آرسنال 2-0 برایتون: فرمانده توپچی ها مرغ ها را رنج می برد

گزارش مسابقهرتبه بندی بازیکنانواکنش آرتتاویدیو

آرسنال دیروز پس از پیروزی 2-0 مقابل برایتون، صدرنشین لیگ برتر انگلیس شد. این کمی عجیب است، زیرا ناامیدی وجود داشت که برتری هجومی را به گل های بیشتری تبدیل نکردیم، اما نحوه بازی ما بسیار تاثیرگذار بود.

وقتی روبرتو دزربی بعداً می‌گوید: «ما عادت نداریم اینطور رنج بکشیم»، می‌دانید که کاری را درست انجام داده‌اید. از بازی خارج شد شدت بازی ما چشم نواز بود. این تیمی بود که مصمم بود شکست هفته گذشته مقابل استون ویلا را جبران کند، اما همچنین تیمی بود که می خواست زندگی برایتون را سخت کند.

من فکر می کنم آنها خیلی خوب بازی کردند، صادقانه بگویم. آنها بازی را با مالکیت بیشتری نسبت به آرسنال به پایان رساندند و در برخی مواقع فوتبال شجاعانه ای را به نمایش گذاشتند و آن را به خوبی پاس می دادند و پنج خط حمله تریر مانند ما آنها را از این سمت به آن سوی زمین تعقیب می کردند. اینکه ما در وقت استراحت با برتری وارد نشدیم به ترکیبی از دفاع بسیار محکم برایتون، پایان دادن به اندازه کافی دقیق نبود، و تصمیم گیری در اقدام نهایی که کاملاً در جایی که باید بود نبود.

در نیمه اول 15 شوت داشتیم و چند موقعیت خوب. قرار دادن گابریل مارتینلی از روی تیرک با کات بک بوکایو ساکا به اندازه کافی ناامیدکننده بود، اما پاسی که ساکا را از مارتین اودگارد آزاد کرد یکی از بهترین پاس هایی بود که در تمام فصل خواهید دید. کاپیتان قبلا یک شوت را به بیرون فرستاده بود، گابریل ژسوس و ماگالهاس هر دو تلاشی روی دروازه داشتند، اما به راحتی مهار شدند، کرنرها وجود داشت – و وقتی در مورد تصمیم گیری و اقدام نهایی صحبت می کنم، مطمئن هستم که میکل آرتتا به گل می رسد. نوار ویدئویی این هفته در زمین تمرین. در اواخر نیمه اول فرصتی برای مارتینلی وجود داشت که آن را زودتر به ساکا برساند، اما او آن را وارد زمین کرد و در حالی که دروازه بان در نزدیکی تیر دروازه خود را مهار کرد، برزیلی به دلیل بسته بودن زاویه، کار را برای خودش دشوارتر کرد. .

این واقعیت که در اوایل نیمه دوم گل اول به دست آمد کمک کرد تا اوضاع کمی حل شود. بسیار خنده دار است که می بینیم چت های زیادی در مورد اینکه آرسنال چگونه باید یک مهاجم دیگر بخرد تا در روزی که شماره 9 ما یک گل بسیار مهم را به دست آورد تفاوت ایجاد کند بسیار خنده دار است. مثل بقیه، من اصلا مخالف اضافه شدن به این تیم نیستم، اما گابریل ژسوس در تیرک عقب حضور داشت تا در یک کرنر ساکا، ما را 1-0 جلو ببرد. در روزی که تعدادی از بازیکنان برای ما بسیار خوش درخشیدند و یک دقیقه دیگر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، به نظر من او از نظر بازی همه جانبه بسیار خوب بود و گل بسیار حیاتی بود. بله، او می‌تواند کمی پرکارتر باشد، اما نمی‌توانید خط میانی بین اینکه چقدر خوب بازی کردیم و نقش او در آن را نادیده بگیرید.

بعد از آن احتمالاً باید گل های بیشتری می زدیم. اودگارد چند حرکت داشت که یکی از آنها به طرز درخشانی توسط منطقه ویژه لوئیس دانک مسدود شد. چهره اش گویای ماجرا بود. اگر فقط روی واکنش دردناک او زوم کنید و از هر کسی در دنیا بپرسید “این مرد کجا ضربه خورده است؟”، 100٪ مردم پاسخ درست را دریافت می کنند. به اعتبار بی‌نظیر او، او گرد و غبار دردناک خود را پاک کرد، و سپس دفاع فوق‌العاده‌ای برای جلوگیری از گلزنی انجام داد و ضربه سر بن وایت را از روی خط از گوشه‌ای دیگر دفع کرد.

برایتون یک زیر سه گانه ساخت تا سعی کند همه چیز را تغییر دهد. اوضاع به همین شکل باقی ماند. وقتی ایوان فرگوسن رفت، متوجه شدم که ایوان فرگوسن در حال بازی بوده است. این نشان می دهد که ویلیام سالیبا و گابریل چقدر با هر چیزی که نزدیک محوطه جریمه ما می آمد برخورد کردند. جلوتر از آنها، دکلان رایس دوباره باور نکردنی بود. او که به دلیل بیماری در این بازی تردید داشت، در اطراف زمین قدم زد که انگار مالک آن است. آن دویدن به سمت چپ که منجر به شوت به سمت هدف شد، هیجان انگیز بود، و اگر این کاری است که او می تواند انجام دهد وقتی که 100٪ نیست، مراقب باشید.

کای هاورتز در زمانی که احتمالاً باید گل می زد به او ضربه زد، اودگارد یک ضربه را مهار کرد و تنها لحظه واقعی خطر از سوی برایتون زمانی بود که میتوما پاسکال گروس را پیدا کرد، اما او از فاصله 6 یاردی توپ را به بیرون فرستاد. چقدر از حواشی خوب بازی های فوتبال صحبت می کنیم؟ درسی که در آنجا برای آرسنال وجود دارد این است که حتی اگر او گل می زد، نباید اهمیتی می داد، زیرا ما قبلاً بر اساس آنچه ساخته بودیم خیلی جلوتر بودیم، اما او آن را به طور گسترده نشان داد بنابراین در یک بازی دیگر اهمیتی نداشت. مسیر.

آرتتا ادی نکتیا و لئاندرو تروسارد را به جای ژسوس و مارتینلی به زمین فرستاد و بازی پس از کار خوب بازیکن سابق برایتون برای حفظ توپ در خط میانی به پایان رسید. اودگارد آن را به ادی بازی داد و او آن را در اختیار گرفت و هاورتز را به دروازه فرستاد. نمی دانم آیا این دقیقاً پایانی بود که ملی پوش آلمانی در ذهن داشت یا نه، اما به هر حال، وضعیت خوب اخیر او ادامه دارد و سه امتیاز در کیف بود.

امیل اسمیت رو، بازیکن تعویضی ممکن بود در اواخر وقت کمی به کیک اضافه کند، اما دروازه بان توپ را مهار کرد، و اگر گل می زد، فکر نمی کنم کسی می توانست استدلال کند که 3-0 عدالت آرسنال را رعایت نکرد. سؤالات در مورد پایان ما کاملاً معتبر است، اما من فکر می‌کنم شما باید به نحوه دفاع برایتون اعتبار بدهید، و به طور کلی نکته مهم من در این مورد این است که ما در طول 90 دقیقه بر تیمی به این خوبی تسلط داشتیم. این اولین باری بود که در این فصل آنها موفق به زدن گل نشدند، و این شانس دیرهنگام را از دست دادند و هرگز به نظر نمی رسید گلی به ثمر برسانند. از طرف دیگر، اگر چند گل دیگر به ثمر می رساندیم، بازتاب واقعی تری از روند این بازی بود.

پس از آن، میکل آرتتا گفت:

فکر می‌کنم به خاطر اتفاقات فصل گذشته و خواسته‌هایی که برایتون بر شما گذاشته بود، عملکرد فوق‌العاده‌ای بود و احساس خوبی هم داشت. فکر می کنم تیم امروز از ابتدا تا انتها فوق العاده بود و خوشبختانه ما شایسته برد بودیم و آن را بردیم.

نگران بودم چون فکر می‌کنم در نیمه اول 15 شوت داشتیم و موقعیت‌های باز زیادی داشتیم تا توپ را در پشت دروازه قرار دهیم، اما این کار را نکردیم و اینجا لیگ برتر است. در نیمه دوم به راه خود ادامه دادیم و در نهایت دو گل بسیار متفاوت پیدا کردیم، راهی عالی برای زدن آنها و من امروز واقعا خوشحالم.

همچنین از توضیحات او پس از دریافت کارت زرد در نیمه اول لذت بردم و گفت: “برای مارتینلی دست تکان می دادم!”

او حق دارد که راضی باشد، و این واقعیت که او به نگرانی خود در مورد کارایی حمله اشاره می کند، شنیدن خوبی است. این چیزی است که می‌توانیم آن را بهبود بخشیم، و اگر انجام دهیم، کسی در پایان یک چکش کامل از این تیم خواهد بود. هیچ ضرری ندارد که بتوانید تصدیق کنید در روزی که هر سه امتیاز را گرفته اید و به صدر لیگ برگشته اید کجا می توانید پیشرفت کنید.

من قبلاً به رایس اشاره کردم (اگرچه او خیلی خوب بود، شاید باید دو بار این کار را انجام دهم، مثل اینکه او یک نیویورک فوتبال است یا چیز دیگری) و عیسی، اما نادیده انگاشتن مارتین اودگارد. بازگشت او به فرم و آمادگی جسمانی و افزایش تسلط تهاجمی آرسنال تصادفی نیست. او دیروز فوق العاده بود، برخی از لمس ها و پاس ها فقط درجه یک بودند. او روغن موتور هجومی ما است و وقتی در بازی است، اطرافیانش را بالا می‌برد – که اگر سطح استعدادی را که در اینجا صحبت می‌کنیم در نظر بگیرید، شاهکار بدی نیست.

بنابراین، در مجموع یک روز بسیار خوب در دفتر. بله، کارهایی وجود دارد که می‌توانیم بهتر انجام دهیم، اما از دیدگاه من، این بیشتر دلیلی برای خوش‌بینی است تا نگرانی. اگر موقعیت‌هایی ایجاد نمی‌کردیم، خیلی بیشتر نگران می‌شدم، و بیایید نادیده بگیریم که برایتون در چند وقت اخیر چگونه در خانه ما را با مشکل مواجه کرده است. برنده شدن در این یکی به روشی که ما انجام دادیم بسیار تأثیرگذار بود و ما را به خوبی برای سفر به آنفیلد در روز شنبه آماده کرد.

درسته، بذاریمش اونجا البته ما در حال ضبط یک Arsecast Extra برای شما هستیم، بنابراین مراقب تماس برای سوالات در توییتر باشید @gunnerblog و @arseblog در توییتر با هشتگ #arsecastextra – یا اگر عضو Arseblog در Patreon هستید، سوال خود را در قسمت زیر بگذارید #arsecast-سوالات اضافی کانال در سرور Discord ما.

پادکست باید حوالی وقت ناهار منتشر شود. تا آن موقع.



https://arseblog.com/2023/12/arsenal-2-0-brighton-commanding-gunners-make-seagulls-suffer/ منبع: