آیا پرسپولیس با کمک یک شهروند پرسپولیسی سود میلیاردی می کند؟



حساسیت در مسابقات لیگ برتر به اوج خود رسیده و استقلال و پرسپولیس حالا یک هدف مشترک دارند. هر دو تیم از جام حذفی خارج شدند و تنها راه موفقیت در این فصل قهرمانی در لیگ برتر است. نبردهایی که اگرچه از نظر ریاضی، تیم های دیگر همچنان شانس قهرمانی دارند، اما از نظر فوتبالی باید قبول کنیم که جام قهرمانی به یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس تعلق می گیرد. در چنین شرایطی پرسپولیس در تهران میزبان سپاهان خواهد بود و استقلال برای دیداری فوق العاده حساس مقابل تراکتورسازی راهی تبریز می شود. شرایط رده بندی به گونه ای است که اگر استقلال در هر شرایطی و بدون توجه به نتیجه بازی مقابل پرسپولیس موفق به شکست میزبانش شود، همچنان برتری خود را حفظ می کند و این گامی بسیار مهم برای قهرمانی خواهد بود. نیز راهی تبریز شدند تا خبرهای خوشی از منطقه آذربایجان ایران بشنوند.

لذت تاریخ

تراکتور در 13 سال گذشته پیروزی های مهمی مقابل استقلال کسب کرده است که از جمله آنها می توان به دور دوم لیگ برتر اشاره کرد که گاه سرنوشت آبی پوشان را تغییر داد و آنها را از قهرمانی در لیگ برتر باز داشت. استقلال در بهار 1389 با پیروزی مقابل پرسپولیس در هر دو دربی شانس بسیار خوبی برای قهرمانی داشت اما در ورزشگاه آزادی مقابل چشمان هواداران خود مغلوب تراکتور شد و این شکست نقش مهمی در قهرمانی داشت. از سپاهان . شکستی که جاسم کرار، بازیکن عراقی تراکتورسازی ستاره میدان بود و چند ماه بعد به استقلال پیوست. این اتفاق دوباره در بهار سال 1394 رخ داد و در دیدار بسیار جنجالی استقلال و تراکتورسازی که کار امیر قلانوی و مهدی رحمتی تقریباً از یک درگیری لفظی فراتر رفت، تبریزی میزبان خود را در ورزشگاه آزادی مورد ضرب و شتم قرار داد تا نقشی حیاتی داشته باشد. قهرمانی استقلال نمی تواند بازی کند و آبی ها نمی توانند قهرمانی لیگ شانزدهم را جشن بگیرند. درست یک سال بعد در لیگ هفدهم، تراکتور در هر دو بازی رفت و برگشت، علیرضا منصوریان را شکست داد و 6 امتیازی که آبی ها مقابل تراکتور واگذار کردند، در قهرمانی پرسپولیس و در میدان دوم استقلال بسیار مهم بود. همچنین باید به شکست استقلال مقابل تراکتورسازی در فینال جام حذفی اشاره کرد. این حادثه در شهریور ۱۳۹۸ رخ داد و باعث شد که فرهاد مجیدی ساعاتی بعد به دلیل اختلاف شدید با احمد سعادتمند از سمت خود استعفا دهد.

غنائم گمشده

با نگاهی به آمار ذکر شده می توان دریافت که تراکتور در 13 سال اخیر در از دست دادن حداقل 4 جام قهرمانی استقلال نقش موثری داشته است و این بدان معناست که استقلالی ها باید در بازی چهارشنبه طلسم را بشکنند وگرنه همان ماجراهای تلخ تکرار می شود. برای آنها. مطمئنا بازیکنان پرسپولیس تمام تمرکز خود را معطوف به طلسم استقلال مقابل تراکتور می کنند اما بهتر از هرکسی می دانند که فارغ از اتفاقات تاریخی گذشته و شرایط هر مسابقه متفاوت است. در حال حاضر حمید مطهری بازیکن و مربی سابق پرسپولیس به صورت موقت هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفته است و پرسپولیسی ها بسیار امیدوارند که این مربی هدیه ویژه ای به آنها بدهد. اگر تراکتور موفق شود استقلال را در تبریز شکست دهد و پرسپولیس در نهایت قهرمان لیگ بیست و سوم شود، قطعا میلیاردها تومان به درآمد قرمزها اضافه می شود.

شرایط مساعد استقلال

همه این مواردی که برشمردیم به هیچ وجه نمی توان تصور کرد که استقلال در تبریز شرایط نامساعدی خواهد داشت، چرا که علاوه بر جواد نکونام و شاگردانش این روزها شرایط خوبی دارند و انگیزه بالایی دارند. با وجود اینکه حسین حسینی و مهدی مهدی پور را ندارند و کوین یاماگا مدت هاست برایشان بازی نکرده است، بازگشت آرمین سهرابیان و نمایش عالی ای که این روزها مهرداد محمدی، ابوالفضل جلالی و بلانکو می گذارند. همه استقلالی ها را تشویق کرد. طرفداران استقلالی ها قطعا نمی خواهند چنین فرصتی را از دست بدهند و قطعا به قصد طلسم به تبریز سفر خواهند کرد. فراموش نکنیم که استقلالی ها در سال های اخیر در تبریز پیروزی های مهمی مقابل تراکتور داشته اند. آنها سابقه حذف قرمزپوشان آذری در تبریز را در مرحله حذفی و در فصلی دارند که در کنار فرهاد مجیدی به بردهای مهمی مقابل تراکتور دست یافتند. آنها بدون شکست قهرمان لیگ شدند. آنها با شکست دادن تراکتور در هر دو مسابقه رفت و برگشت، بیست و یکم شدند. اتفاقی که می تواند در این فصل برای آبی ها تکرار شود.

بیشتر بخوانید: خداداد: پرسپولیس نه، سرنوشت قهرمانی در دست استقلال است/ اصطلاحات خارجی به کار نبرید.



سرویس داخلی اخبار فوتبال