جای فرشید، رحمتی، نکونام، استقلال و نساجی عوض!


کد اطلاعات: 1987915
28 دسامبر 1402 در 05:42
64

0نقطه نظر

پیش نمایش درگیری های لیگ برتر پرطرفدار شمال و مرکز

دعوای هیجان انگیز جواد نکونام و مهدی رحمتی که سال هاست با هم بازی می کنند به نفع چه کسانی تمام می شود؟

جای فرشید، رحمتی، نکونام، استقلال و نساجی عوض!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دو تیم استقلال و نساجی یکی از دیدارهای جذاب هفته سیزدهم لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی برگزار می کنند. دیداری که برای هر دو تیم بسیار حساس و حیاتی خواهد بود. در یک طرف میدان شاگردان نکونام قرار دارند که برای صعود به اوج نیاز مبرمی به سه امتیاز دارند و در سوی دیگر مهدی رحمتی و شاگردانش که چاره ای جز بازگشت از تهران به قائم شهر برای فرار از بحران ندارند. از پایین جدول حذف شد. به همین منظور تمامی تقابل های دو تیم در لیگ برتر را مرور کرده ایم که شاید خاطراتی تلخ و شیرین را به یاد هواداران دو تیم سابق فوتبال ایران بیاندازد.

1. نساجی 0-0 استقلال که نکونام سرعت آبی ها را کم کرد
یک سال پس از شکست نساجی مقابل استقلال در جام حذفی و در شهریور 1396 دو تیم برای اولین بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند. در آن زمان نساجی با سرمربی فعلی استقلال جواد نکونام به عنوان تیمی که به تازگی صعود کرده بود، مقابل استقلال وینفرد شفر قرار گرفت که فصل را بسیار ضعیف آغاز کرده بود. این دیدار با استقبال خوب بازیکنان قائم شهری در ورزشگاه وطنی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید تا جواد نکونام موفق شد در اولین بازی دوران مربیگری خود مقابل استقلال جلوی آبی ها را بگیرد.

1968472

2. استقلال 1-0 نساجی پیروزی تنها با یک گل تبریزی
در بازی برگشت دو تیم خبری از جواد نکونام روی نیمکت نساجی نبود زیرا جای خود را به مجید جلالی باتجربه داده بود. این دیدار که در اسفند ماه 1396 برگزار شد با تک گل مرتضی تبریزی از روی نقطه پنالتی در دقیقه سوم بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آبی پوشان به پایان رسید تا شاگردان شفر در لیست باقی بمانند. از مدعیان قهرمانی دوره.

1968476

3. نساجی 1-2 استقلال، مدیریت آبی ها بعد از چهار سال
پیروزی شاگردان استراماچونی مقابل نساجی باعث شد آبی ها پس از 4 سال در رده بندی از پرسپولیس پیشی بگیرند و صدرنشین شوند. این دیدار در آذرماه 1397 برگزار شد و استقلال با گل های قیدی و علی کریمی مقابل تک گل محمد عباس زاده به پیروزی رسید. این دیدار اولین رویارویی واقعی جدایی طلبان پس از ده سال بود. در این دیدار رضا مهاجری سرمربی نساجی چی ها بود.

1968471

4. استقلال 1-1 نساجی گلی که پوشکا می توانست بزند!
در بازی برگشت دو تیم خبری از استراماچونی نبود و جلالی به عنوان فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال و محمود فکری به عنوان سرمربی سرخ پوشان مجبور به درگیری شدند. در این دیدار استقلال ابتدا با پنالتی شیخ دیابات از حریف بهره برد اما در ابتدای نیمه دوم ضربه دیدنی محمد میری تقریبا در میانه میدان وارد دروازه حسینی شد تا شاهد یکی از زیباترین ها باشیم. گل های تاریخ لیگ برتر در این دیدار. این تساوی سومین دیداری بود که شاگردان مجیدی در خانه موفق به پیروزی نشدند.

1968477

5. استقلال 1-0 نساجی، شوت دیدنی فرشید به آقا معلم.
در زمانی که استقلال با محمود فکری تحت فشار زیادی قرار داشت، این دیدار در بهمن ماه 1397 انجام شد و در طرف مقابل، نساجی بار دیگر باید با مجید جلالی به مصاف آبی ها می رفت. در حالی که این دیدار قرار بود با نتیجه بدون گل به پایان برسد، ضربه فرشید اسماعیلی از پشت محوطه به گوشه دروازه نساجی برخورد کرد تا محمود فکری موقتاً از این فشار وحشتناک پناه بگیرد. در ادامه مهدی قیدی در این دیدار با ضربه چیپ پنالتی استقلال را از دست داد.

1968473

6. نساجی 1-3 استقلال، پیروزی درجه یک در مسابقه تشریفاتی
در این دیدار که در مرداد ماه 1400 و در هوای بارانی مازندران برگزار شد، استقلالی ها با دو گل غفوری و متین کریم زاده با تک گل کریم اسلامی به برتری یک بر یک دست یافتند تا تیم خود را تثبیت کنند. مقام سوم لیگ برتر بیستم. لیگ بیستم تنها فصلی شد که استقلال در یک فصل توانست از نساجی پیشی بگیرد.

1968478

7. استقلال 0-0 نساجی توقف در مقابل چشمان هواداران
در این دیدار که پس از دو سال در مقابل چشمان هواداران برگزار شد، استقلالی ها با در بسته برخورد کردند و نتوانستند دروازه نساجیچی ها را باز کنند تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد و شاگردان فرهاد مجیدی دو بازبینی کسب کنند. امتیاز در خانه و باخت مقابل هواداران خود.

1968475

8. نساجی استقلال 0-0، ساکت به فرهاد نمی بازد!
دیدار برگشت دو تیم لیگ بیست و یکم برای فرهاد مجیدی قهرمان استقلال خوب پیش نرفت و آبی ها دو امتیاز دیگر مقابل شاگردان الهامی از دست دادند تا فرهاد مجیدی در طول دوران مربیگری خود هرگز موفق به شکست ساکت الهامی نخواهد شد. در این دیدار ستاره میدان نام آشنا علیرضا حقیقی بود که بارها با سیوهای خوب خود مانع از گل افتتاحیه نساجی شد. این دیدار به دلیل آماده نبودن ورزشگاه نساجی مشهد برگزار شد.

1968474

9. استقلال 3-1 نساجی، ساپینتو انتقام مجیدی را گرفت
پس از سه تساوی در لیگ و جام حذفی لیگ بیست و یکم، استقلال و سرمربی پرتغالی اش این بار با سرمربیگری حمید مطهری به مصاف نساجی رفتند. این بار اما آبی ها مثل دفعات قبل نگذاشتند خودشان را لو بدهند و از همان ابتدا با سه گل بابایی، یاماگا و مطهری پیش افتادند تا تنها یک گل کلانتری از تیم امتیاز پنالتی کارساز نباشد. برای نساجی

1968479

ده نساجی 1-1 استقلال، بار دیگر سد واقعی آبی ها
در نهایت آخرین دیدار دو تیم در لیگ برتر بهمن ماه سال گذشته در ورزشگاه ملی قائم شهر برگزار شد که پایان خوشی برای استقلال نداشت. آبی ها که برای ماندن در رقابت های قهرمانی به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشتند، هر بار که به دروازه حریف می رسیدند به سد محکمی به نام علیرضا حقیقی برخورد می کردند تا خاطرات تلخ فصل بیست و یکم برایشان تکرار شود. در نهایت استقلال دو امتیاز حساس شمال را از خود به جا گذاشت و نساجی نیز در روزهای پایانی مدیریت خود توسط حمید مطهری یک امتیاز شایسته در خانه کسب کرد. تک گل آبی ها در این دیدار را ارسلان مطهری به ثمر رساند و در سمت مقابل ایوب کلانتری با یک ضربه ایستگاهی دیدنی دروازه سیدحسین را باز کرد.

1968470

نتایج تیم های استقلال و نساجی از مجموع 10 بازی لیگ برتر:

استقلال: 5 برد
برابر: 5 برابر
نساجی: 0 پیروزی

مجله اخبار فوتبال داخلی