرفداران در مورد چنین موضوعاتی حرف آخر را می زنند.

Spirit of Shankly 10 نماینده در هیئت 16 نفره دارد. جو بلات بخشی از آن بود و رئیس سابق SOS است.

او گفت اینجا آنفیلد است: “ما می‌توانیم جلوی تکرار ESL را بگیریم” و “این به هواداران حق وتو می‌دهد در صورت نیاز.”

این به این دلیل است که مالکان اکنون برای پیوستن به لیگ جدا شده یا بازی های خانگی خارج از آنفیلد به رضایت نیاز دارند.

بلات توضیح داد: “برای هر گونه مسائل وجودی که بر باشگاه فوتبال تاثیر می گذارد، بنابراین سهم زمین، انتقال زمین یا انتقال به لیگ جدایی نمی تواند بدون رضایت هواداران اتفاق بیفتد.

نه تنها این، من فکر می کنم عنصر کلیدی اصلی در اطراف آن فقط حفظ منافع ما در حال حاضر نیست، بلکه حفاظت از منافع آینده هواداران فوتبال است.

باشگاه می خواهد اطمینان حاصل کند که این سطح از تعامل در اساسنامه باشگاه گنجانده شده است.

این بدان معناست که مالکان آینده، پس از ترک گروه ورزشی فن‌وی، مجبور به رعایت همان قوانین خواهند بود.

لیورپول، انگلیس - شنبه، 6 فوریه 2016: اعتراض هواداران لیورپول با یک بنر "FAO FSG کافی است" از گروه SOS قبل از بازی لیگ برتر مقابل ساندرلند در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

هواداران لیورپول در واقع نمی توانند از پیشنهاد یا ایجاد یک سوپرلیگ اروپا جلوگیری کنند، اما می توانند اطمینان حاصل کنند که قرمزها درگیر آن نیستند.

به عنوان یکی از چهار باشگاه برتر جهان، این می تواند بر سایر باشگاه هایی که به فکر پیوستن هستند تأثیر بگذارد. البته این مانع از تبدیل یوفا یا فیفا به مسابقات خود به شبه سوپرلیگ نیز نمی شود.



https://www.thisisanfield.com/2023/12/why-liverpool-supporters-can-now-legally-block-any-super-league-move/ منبع: