درباره سه خالق تاریخ جام جهانی قطر بیشتر بدانید


*یاماشیتا؛ مسئولیت بزرگ
یاماشیتا دو سال از این فرانسوی کوچکتر است. او در ژاپن پیشرفت قابل توجهی کرد و در سال 2019 اولین زنی شد که در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرد و زمانی که شغل اصلی خود را به عنوان مربی تناسب اندام کنار گذاشت، به سطح حرفه ای داوری جهانی رسید.
یاماشیتا حضور در جام جهانی را یک مسئولیت بزرگ توصیف می کند و خاطرنشان می کند که هرگز فکر نمی کرد چنین فرصتی نصیبش شود.قضاوت در جام جهانی مسئولیت بسیار بزرگی است، اما من از داشتن آن خوشحالم.

* استفانی فرابر; راه موفقیت را ادامه دهید
انتخاب این داور در واقع پاسخی به رشد سریع او در داوری سطح بالای اروپا بود و این حضور کاملا منطقی به نظر می رسید.
فرابر 38 ساله اولین زنی است که در سال 2019 در لیگ برتر فرانسه قضاوت کرد و در همان سال فینال جام جهانی زنان در کشورش را سوت زد.
فارابر همچنین سوپرجام بین چلسی و لیورپول در سال 2019 قبل از رویارویی با لیگ قهرمانان 2020 قضاوت کرد. (بین یوونتوس و دیناموکیف) سوت و در همان سال مسئولیت داوری فینال کوپه دو فرانس به او واگذار شد.
او مسیر جدیدی را شکست و در سال 2021 اولین داور زنی شد که یک مسابقه را در مقدماتی جام جهانی مردان قضاوت کرد. (هلند و لتونی) و حالا قصد دارد با قضاوت در جام جهانی مردان در قطر این مسیر موفقیت را پربارتر از گذشته کند.
فرابر به حضورش در جام جهانی در لیست داوران واکنش نشان داد:“من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و انتظارش را نداشتم. هیچ چیز مانند جام جهانی نیست.”

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سه داور به نام های استفانی فارابر از فرانسه، سلیما موکانسانگا از رواندا و یوشیمی یاماشیتا از ژاپن، اولین بانوانی هستند که در تاریخ 92 ساله خود شانس قضاوت حداقل یک بازی جام جهانی مردان را خواهند داشت. مهم ترین تورنمنت فوتبال جهان البته حضور تیم های داوری و کمک داوران در جام جهانی تضمینی برای قضاوت نهایی آنها در جام جهانی نیست و انتخاب این داوران به عملکرد آنها قبل از مسابقاتی که از 21 آبان ماه آغاز می شود بستگی دارد. علاوه بر این، همه داوران این امکان را دارند که به عنوان داور چهارم انتخاب شوند.
علاوه بر این سه داور، سه کمک داور زن دیگر نیز در این مسابقات حضور دارند که نوزا بک از برزیل، کارن دیاز مدینا از مکزیک و کاترین نسبیت از آمریکا هستند.
در همین زمینه پیرلوئیجی کولینا، داور معروف سابق ایتالیایی و رئیس فعلی کمیته داوران فیفا می گوید:ما به وضوح نشان دادیم که کیفیت برای ما بیش از هر چیز دیگری اولویت دارد.
این رویداد آنقدر مهم و ویژه است که خبرگزاری فرانسه در گزارشی به آن پرداخته و با اطلاعاتی که ارائه می کند تلاش کرده است. این سه داور را بیشتر به فوتبالدوستان معرفی کنید.


* Mukansanga; یک پیام قوی
موکانسانگا، 34 ساله، برای جام جهانی 2022 قطر دعوت شده است و اولین زنی بود که در دسامبر گذشته جام ملت های آفریقا را قضاوت کرد.
رواندایی زمانی آرزو داشت که یک بسکتبالیست حرفه ای شود، اما در سن 20 سالگی در مسابقات لیگ ملی زنان کشورش داوری می کرد.
موکانسانگا در آخرین مصاحبه خود با سایت فیفا درباره حضورش در جام جهانی واکنش دیگری به این حضور متفاوت داشت:من هر کاری می‌کنم تا بر مفهوم زیبایی‌شناختی فوتبال تأکید کنم. «من به قدرت یا کنترل علاقه‌ای ندارم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

سه داور زن برای اولین بار در تاریخ جام جهانی قضاوت در مهم ترین فستیوال فوتبال جهان را تجربه می کنند و البته با حضور خود چیزی متفاوت را برای این جام رقم خواهند زد.

درباره سه خالق تاریخ جام جهانی قطر بیشتر بدانید

البته در مورد یاماشیتا گفته می شود که او قصد ورود به دنیای حرفه ای داوری را نداشت اما با اصرار یکی از دوستانش حاضر شد در این زمینه مسئولیتی را بر عهده بگیرد.


سرویس خبر شماره: 1849030
27 اکتبر 1401 @ 5:46 ب.ظ
12.8K |

3نقطه نظر

پیام های ویژه برای حضور متفاوت؛