با پشتکار عارف غلامی؛ شاهکارهای مجیدی باز هم در اختیار ساپینتو/دفاع استقلال طلا شد

در فصل قبل، استقلال به اولین تیمی تبدیل شد که بدون شکست قهرمان لیگ برتر شد و یکی از کمترین تعداد گل در چند دهه اخیر را به نام خود ثبت کرد. البته فوتبال یک ورزش تیمی است و نمی توان تعدادی از بازیکنان در پست های خاص را عامل چنین موفقیتی دانست، اما انصافاً نباید نقش عوامل دفاعی در تیم را با بی تفاوتی نادیده گرفت. آیا تاکتیک تکرار می شود یا پرتغالی ها نمی توانند از میراث گرانبهای مجیدی به درستی استفاده کنند؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال

در پایان فصل اکثر صاحبنظران به درستی معتقد بودند که تعداد گل های کم استقلال نقش بسیار موثری در قهرمانی این تیم داشت چرا که شاگردان فرهاد مجیدی در رقابت های لیگ بیست و یکم موقعیت های زیادی برای خود خلق نکردند. ، اما از همین تعداد مناسبت. آنها به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کردند و جایی برای مهاجمان حریف باقی نگذاشتند. با این فرض، بسیاری عناصر دفاعی استقلال را بزرگترین نقطه قوت این تیم در مسیر قهرمانی می دانستند، عناصری که البته پس از پایان مسابقات در آستانه فروپاشی قرار گرفتند. مرادمند و یزدانی به دلیل مشکل سربازی از هم جدا شدند، رافائل سیلوا تمایلی به تمدید قرارداد نداشت، ابوالفضل جلالی به دلیل مسائل حقوقی قرار بود به سایپا بازگردد و عارف غلامی به فکر لژیونر شدن بود. همچنین محمد دانشگر اضافه کرد که استقلال را ترک کرد و از این تیم جدا شد و به همین دلیل استقلالی ها به شدت نگران خط دفاعی خود بودند اما ناگهان ورق به معنای واقعی کلمه ورق خورد. به مرادمند اجازه تمرین با استقلالی ها داده شد، رافائل سیلوا و عارف غلامی تمدید شدند، مشکل ابوالفضل جلالی حل شد و حتی ممکن است سیاوش یزدانی در چند ماه آینده دوباره در جمع استقلالی ها ظاهر شود. که استقلالی ها می ترسیدند پاشنه آشیل آنها شوند، دوباره مثل فصل قبل قوی شدند.

یک نقطه ضعف به نقطه قوت تبدیل شد

تمرین دوران طلایی

مردان کلیدی

فرهاد مجیدی در فصل گذشته چندین بار از اکثر عناصر دفاعی و مدافعانش تعریف و تمجید کرد و علیرضا رضایی را به عنوان کاندیدای لیگ برتر فوتبال ایران معرفی کرد و چند ماه پیش هم در اظهارنظری جالب مدعی حسین حسینی و علیرضا رضایی شد. آنها نیز شایسته حضور در جام جهانی هستند. مجیدی همچنین از ابوالفضل جلالی با وجود مصدومیت به عنوان یکی از پدیده های فوتبال ایران یاد کرد و با وجود جراحی سنگین، عارف غلامی تا بازگشت بیدار ماند. محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی حتی زمانی که از این تیم جدا شدند مورد حمایت فرهاد و رافائل سیلوا قرار گرفتند. مجیدی اسفند سال گذشته با نظر مستقیم خود به صورت آزاد رفت و در هفته های باقی مانده از نیم فصل دوم نمایش خوبی را به نمایش گذاشت. حالا همه این مردان کلیدی در اختیار ریکاردو ساپینتو هستند و باید دید تاثیرگذاری آنها در زمان سرمربی جدید به اندازه فصل گذشته خواهد بود یا خیر.

یکی از مهم ترین دغدغه های هواداران استقلال در روزهای اخیر تمدید نشدن قرارداد عارف غلامی بود، مدافعی که فرهاد مجیدی سبک بازی او را خیلی دوست داشت و علاوه بر آن دراگان اسکوچیچ نیز دقیقا همین قیافه را داشت. به او، به همین دلیل او فقط برای استقلال فیکس بازی نمی کرد، اگر مصدوم نمی شد به تیم ملی دعوت می شد. انصافاً این بازیکن در دوره برگشت فصل قبل که از مصدومیت خلاص شد نمایش خوبی به نمایش گذاشت و به همین دلیل بازیکنان استقلال می ترسیدند او را به تیم های دیگر بدهند و آبی پوشان از او محروم شوند. اما جمعه شب آن نگرانی که در مورد تمدید قرارداد برده داشتند به پایان رسید.