عجیب ترین عکس عمر رامین در این مسابقه!


کد اطلاعات: 1987914
28 دسامبر 1402 ساعت 04:57
653 امتیاز خبر

0نقطه نظر

پرسپولیس و استقلال خوزستان بعد از شش سال دوباره

دیدارهای پرسپولیس و استقلال خوزستان همیشه از دیدارهای جذاب لیگ برتر بوده است.

عجیب ترین عکس عمر رامین در این مسابقه!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پنج سال دیگر استقلال خوزستان و پرسپولیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دو تیم در مجموع 12 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در برخی از دیدارهایشان اتفاقات و نتایج جالبی رخ داده است که قابل بررسی است:

1968456

1. پرسپولیس 0-0 خوزستان، سیو دایی مقابل عبدالله
اولین بازی رسمی دو تیم دقیقاً ده سال پیش در پاییز 1392 برگزار شد و در روزی که پرسپولیس رهبر و علی دایی مقابل شاگردان تازه صعود کرده عبدالله ویسی قرار گرفتند، برای حفظ برتری خود به شدت به سه امتیاز خانگی نیاز داشتند. اتفاقی که در نهایت رخ نداد چرا که مهاجمان پرسپولیس یکی پس از دیگری فرصت ها را از دست دادند تا این دیدار با نتیجه 0-0 به پایان برسد.

1968438

2. س. خوزستان 0-1 پرسپولیس، بردی که برای قهرمانی کافی نبود
بازی برگشت دو تیم باید در اوج حساسیت در اهواز برگزار می شد. دیداری فوق العاده حساس که برای پرسپولیسی ها مرگ و میر بود چرا که اگر در این دیدار پیروز می شد و فولاد در همان مسابقه به نتیجه نمی رسید، سرخ ها بعد از سال ها می توانستند قهرمان شوند اما فولاد این کار را نکرد. آی تی. اجازه دهید این اتفاق بیفتد تا پرسپولیس یک بر صفر به پیروزی برسد. استقلال خوزستان آنها را به مقام دوم خواهد رساند. تک گل این دیدار را محمد عباس زاده از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

1968439

3. پرسپولیس 2-1 خوزستان، راهی درخشان برای خروج از بحران
سومین دیدار دو تیم نیز مانند بازی قبلی به سود سرخ پوشان به پایان رسید. در شرایطی که پرسپولیس با درخشش حمید درخشان نتایج خوبی کسب نمی کرد و فشار هواداران بر کادر فنی این تیم روز به روز بیشتر می شد، استقلال خوزستان با هدایت عبدالله ویسی به تهران بازگشت اما این بار تهران را ترک کرد. دست خالی برای پرسپولیس در این دیدار محمد عباس زاده هر دو گل را به ثمر رساند و مهدی مومنی تک گل استقلال را به ثمر رساند.

1968446

4. اس. خوزستان 1-1 پرسپولیس، توقف برونکو در افتتاحیه لیگ برتر
پس از پیروزی سرخ ها مقابل نصر در لیگ قهرمانان، این اولین حضور برونکو روی نیمکت پرسپولیس در لیگ برتر بود. روزی که دو تیم در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم رفتند و در نهایت گل دقیقه 85 محمدرضا مهدوی تک گل مهدی طارمی از سمت مقابل را لغو کرد تا دو تیم با نتیجه یک بر یک زمین مسابقه را ترک کنند.

1968447

5. س خوزستان 2-1 پرسپولیس برد طلایی با دبل سعید
تنها پیروزی آبی‌های اهواز مقابل پرسپولیس در پایان فصل منجر به قهرمانی تیمی شد که در آن فصل با عبدالله ویسی عنوان لستر ایرانی را یدک می‌کشید. در این دیدار که از هفته دوم لیگ پانزدهم برگزار شد، حسن بیت سعید برای آبی ها دبل کرد تا تنها گل طارمی نتوانست قرمزها را از اولین شکست فصل نجات دهد و این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید. نتیجه 2:1 نکته جالب اینکه تنها اخراج هادی نوروزی در دوران حضورش در پرسپولیس در این دیدار رخ داد.

1968445

6. پرسپولیس 2-0 خوزستان دو گل و دو گل
پرسپولیس آماده دوران برونکو که به هیچ تیمی رحم نمی کرد، مقابل بهترین خط دفاعی لیگ برتر بسیار تهاجمی شروع کرد و در نیمه اول با دو گل طارمی و عالیشاه شاگردان ویسی را شوکه کرد. این پیروزی یکی از بهترین بردهای پرسپولیس در آن فصل بود که در برابر بهترین خط دفاعی لیگ و البته مقابل رقیب اصلی در راه قهرمانی رقم خورد. اما در نهایت آبی‌های خوزستانی به لطف بهترین تفاضل گل به مقام قهرمانی رسیدند تا سرخ‌ها از از دست دادن موقعیت‌های خوب گلزنی مقابل خوزستان ابراز تأسف کنند چرا که اگر این دیدار را با نتیجه 3 بر صفر می‌بردند. می توانست قهرمانی را کسب کند.

1968450

7. س. خوزستان 1-1 پرسپولیس، نجات از باران اهواز توسط فرشاد.
در روزی که آبی های اهواز تا رسیدن به دومین پیروزی در یک سال اخیر مقابل پرسپولیس فاصله زیادی نداشتند، این فرشاد احمدزاده بود که در دقایق پایانی موفق شد گل تساوی پرسپولیس را به ثمر برساند تا مثل دو فصل، اولین گل تساوی را به ثمر برساند. شکست فصل شاگردان برونکو توسط استقلالی های خوزستان به آنها واگذار شد. تحمیل نکنید. رحیم زهیوی تک گل آبی ها را در این دیدار به ثمر رساند. جو آتشین سکوها و پرتاب سنگ به زمین از نکات مهم این دیدار بود.

1968452

8. پرسپولیس 1-0 خوزستان، بازی برگشت دربی مقابل استقلال
شکست قرمزها پس از 5 سال مقابل همنام تهرانی کافی بود تا به قرمزها انگیزه بدهد تا از دیگر استقلال فوتبال ایران انتقام بگیرند. زمانی که استقلال تهران با علی منصوریان جان تازه‌ای گرفت و با پیروزی‌های سه گله رشد کرد، شاگردان برونکو با پیروزی مقابل خوزستان رویای قهرمانی آبی‌های تهرانی را برای همیشه از بین بردند تا به قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس لطمه نزنند. مرد کروات تک گل سرخ پوشان را مهدی طارمی در این دیدار به ثمر رساند.

1968451

9. خوزستان 1-3 پرسپولیس اولین پیروزی سرخ ها در اهواز
سرانجام پس از گذشت 5 سال از صعود خوزستان به لیگ برتر، پرسپولیس موفق شد برای اولین بار آنها را در زمین خود شکست دهد. در روزی که پرسپولیس برونکو فوق تهاجمی کار را آغاز کرد و با دو گل علیپور و یک گل خلیل زاده حریف را پیش برد، تنها گل وزنه شکست آبی ها را کم کرد. علاوه بر این گادوین منشا، ستاره آن فصل پرسپولیس نیز در دقیقه 80 یک پنالتی را از دست داد.

1968453

ده پرسپولیس 1-0 خوزستان، هت تریک قرمزها مقابل آبی ها
سومین پیروزی متوالی پرسپولیس مقابل آبی پوشان اهوازی در ورزشگاه آزادی رقم خورد. دیداری که قبل از دربی 86 برای سرخ ها حکم حساسی داشت و شاگردان برونکو برای تقویت روحیه به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشتند. در نهایت این اتفاق افتاد و قرمزها با تک گل سیامک نعمتی از سد حریف شکستند.

1968455

11.س خوزستان 0-0 پرسپولیس ضربه در گرمای جنوب
تیم نیمه و نیمه برونکو که با پنجره بسته راهی لیگ هجدهم شده بود برای این دیدار راهی اهواز شد. این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید، با وجود گرمای 50 درجه در اهواز شاهد بازی سردی از سوی دو تیم بودیم. سرمربی آبی های خوزستان در این دیدار سیروس پورموسوی بود که اکنون هدایت این تیم مقابل پرسپولیس را نیز بر عهده دارد.

1968454

12. پرسپوليس 2-0 خوزستان، برد با ثواب قله بودن.
آخرین دیدار دو تیم در بهمن ماه 1396 در ورزشگاه آزادی برگزار شد. دیداری حساس که بازیکنان پرسپولیس به دلیل محرومیت سایر تیم های رقیب به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشتند تا بتوانند در صدر جدول قرار بگیرند. رده بندی قبل از دیدار حساس مقابل استقلال تهران. در طرف مقابل استقلال خوزستان اصلا حال و هوای خوبی نداشت و در انتهای جدول آخرین تلاش خود را برای بقا در جام قهرمانی انجام می داد که در نهایت فایده ای نداشت و این دیدار نیز با پایان یافت. دو گل سیدجلال حسینی و علی علیپور به سود قرمزها.

نتیجه 12 مسابقه دو تیم در مجموع:
پرسپولیس: 7 برد
برابر: 4 برابر
استقلال خوزستان: 1 برد

مجله اخبار فوتبال داخلی