به بازی لغو شده نگاه کنید: کل لیگ تکرار می خواهد!


سرویس خبر شماره: 2016357
3 مه 1403 در 3:52 ب.ظ.
نمایش 4K |

1نقطه نظر

بازی تعیین کننده در بالا و پایین جدول رده بندی دسته اول؛

لغو جنجالی دیدار استقلال ملاثانی و فجر سپاسی تاثیر زیادی در روند صعود و سقوط تیم های لیگ یک دارد.

به بازی لغو شده نگاه کنید: کل لیگ تکرار می خواهد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال آزادگان ایران با برگزاری 9 دیدار برگزار شد که در این میان عجیب ترین اتفاق در خوزستان رخ داد.

لیدر خیبر خرم آباد از ساعت 17 در ورزشگاه تختی میزبان تیم دریای کاسپین بابل بود و در حالی که تصور می شد در این دیدار خانگی به پیروزی آسانی دست پیدا کند، به سختی و با نتیجه 4 بر 3 شاگردان را شکست داد. داود سید عباسی بار دیگر گواه این است که فوتبال ثانیه به ثانیه پر از اتفاقات غیرقابل پیش بینی است.

2013776

شاگردان “رضا مهاجری” که تاکنون در دیدارهای خانگی خود پیروز شده اند با این نتیجه 64 امتیازی شدند و این در فاصله 6 هفته تا پایان فصل و به لطف تساوی برای چادرملو اردکان دوم شد. تیم مقابل نفت و گاز گچساران همیشه با اختلاف در صدر لیگ آزادگان باقی ماندند.

لیگ هفته به هفته به پایان خود نزدیک می شود و در هفته های پایانی نبرد بین مدعیان صعود برای صعود به رده اول فوتبال ایران و تلاش تیم های انتهای جدولی برای بقا در لیگ تبدیل می شود. شدیدتر
عجیب ترین اتفاق این هفته قهرمانی در خوزستان رخ داد؛ دیدار حساس دو تیم فجر سپاسی و استقلال آبی پوش ملاثانی به دلیل عدم همکاری مسئولان باشگاه خوزستانی و ورزشگاه غدیر لغو شد..

در حالی که قرار بود این دیدار ساعت 18:15 در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود. به دلیل عدم مجوز ورود دو تیم به ورزشگاه غدیر متعلق به باشگاه استقلال خوزستان لغو شد. و هر دو تیم ساعت ها پشت ورزشگاه غدیر منتظر ماندند تا سرانجام با تصمیم ناظر مسابقه لغو این دیدار به صورت کتبی اعلام شد.

2013549

البته سایر تیم های لیگ یک نیز به تکرار این دیدار امیدوار خواهند بود که نتیجه آن تاثیر زیادی در سرنوشت تیم های صعود کننده یا سقوط کرده لیگ برتر دارد.

شاگردان سعید اخباری در دیدار حساس مقابل نفت و گاز گچساران در چادرملو اردکان به تساوی رسیدند. اگرچه کادر فنی تیم نماینده یزد قضاوت را دلیل این تساوی خانگی می داند اما در روز ثبت سومین تساوی متوالی چادرملو، فجر سپاسی به هدف خود رسید.

در صورتی که بازی لغو شده فجر و استقلال ملاثانی با تصمیم کمیسیون انضباطی یا برتری شاگردان مهدی رجب زاده در زمین همراه باشد، اردکانی ها باید رتبه دوم رده بندی را به فجری واگذار کنند و به دلیل حساسیت از سرنوشت جدول، این بازی را می توان دوباره سازماندهی کرد.

در جلسه ای دیگر این هفته برای گیلانی ها سرنوشت ساز بود، دو تیم فوتبال آریو اسلامشهر و داماش گیلان در ورزشگاه امام خمینی(ره) اسلامشهر به مصاف هم رفتند، اسلامشهری حریف آنها شد.. با این شکست شرایط داماش سخت تر شده و با 20 امتیاز در رده هفدهم جدول رده بندی قرار دارد و هفته آینده برای خروج از منطقه سقوط باید منتظر معجزه باشد.

ورزشگاه یادگار امام تبریز نیز میزبان دیدار تیم های مس سونگون و نفت مسجد سلیمان بود که مدعی صعود بود.

مسسونگون با این نتیجه به 40 امتیاز رسید و با یک پله سقوط به رده هفتم رده بندی رسید و نفت مسجد سلیمان نیز با کسب 54 امتیاز همچنان امیدوار به صعود به رده چهارم است.

ورزشگاه تختی جم میزبان دو تیم بود که انگیزه چندانی برای قهرمانی نداشتند. چرا که سایپا چند هفته ای است که از صدر جدول فاصله گرفته و دیگر شانسی برای صعود ندارد و خود را در نیمه اول رده بندی بالاتر از هم تیمی خود پارس جنوبی می بیند. اما در نهایت این دیدار با برتری 2 بر یک جامی به پایان رسید تا 3 امتیازی شود و سایپا که هفته گذشته خیبر صدرنشین را شکست داده بود، دست خالی به تهران بازگشت..

در ورزشگاه خاطره شیراز دو تیم میانه جدولی شهر راز و مس کرمان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.. با این نتیجه میانه جدول تحت تاثیر تغییرات محسوسی قرار نگرفت و مس کرمان با 39 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت. شهررز شیراز نیز تعداد امتیازات خود را به 34 رساند و در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

مجله اخبار فوتبال داخلی