عاشقانه های پرسپولیس – اسمار وارد مراحل جدی شد!



اسمار ویرا، سرمربی برزیلی پرسپولیس که این روزها به چهره ای محبوب تبدیل شده است، زمانی که به جای یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی سرخ ها معرفی شد، کاری جز فحش دادن انجام نداد. نه تنها خود ویرا، بلکه خود من، باشگاه پرسپولیس و تصمیم گیرندگانش از این تظاهرات خشونت آمیز در امان نماندند!

طبیعی است که با چند نتیجه خوب و ثبات پرسپولیس در رنکینگ، فعلا خیلی ها گل محمدی را فراموش کرده اند، حتی از برونکو هم حرفی نمی زنند و در حال حاضر از هنر مربیگری اسمار لذت می برند. حال سوال این است که اگر اسمار نتواند جام قهرمانی را کسب کند و پرسپولیس از رقابت های قهرمانی خارج شود، آیا محبوبیت فعلی این مربی سر جای خود باقی می ماند؟ آیا شرایط به زمانی بر نمی گردد که می خواستند اسمار را تربیت کنند اما جسارتش را نداشتند؟

آن طور که از ابتدا به نظر می رسید، پس از استعفای غیرمنتظره یحیی گل محمدی، اسمار بهترین گزینه ممکن برای نیمکت پرسپولیس بود. او این تیم را به خوبی می شناخت و در اردو و تمرینات بازیکنان شریک بود. علاوه بر این او فردی جوان و با انگیزه به حساب می آمد که می توانست تمام تجربیات خود را از آکادمی ها و تیم های مختلف برزیلی به پرسپولیس منتقل کند.

با این حال، او نباید زیاد به فلسفه و دانش فوتبال ایران تکیه کند. اینجا هیچ داستان عاشقانه ای وجود ندارد. در فوتبال ایران مربیان روی لبه تیغ راه می روند و با 2 شکست همه چیز به حالت اولیه برمی گردد. عثمر حتی می تواند به کارخانه بازگردد و همان مربی مستضعفی شود که خوشبین ترین هواداران پرسپولیس هم او را به جای گل محمدی قبول نکردند.

برای دوست داشتن اسمار و عاشقانه هایی که کم کم در پرسپولیس جدی می شود، باید کمی صبر کرد. اگرچه منطق حکم می کند که در تیمی که انتخاب مربی ایرانی بسیار سخت است، داشتن چهره ای مانند اسمار ویرا که خوب صحبت می کند و تیمش را به درستی هدایت می کند، سرمایه بزرگی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: سرمربی پرسپولیس علنا ​​اعلام کرد: من این 4 ستاره را می خواهم!



سرویس داخلی اخبار فوتبال