طرح اتاق VIR در ورزشگاه آزادی!


سرویس خبر شماره: 1987714
27 دسامبر 1402 در 11:28 ق.ظ.
7.7 هزار امتیاز خبر|

19نقطه نظر

شاید برای عموم فوتبال ایران این سوال پیش بیاید که تجهیزات VAR در ورزشگاه آزادی کجاست؟

طرح اتاق VIR در ورزشگاه آزادی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فناوری داوری ویدیویی برای اولین بار در مسابقات قهرمانی ایران هفته گذشته در شهرورد پایتخت مورد استفاده قرار گرفت و اگرچه تصور می شد این مشکل باعث کاهش حاشیه داوری شود، اما این اتفاق رخ نمی دهد.

نکته جالب اینکه در این دیدار هر دو تیم استقلال و پرسپولیس با تصمیمات داور مسابقه مخالفت کردند اما در نهایت این دیدار پس از بررسی صحنه با یک پنالتی در دقایق پایانی برای استقلالی ها به تساوی رسید و سوت پایان بازی تازه شروع کار بود. از جنجال

پس از پایان بازی، فضای مجازی به عدم استفاده از کمک داور ویدیویی در این مسابقه مشکوک شد، زیرا قبل و حین بازی هیچ تصویری از اتاق VAR و داوران عراقی پخش نشد و اظهارات خداداد افشاریان مبنی بر صحبت های اساسی کمک داور ویدیویی ثبت نشدند و آتش عراق این شایعه را تشدید کرد.

با این توصیف برای خیلی ها این سوال پیش آمد که تجهیزات VAR در کجای ورزشگاه آزادی قرار دارد؟ این تجهیزات یک روز قبل از دربی از دبی به تهران وارد شد و با مجوز فیفا در دربی مورد استفاده قرار گرفت.

خبرنگار ما محل این تجهیزات را پیدا کرد. در محور تونل که اتوبوس تیم وارد ورزشگاه می شود منطقه مختلط و کمی پایین تر چند پله است که به رختکن تیم می رسد. اتاق دوم در مسیر رختکن ها به عنوان اتاق VAR انتخاب شد. اولین استفاده از این فناوری در فوتبال ایران با عوارض زیادی همراه بود و باید دید استفاده از کمک داور ویدیویی در آینده چگونه خواهد شد.

مجله اخبار فوتبال داخلی