پورموسوی: تعداد داوران مسابقات قهرمانی را کاهش دهید


سرویس خبر شماره: 1979613
22 نوامبر 1402 در 8:45 ق.ظ.
1.6 هزار |

1نقطه نظر

قضاوت در اختیار داوران بازی نیست، محروم نمی شوند!

اگر لیگ برتر دوباره شروع شود حداقل 8-10 امتیاز این فصل را می گیریم.

پورموسوی: تعداد داوران مسابقات قهرمانی را کاهش دهید

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، استقلال خوزستان با گلی انزلی را ترک کرد که شاید خوشبین ترین هواداران این تیم هم تصور نمی کردند آبی های اهواز به ملوان نباختند. استقلال خوزستان از ابتدای لیگ در انتهای جدول قرار دارد و از نظر امتیازی عملکرد خوبی نداشته است اما سیدسیروس پورموسوی سرمربی این تیم به آینده امیدوار است. او تاکید می کند که بازیکنان جوان این تیم به خودشان اعتماد پیدا کرده اند و این اتفاق خوبی برای استقلال خوزستان است. گفتگوی همشهری با سرمربی استقلال خوزستان را می خوانید.

بازی با ملوان چطور پیش رفت؟
بازی سختی بود و همه می دانند که مولان در این هفته ها در فرم بسیار خوبی قرار دارد. حمایت هواداران ملوان در ورزشگاه واقعا کار ما را سخت کرده بود اما بازیکنان ما از جمله جوان ترها عملکرد قابل قبولی داشتند و حتی از حریف پیشی گرفتیم. اگر کمی باتجربه بودیم می توانستیم 3 امتیاز را بگیریم اما این تساوی هم برای ما یک پیروزی بود.

آیا این تساوی باعث می شود به تغییر سرعت نتایج استقلال خوزستان امیدوار باشید؟
از روز اول به دنبال این بودیم که بازیکنان به خصوص بازیکنان جوان تیم به خودباوری برسند و الان هم این اتفاق افتاده است. در این دیدار بازیکنان جوانی چون ابوالفضل کوهی، تخکاکار، بصری و جلالی را به میدان فرستادیم و فکر می‌کردیم آیا می‌توانند در این میدان سخت عملکرد خوبی داشته باشند یا خیر؟ خوشبختانه عملکرد آنها خوب بود هرچند جو ورزشگاه انزلی کار را برای هر تیمی واقعا سخت می کند.

اما می دانید که استقلال خوزستان از نظر امتیازی عملکرد خوبی نداشت. نگران این نیستی؟
شک ندارم اگر لیگ برتر دوباره شروع شود حداقل 8-10 امتیاز این فصل را می گیریم. متأسفانه در چند دیدار مانند دیدار با استقلال، گل گهر و پیکان به خاطر داوری شکست خوردیم. من به آینده امیدوار هستم.

وضعیت مالی باشگاه چگونه است؟
خوبه. سران باشگاه در این مدت از کادر فنی حمایت کردند و نشان دادند که این حمایت فقط لفظی نبوده است. این مسائل ما را امیدوار می کند و خوشبختانه جو خوبی در مجموعه وجود دارد.

لیگ دوباره تعطیل شد، آیا این اتفاق به ضرر تیم شما بوده است؟
زمانی که تیم روی زمین می افتد و بازی ها بسته می شود، به طور قابل درک دشوار است. ما برخلاف اکثر تیم ها برای انجام بازی های دوستانه مشکل داریم و در خوزستان نمی توانیم بازی های دوستانه با کیفیتی انجام دهیم. البته این بار می توانیم 2 بازی دوستانه با فولاد و صنعت نفت ترتیب دهیم چون در لیگ برتر با آنها بازی کردیم.

اشتباهات داوری هفته گذشته با اعتراض شما همراه شد و به کمیته انضباطی نیز دعوت شدید. در مورد آن صحبت نمی کنید؟
من تنها کسی نبودم که در مورد داوری صحبت می کردم. سایر مربیان نیز صحبت کردند. صبر بازیکنان و مربیان حدی دارد و من به عنوان سرمربی تیم وقتی می بینم حقمان ضایع می شود باید حرفم را بزنم. آیا اشتباهات داوری با جریمه یا محرومیت مربیان قابل اصلاح است؟ آیا داور حق دارد مربیان را ساکت کند؟ بازیکن من قسم می خورد که چنین داوری با او رفتاری پرخاشگرانه و توهین آمیز داشته است، پس چه کسی می تواند جلوی برخی از داورانی که این گونه رفتار می کنند را بگیرد؟ یک نکته دیگر را باید ذکر کنم.

چه موضوعی؟
دوستان می گویند اگر داور اشتباه کند سه یا چهار هفته محروم می شود اما فکر نمی کنم. امسال تعداد داوران زیاد است و معمولاً اکثر آنها هر 4 یا 5 هفته یکبار داوری می کنند، حالا اگر اشتباه کنند تا 4 هفته به طور خودکار داوری نمی شوند اما اینطور نیست. ممنوع کردن. وظیفه ما به عنوان مربی به عملکرد بازیکنان و داور بستگی دارد. اگر به دلیل قضاوت ضعیف شغلم را از دست بدهم چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ خطای داور امنیت شغلی ما را به خطر می اندازد. بهتر است تعداد داوران را کاهش دهید و فقط کسانی را قضاوت کنید که خطاهای کمی دارند.

امسال شانس اول قهرمانی را به کدام تیم می دهید؟
3 تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعیان اصلی هستند و حالا نمی توان یک تیم را از هم جدا کرد. باید دید در آینده چگونه رفتار خواهند کرد.

مجله اخبار فوتبال داخلی