پای: کار جان عادلانه نبود، اما حکم عادلانه نیست

فرشاد پیوس در گفت وگو با “مجله اخبار فوتبال” درباره حکمی که کمیته انضباطی به دلیل اتفاقات جدال با استقلال برای یحیی گل محمدی صادر کرد، اینگونه آغاز کرد: به نظر من این حکم عادلانه نبود. با این تصمیم کار پرسپولیس برای برد بسیار سخت شد. زمانی که سرمربی تیم ناعادلانه قضاوت شد و شش جلسه محروم شد و کاری به عوامل و متخلفان پشت صحنه نداشت! در واقع یحیی گل محمدی را مستقیم شلیک کردند.
وی ادامه داد: به نظر من این کار درستی نیست. چرا که پرسپولیس در شرایطی قرار دارد که باید یک سرمربی از روی نیمکت کار فنی انجام دهد. ضایعه بزرگی برای پرسپولیس و هوادارانش بود. این حکم برای سنگین ترین جرم بود. یحیی گل محمدی مربی با احتیاط و آرامی است. به هر حال درست است که استرس و فشار بازی زیاد بود و باید تا حدودی خود را کنترل می کرد، اما آسیب زیادی به پرسپولیس زد و بازی های بعدی پرسپولیس را که سخت بود، سخت تر کرد.
وی سپس در ادامه سخنان خود با اشاره به کمیته استیناف گفت: از کمیته استیناف می خواهم این رای را بشکند و کم کند تا گل محمدی روی نیمکت بنشیند و بازی ها را تماشا کند.
قسمت بعدی جلسه توجیهی فرشاد پیوس به اتفاقات و حواشی دربی تهران بود و در این خصوص گفت: بازی بسیار سخت و تحت فشار بود. این یک بازی مرگ یا زندگی برای هر دو تیم بود. طبیعتا فشار زیاد بود. اما اگر بیشتر خودش را کنترل می کرد کمیته انضباطی اینقدر حساس نبود. منظورم همین است. درست است که شاید کار یحیی چندان عادلانه نبود، اما حکم هم عادلانه نبود و همین امر باعث شد کار پرسپولیس در بازی های باقی مانده از آنچه هست سخت تر شود.
از فرشاد پیوس درباره بازی با آلومینیوم پرسیدیم که او در پاسخ به این سوال گفت: به نظر من آلومینیوم تیم خوبی است و پرسپولیس بازی سختی دارد. پرسپولیس باید در بیست دقیقه اول گل بزند تا آرام شود و در جام حذفی حرفی برای گفتن داشته باشد. حرکت از کناره های زمین بسیار مهم است. ما می توانیم مقابل یکدیگر قرار بگیریم و خوب ارسال کنیم. پرسپولیس انشاالله این بازی قطعا با دو مهاجم انجام می شود تا برتری خوبی نسبت به حریف داشته باشد. در بازی های حذفی باید از کمترین فرصت ها نهایت استفاده را ببرید. بازی پلی آف تک بازی است و اگر پرسپولیس در لیگ عقب است باید جایگاه خوبی در جام حذفی کسب کند. قرعه کشی هم قرعه بدی نیست. پرسپولیس چندین بار با آلومینیوم بازی کرده و دغدغه های این تیم را می داند.
بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس سپس درباره شرایط فنی این دیدار گفت: شاید اگر تیم لیگ یکی بود، کار پرسپولیس سخت تر می شد. در این بازی اگر بتوانید توپ را در اختیار بگیرید و به کناره ها بروید می توانید از آن استفاده کنید. البته آلومینیوم اصلا تیم بسته ای نیست و چون نمی تواند قهرمان لیگ شود با تمام وجود به این بازی می آید. برای پرسپولیس هم خیلی مهم است که در جام حذفی عملکرد خوبی داشته باشد و یک جام برای هواداران به ارمغان بیاورد.
فرشاد پیوس در ادامه با اشاره به اینکه با وجود فاصله 6 امتیازی با استقلال چیزی برای پرسپولیس از دست نداده است، افزود: پرسپولیس هنوز چیزی از دست نداده است. شش بازی و 18 امتیاز باقی مانده است و حریفش بازی های سختی را پیش رو دارد. اگر پرسپولیس تمرکز داشته باشد و بچه ها از نظر روحی خوب باشند، شرایط خوب می شود. از آقای درویش می خواهم که درصدی از قرارداد بازیکنان را پرداخت کند تا تیم در شرایط روحی بهتری قرار گیرد.
آقای گل بازیکن سابق پرسپولیس با اشاره به اینکه همچنان می توان به ششمین قهرمانی متوالی امیدوار بود، افزود: پرسپولیس همیشه خوب بوده و پنج قهرمانی متوالی را کسب کرده است. حالا پرسپولیس هم باید دنبال جام ششم باشد. اینجا خیلی مهم است که از مدیرعامل باشگاه، هیئت مدیره باشگاه، هواداران و کل تیم حمایت کنیم تا پرسپولیس دوباره قهرمان شود. جام همیشه آخر فصل داده می شود نه الان. بازیکنان باید روی بازی تمرکز کنند و بتوانند امتیاز کسب کنند. چون بازی های رقیب پرسپولیس خیلی سخت تر است. آخر فصل است. به هر حال سه چهار تیم می خواهند قهرمان شوند. آنها می خواهند در وسط تخته باقی بمانند و آنهایی که در پایین هستند برای تبدیل شدن به اوت تلاش می کنند. اما پرسپولیس بازی های راحت تری نسبت به رقیب خود دارد و می تواند ششمین قهرمانی را کسب کند.
آخرین قسمت باشگاه پیشکسوتان پرسپولیس هم حمایت از یحیی گل محمدی بود و در این مورد گفت: یحیی باید حمایت شود. پیشکسوتان همچنان از او حمایت می کنند. او در سال های اخیر تلاش زیادی کرده و در غیاب پرسپولیس توانسته به اهدافش برسد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

آقای گل بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است با توجه به دیدارهای سخت تری که استقلال پیش رو دارد، این تیم همچنان می تواند به کسب ششمین قهرمانی متوالی امیدوار باشد.


سرویس خبر شماره: 1818633 |
19 فروردين 1401 ساعت 15:34 |
13,965 امتیاز خبر|

28نظرات

هنوز هیچ چیز برای پرسپولیس تمام نشده است.