مقاومت 20 دقیقه ای گواردیولا در برابر سوالات جنجالی

خبرنگار: چقدر به بازیکنانت به خاطر خونسردی که در دقایق پایانی بازی امشب نشان دادند افتخار می کنی؟ چون در چند دقیقه اخیر اتفاقات زیادی افتاده است.
گواردیولا: آنها به ما فشار زیادی آوردند و در نیمه دوم عالی بودند. ما بازی خود را فراموش کردیم و به دردسر زیادی افتادیم. آنها فرصت گلزنی داشتند. در نیمه دوم فقط یک موقعیت داشتیم که رحیم (استرلینگ) با گوندوغان ایجاد کرد. نیمه اول خوب بود به جز 5 تا 10 دقیقه اول که می دانستیم حملات زیادی را وارد برنامه می کنند. قبل از نیمه دوم یکی دو موقعیت خوب داشتیم. وقتی 180 دقیقه بازی می کنید، بازی برگشت شبیه نیمه دوم است. آنها خیلی بهتر بودند اما در عین حال ما با تمام قدرت دفاع می کردیم و فرناندینیو عالی بود و در آن لحظه ما را خیلی جلو انداخت. ناتان هم خوب کار کرد. شما باید خود را با شرایط وفق دهید زیرا وقتی تیمی مانند اتلتیکو مادرید در نیمه دوم بازی می کند، شما نمی توانید توپ را در اختیار داشته باشید و اراده کافی در بازی ندارید و فقط توپ را به یکدیگر پاس می دهید. 0-1 جلو هستند، اینجا قهرمانی است، آنها قهرمان هستند و ما عادت نداریم در این مسابقات زیاد بازی کنیم و این سومین بار در تاریخ باشگاه است که به نیمه نهایی می رسیم. ما کمی تحت فشار بودیم و بازی در نیمه دوم عالی بود، اما اکنون در نیمه نهایی هستیم و این یک دستاورد باورنکردنی برای این باشگاه است.

روزنامه نگاروقتی تیمی مثل سیتی که معمولاً به حمله و بازی خوبش معروف است، در دقایق پایانی برای نجات خود به سبک دیگری از فوتبال روی می آورد، آیا این فرصت را به شما می دهد که به جای انتقاد از آن، بارها و بارها این کار را انجام دهید؟ آیا واقعا این فرصت را دارید که آن را تحسین کنید؟
گواردیولا: این سوال را از من نپرس، من واقعاً هرگز به آن سبک بی احترامی نکرده ام.

روزنامه نگار: میدونم که گفتی نمیخوای در مورد اتفاقات آخر بازی حرف بزنی، اما میتونم ازت بپرسم چرا چون واضح به نظر میومد…
گواردیولا: حرفی برای گفتن ندارم.
خبرنگار: اما تیم شما مبارزه را شروع نکرده است.
گواردیولا: نه، نه، ما نمی خواهیم چیزی بشنویم. امشب به انگلیس برمی گردیم تا برای نیمه نهایی جام حذفی آماده شویم.

روزنامه نگارفیل فودن در نیمه اول از ناحیه سر ضربه خورد و احساس کرد این خطا مستحق دریافت کارت قرمز است.
گواردیولا: در مورد داوری و همچنین حریف صحبت نمی کنم.

روزنامه نگار: اتلتیکو همیشه به خاطر بازی تدافعی و وقت گذرانی مورد انتقاد قرار می گیرد، اما امشب شاهد یک بازی غیرعادی از سیتی بودیم. شاید فکر می کردید اتلتیکو توانست اوضاع را تغییر دهد و سیتی را در این موقعیت قرار دهد.
گواردیولا: چه کسی از اتلتیکو مادرید انتقاد کرد؟
روزنامه نگار: گفتی از دوران ماقبل تاریخ اگر با سیستم 0-5-5 بازی کنی حمله کردن خیلی سخت می شود.
گواردیولا: نه، اشتباه نکنید. آنچه من گفتم این است که وقتی امروز و در گذشته خیلی خوب دفاع می کنید، ایجاد موقعیت بسیار سخت می شود. این تنها چیزی بود که گفتم.
روزنامه نگار: فکر می کنی کار امروزت سخت تر بود؟
گواردیولا: بله، انتظار دیگری نداشتم. در نشست خبری پیش از بازی گفتم انتظار بازی کاملا متفاوتی را داشتم و در بین دو نیمه صحبت کردیم که باید برای بدترین شرایط آماده شویم. ما چند روز پیش مقابل لیورپول بازی کردیم و سپس به اینجا آمدیم و در نیمه دوم کاملا ما را محاصره کردند. اگر این بازی را در بازی اول نمایش نمی دادیم، نمی توانستیم اینجا بنشینیم و در مورد صعود صحبت کنیم، اما اکنون اینجا هستیم.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی معتقد است تیمش بازی مقابل اتلتیکو مادرید را فراموش کرده است.

روزنامه نگار: نظرت در مورد بازی امشب جان استونز چی بود؟ او یکی از بهترین نمایشنامه ها را ارائه کرد.
گواردیولاجان فوق العاده بود همه عالی بودند ما بازی های زیادی انجام دادیم و بعد از بازی با لیورپول انجام این بازی سخت بود که انرژی زیادی از ما گرفت. زمین خوردیم، در نیمه دوم زمین خوردیم و عزم کافی نداشتیم اما خونسرد بودیم و در زمین بودیم و در نهایت شانس صعود داشتیم. اما رفت و برگشت بود و در مجموع مستحق صعود دو بازی بودیم.

روزنامه نگار: واضح است که از عملکرد تیم در نیمه دوم راضی نبودید، اما مطمئناً باید تحت تأثیر قدرت روحی بازیکنان خود باشید که از چنین شبی جان سالم به در بردند.
گواردیولا: البته ما با تمام وجود از چیزی که در اختیار داشتیم دفاع می کردیم اما اگر در دقایق پایانی از فرصت گلزنی استفاده می کردند چه؟ جایی برای قدرت ذهنی وجود نداشت؟ البته داشت. آنها تمام تلاش خود را کردند اما می دانستند که بازی در این رقابت ها و در این ورزشگاه با حضور هواداران همیشه سخت است. بنابراین واقعا باید از عملکرد بازیکنان تمجید کرد زیرا باید در این شرایط قرار بگیرید. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که هر بار در لیگ قهرمانان و مقابل قهرمان اسپانیا عملکرد درخشانی داشته باشیم، بنابراین باید ضربه بزنیم اما بازی خود را فراموش کردیم و بخشی از آن به این دلیل بود که حریف بسیار بسیار خوب بود و وقتی این اتفاق می افتد شما فقط سعی کنید توپ را به دست آورید، اما شما در بازی هستید، باید در نظر بگیرید که آنها چقدر خوش شانس هستند که گلزنی می کنند.

روزنامه نگار: فکر می کنید تیم شما برای پیروزی در نیمه نهایی و احتمالاً فینال چگونه باید پیشرفت کند؟
گواردیولا: اگر امشب مثل نیمه دوم بازی کنیم، شانسی نداریم. اما اگر مثل یک بازی بازی کنیم و نیمه اول را انجام دهیم، می توانیم رقابت کنیم. با این حال باید به مصاف رئال مادرید که پادشاهان این رقابت ها هستند برود و روزهای سختی در پیش خواهد داشت.



مجله اخبار فوتبال خارجی

روزنامه نگار: می‌توانم از شما بپرسم که آیا وقتی به سمت تونل می‌رفتید، نوشیدنی به سمت شما پرتاب شد؟
گواردیولا: در مورد این اتفاقات حرفی ندارم. همه شاهد اتفاقات بودند و بس. پس من حرفی برای گفتن ندارم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، منچسترسیتی شب گذشته در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید موفق شد با تساوی و حساب کردن روی پیروزی 0-1 در این دیدار به نیمه نهایی راه یابد.
اتفاقات حین و پس از سوت پایان بازی و همچنین عملکرد بازیکنان سیتی مقابل اتلتیکو، سوالات اصلی خبرنگاران پس از بازی پپ گواردیولا بود و سرمربی اسپانیایی گفت که پاسخ های جالبی داده است.
روزنامه نگار: به پپ برای صعود تبریک می گویم و می خواهم از شما سؤالی در مورد آنچه در پایان بازی رخ داد بپرسم. آیا بازیکنان اتلتیکو مادرید با رفتار قابل قبولی از خط قرمزها عبور کرده اند؟
گواردیولا: چیزی برای گفتن ندارم.


سرویس خبر شماره: 1819601 |
25 فروردين 1401 ساعت 12:24 |
7,111 |

0نظرات

من هرگز جرات انتقاد از اتلتیکو و سیمئونه را ندارم

خبرنگار: یعنی تیمی با سبک فوتبال تیم شما هم می تواند به آن سبک فوتبال دفاعی روی بیاورد؟
گواردیولا: ما هیچ کار دیگری نکردیم چون اتلتیکو مادرید واقعا عالی بود. نمی خواستم در نیمه دوم اینقدر دفاعی باشیم، اما این تنها کاری بود که می توانستیم انجام دهیم. بازی در واندا شبیه چیزی است که من به عنوان بازیکن در کالدرون دیدم. هیچ کس نمی تواند این تیم را متوقف کند، اما این اتفاق می افتد. من در مورد سبک و آن مسائل صحبت نکرده ام. فقط گفتم وقتی تیم دفاع می کند و دفاعی منسجم و فشرده دارد، حمله به آنها خیلی سخت می شود. در گذشته اتفاق افتاده و امروز هم همینطور است. آنهایی که می خواهند در اتحاد حمله کنند ممکن است موفق نشوند چون ما حمله می کنیم، اما اتلتیکو باید به آنها تبریک گفت، آنها قهرمان اسپانیا هستند، به سبک خودشان بازی می کنند و به آن سبک اعتقاد دارند. آیا آنها دقیقاً همان بازی انگلیس را انجام دادند؟ قطعا نه. می دانستم این بازی متفاوت خواهد بود. این را در دقایق ابتدایی بازی دیدیم. ما به اندازه کافی آماده نبودیم و آنها در نیمه دوم خیلی بهتر بودند و این اتفاق افتاد. این شما بودید که سه چهار ماه پیش گفتید دوران دیگو سیمئونه به پایان رسیده است. وقتی آنها نتوانستند برنده شوند، شما بودید که از او انتقاد می کردید. این سوال را از من نپرس من همیشه به این باشگاه و این تیم احترام گذاشته ام. من هیچ وقت جرأت نکردم از بازی آنها انتقاد کنم، سعی کردیم حمله کنیم اما کار سختی بود زیرا آنها در دفاع بسیار خوب بودند و از گذشته تا امروز این اتفاق افتاده و در آینده نیز خواهد بود. وقتی یک تیم بهتر از هر تیم دیگری در جهان می داند چگونه دفاع کند، اوضاع پیچیده می شود. فکر می کردی 0-4 اتحاد را ببریم؟ نه. آنها می توانند با یک نتیجه فشرده صعود کنند، ممکن است این اتفاق بیفتد. فوتبال است این فوتبال است، نه چیز دیگری.