بررسی حقوقی جنجال جعل امضا در استقلال


کد اطلاعات: 1988895
2 ژانویه 1402 در 12:40 ب.ظ.
2.9 هزار |

1نقطه نظر

با وجود اعلام باشگاه استقلال، ابهامات در مورد سابقه شکایت علیرضا خانی از فرشید سمیعی و علی خطیر همچنان ادامه دارد.

بررسی حقوقی جنجال جعل امضا در استقلال

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خدا را شکر از آنجایی که وزیر ورزش و جوانان به سران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دستور داد از همدیگر سوال نکنند، حالا نه تنها تعجب می کنند، بلکه علاوه بر مصاحبه از خودشان هم گلایه می کنند. .

علیرضا خانی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در جدیدترین اقدام علی خطیر و فرشید سمیعی را به جعل امضا و اثر انگشت متهم کرد (امضا جعل می شود اما جعل اثر انگشت را بلد نیستم) و آنها هم شکایت کردند. پس از آن باشگاه استقلال نیز مدارکی را برای رد درخواست خانی ارائه کرد اما بررسی مدارک موجود نشان می دهد که در مورد درخواست باشگاه استقلال تردیدهایی وجود دارد.

1970126

بر اساس اطلاعیه بارگذاری شده در سامانه کدال در تاریخ 3 مرداد، بر اساس مصوبه 3 تیرماه مجمع عمومی، علیرضا خانی به عضویت هیات مدیره استقلال درآمد. همچنین به استناد صورتجلسه 18 مرداد ماه که در روزنامه رسمی 30 آذر منتشر شده است کلیه اسناد و عناوین شرکت از قبیل: چک، سفته، برات، قراردادها و عقود اسلامی با جامعه. امضای مدیرعامل همراه با امضای رئیس هیئت مدیره یا یکی از اعضای هیئت مدیره به انتخاب هیئت مدیره همراه با مهر شرکت خواهد بود.

به این معنی که هر یک از اعضای هیات مدیره می توانستند پس از انتخاب و تایید هیات مدیره با همکاری مدیرعامل، قرارداد مورد اختلاف را امضا کنند.

1970127

باشگاه استقلال برای رد درخواست خانی صورتجلسه هیئت مدیره را منتشر کرد که تاریخ آن مشخص نیست و بر اساس آن فرشید سمیعی دومین امضاء کننده تعیین شد و در پایان ذکر شده است که «کلیه مصوبات در این خصوص موضوع قبل از این تاریخ قطعی تلقی می شود.» (چه تاریخی؟ احتمالاً فراموش کرده اند تاریخ را ذکر کنند.) پس حتماً در صورتجلسه دادخواست، مصوبه ای وجود داشته که تمام مصوبات قبلی ترکیب شده و باشگاه استقلال این کار را کرده است. آن را منتشر نکنید

1970128

تاریخ عقد مورد اختلاف 30 شهریور و در آنجا ذکر شده است طبق اعلام باشگاه استقلال، آقای فرشید سمیعی نایب رئیس هیئت مدیره به جای علیرضا خانی قرارداد را امضا خواهد کرد.
اگر تاریخ تایید هیات مدیره استقلال قبل از 20 شهریور است، چرا فرشید سمیعی نایب رئیس هیات مدیره به جای علیرضا خانی سعی در امضای قرارداد دارد؟ تاریخ تصویب هیئت مدیره بعد از 29 شهریور است، بنابراین امضای سمیعی غیرقانونی بود زیرا صاحب امضا مجاز نبود. معمایی که استقلال باید به آن پاسخ دهد.

1970130

اما در مورد امضای غیرقانونی سمیعی، ادعای خانی مبنی بر جعل صحت ندارد و اگر این موضوع جعل و کتمان بود، در قرارداد ذکر نمی شد. ، به جای علیرضا خانی قرارداد می بندد.

1970132

نویسنده: مجتبی فریدونی

مجله اخبار فوتبال داخلی