آرسنال-چلسی; از دربی تا قهرمانی؟/ توپچی ها با سلاح کامل می رسند!

یک دیدار تاخیری و حساس در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس عصر امروز از ساعت 22:30 در ورزشگاه استمفورد بریج آغاز می شود. آرسنال، مدعی قهرمانی، میزبان چلسی، یکی از تیم های شکست خورده در بیگ سیکس خواهد بود.

انبار مهمات؛ امید باقی می ماند

بازی آخر منچسترسیتی باعث شد که آرسنال دوباره جایگاه اول را به دست آورد، اما مردان میکل آرتتا راه بسیار دشواری در پیش دارند. این تیم بعد از رویارویی با چلسی باید به مصاف تاتنهام و منچستریونایتد برود و شانس زیادی برای افت امتیاز وجود دارد. با این حال، آرتتا و شاگردانش از شکستن طلسم دو دهه ناامید نیستند. اما ابتدا باید در دربی لندن پیروز شوند تا امیدهای خود را زنده نگه دارند. آرسنال که این روزها آماده است، شانس زیادی برای شکست دادن چلسی دارد.

چلسی؛ لذت های آخر فصل

مائوریسیو پوچتینو می خواهد این فصل کابوس را زودتر از موعد به پایان برساند. چلسی وضعیت خوبی ندارد و تنها هدفش ماندن در جدول تک رقمی است. شاید تنها خوشحالی هواداران چلسی کسب نتایج خوب در دیدارهای بزرگی مانند این دیدار مقابل آرسنال و در 2 هفته دیگر در دربی لندن مقابل تاتنهام باشد. فراموش نکنید که چلسی که به تازگی شانس فینالیست شدن در جام حذفی را از دست داده است، در این فصل همواره با مشکل مصدومیت های طولانی مدت ستاره های خود مواجه بوده است.

آخرین مسابقه
در 21 اکتبر 2023، چلسی و آرسنال در ورزشگاه استمفورد بریج به تساوی 2-2 رسیدند. در این دیدار که در دور اول لیگ برتر برگزار شد، پالمر و مودریچ برای چلسی و رایس و تروسار برای آرسنال گلزنی کردند.

آمار بازی
208) نبرد بین آرسنال و چلسی 117 سال طول می کشد. در 208 دیدار این دو تیم، آرسنال 82 برد، چلسی 66 برد و 60 دیدار این دو تیم مساوی شده است.
63) در 63 دیدار این دو تیم لندنی، آرسنال 25 برد و چلسی 20 برد داشته اند. 18 بازی این دو تیم هیچ برنده ای نداشته است.
3) پس از 3 پیروزی متوالی در مسابقات لیگ برتر، سرانجام آرسنال در اولین بازی این فصل مقابل چلسی متوقف شد. در مجموع در 8 بازی اخیر لیگ برتر، آرسنال تنها یک بار مغلوب چلسی شده و در 6 بازی پیروز شده است.
2) آرسنال در این فصل 2 بار در خانه شکست خورده است که هر دو با یک نتیجه 2-0 بوده است. اولی را وستهم و دومی را استون ویلا در آخرین بازی خانگی توپچی ها برد.
5) چلسی تیم خارج از خانه ضعیفی بوده است. آبی های لندن در 15 بازی خارج از استمفوردبریج تنها 5 بازی را برده اند. آنها 6 بازی را باختند.

مجروح و محروم
یورین تیمبر تنها مصدوم آرسنال در این دیدار است که به پایان فصل نمی رسد. وسلی فوفانا، ریس جیمز، رومئو لاویا، کریستوفر انکونکو، لوی کولویل و لزلی اوگوچوکو برای چلسی مصدوم هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
انبار مهمات:
رایا، وایت، سالیبا، گابریل، کویور، اودگارد، جورجینیو، رایس، ساکا، مارتینلی و هاورتز
چلسی: پتروویچ، گوستو، دساسی، شالوبا، چیلول، فرناندز، کایسدو، پالمر، گالاگر، استرلینگ و جکسون

سرویس اخبار فوتبال خارجی