ادعاهای بزرگ در عربستان: از کوپا آمریکا تا جام جهانی ورزش سه | akhbarfootball

مسترفیفا بزرگترین بانک اطلاعاتی اختصاصی مربوط به جام جهانی به زبان فارسی در جهان می باشد که در کنار ارایه اطلاعات بسیار جامع، سرویس های جذاب و مهیجی را برای جام جهانی فراهم نموده است. در سایت عضو شوید تا از کلیه سرویس ها بصورت رایگان بهره مند گردید. دیدار فینال این تورنمنت نیز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو بین کرواسی و فرانسه برگزار شد و فرانسه در آن قهرمان شد. ۲ شکست مقابل هلند و پرو و یک تساوی با اسکاتلند، ۲ گل زده (ایرج دانایی‌فر و حسن روشن)، ۸ گل خورده و ۱ امتیاز نتیجه سفر ایران به آرژانتین بود. آلمان‌غربی، میزبان مسابقات و هلند به فینال رفتند و برزیل و لهستان برای بازی رده‌بندی مقابل هم قرارگرفتند. وقتی تیمی در شروع نیمه دوم در فاصله شش دقیقه دو گل می‌زند و یکی از گل‌ها را هم بازیکن تعویضی می‌زند، این دیگر نامش شانس و شگفتی نیست، بلکه برنامه‌ریزی و انسجام تیمی است که فقط با یک ترکیب خوب و یک مربی کار بلد امکان‌پذیر است.

  • هر ستاره، یک قهرمانی و حالا آرژانتینی‌ها ستاره سوم را به پیراهن تیم‌ ملی فوتبال‌شان اضافه کرده‌اند.
  • اما آرژانتین با زدن 2 گل در وقت اضافی، پس از اوروگوئه و برزیل، سومین کشور آمریکای لاتین بود که به جام‌جهانی دست می‌یافت.
  • یکی از اقدام های ابتدایی فدراسیون جهانی فوتبال این بود که مسابقاتی برای تیم های ملی تشکیل دهد.
  • بعد از برگزاری سه دوره جام جهانی، مسابقات 1942 و 1946 به دلیل جنگ جهانی دوم لغو شدند.

قهرمانان دوره‌های گذشته جام‌جهانی آلمان و اروگوئه هر دو در مرحله گروهی حذف شدند – که آلمان برای دومین دوره متوالی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. همچنین تیم دوم رده بندی کنونی جهان و تیم سوم مسابقات ۲۰۱۸، یعنی بلژیک در مرحله گروهی حذف شد. آرژانتین که از ابتدا از گزینه‌های قهرمانی بود، در بازی نخست خود از عربستان شکست خورد و آن‌ها را به دومین کشوری تبدیل کرد که پس از شکست در بازی اول خود، قهرمان جام جهانی شدند.

سریع‌ترین صعود؛ ایران به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد

بدین شکل که 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی بازی کردند که تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور بعد راه یافتند و دوباره به 2 گروه 4 تیمی تقسیم شدند که 2 تیم اول مستقیما به فینال و 2 تیم دوم به بازی رده‌بندی راه‌یافتند. تعداد تیم های شرکت‌کننده در این دوره 16 تیم بود که از میان 32 تیم حاضر در مرحله مقدماتی به بازیها راه یافتند. تیم ملی هاکی ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های جا‌م‌جهانی 2023 توانست حریف خود را شکست دهد. فرانسه علی‌رغم تمام شایستگی‌ها در ضربات پنالتی مغلوب شد و ایتالیا برای چهارمین‌بار فاتح جام جهانی شد.

گروه H جام جهانی؛ در انتظار جدالی نزدیک

آلمان‌غربی پس از مجارستان به عنوان تیم دوم به یک چهارم نهایی رسید. این 2 تیم در فینال مقابل هم قرارگرفتند و با اینکه مجارستان در دور مقدماتی 8 بر3 آلمان‌غربی را شکست داده بود، در فینال با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد. برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی، قهرمان دوره گذشته و میزبان بازی‌ها بدون انجام بازی‌های مقدماتی به مرحله نهایی راه‌یافتند. اولین دوره جام جهانی در ۱۳ ژوئیه سال ۱۹۳۰ در مونته‌ویدئو اوروگوئه آغاز شد و بیش از ۲ هفته طول کشید و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از این مسابقات دیدن کردند. در این دوره ۱۳ تیم شرکت کردند که از اروپا فقط تیم‌های بلژیک، یوگسلاوی، رومانی و فرانسه حضور داشتند.

برنامه بازی ها

در جام‌های بین 1934 تا 1978 شانزده تیم در مسابقات شرکت کردند (به غیر از چند مورد که تیم‌ها پس از راه‌یابی به بازی‌ها استعفا دادند). اکثر تیم‌های از اروپا و آمریکای لاتین بودند و اقلیت بسیار کمی از آفریقا، آسیا و اقیانوسیه. مشکلات اولیه بازی‌ها مسائل مربوط به سختی سفرهای بین‌قاره‌ای و جنگ بود. همانطور که تیم‌های اروپایی حاضر به سفر برای شرکت در جام اروگوئه 1930 نبودند، تیم‌های آمریکای جنوبی نیز حاضر به تحمل سفر برای شرکت در جام 1934 و 1938 نبودند و برزیل تنها تیمی بود که در این جام‌ها شرکت کرد. جام‌های 1942 و 1946 به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم و پیامدهای آن برگزار نشدند. اولین دیدارهای مجله اخبار فوتبال به طور همزمان برگزار شدند و توسط فرانسه و آمریکا فتح شدند.

http://3dmark.ir