مسابقات قهرمانی استقلال در تبریز (عکس)

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، استقلال در اولین دوره لیگ ایران پس از انقلاب که در سطح کشوری و در دو گروه با نام لیگ قدس برگزار شد، قهرمان شد و در آخرین دوره این رقابت ها قبل از حرفه ای شدن قهرمان شد. لیگ ایران به عنوان لیگ آزادگان نیز با قهرمانی به پایان رسید.
آبی پوشان در آخرین دوره زمانی که منصور پورحیدری سرمربی استقلال بود، مانند دوره اول، به دلیل آلودگی ورزشگاه آزادی تبریز و با ده نفره بودن، میزبان دیدار نیمه نهایی خود مقابل ذوب آهن اصفهان بودند. با اخراج ستار همدانی با نتیجه 2 بر 1 حریف خود را شکست دادند و یک هفته مانده به پایان مسابقات 22 سال پیش در 25 فروردین 1359 با یاران تبریزی جشن قهرمانی گرفتند و قهرمان ایران شدند. .
استقلال این فصل را با 50 امتیاز لیگ به پایان رساند تا با 46 امتیاز بیشتر از پرسولیس قهرمان ایران شود.
علی سامره با 14 گل بهترین گلزن ایران شد و ذوب آهن رضا صاحبی که تک گل تیمش در این دیدار را به ثمر رساند پس از سامره با 11 گل دوم شد.
در آن سال و قبل از این بازی، استقلال نیز در ورزشگاه شهید شیرودی میزبان فولاد بود و با توجه به احتمال پیروزی آن تیم در بازی با ذوب آهن و عدم موافقت شورای تامین برای میزبانی این دیدار در تهران و مرکز شهر. ، ورزشگاه تختی تبریز و در این ورزشگاه آخرین قهرمانی ایران قبل از شروع رقابت های لیگ حرفه ای را به دست آورد.

1852330



مجله اخبار فوتبال داخلی

آغاز و پایان رقابت های لیگ باشگاه های ایران قبل از حرفه ای شدن با قهرمانی آبی ها همراه بود

مسابقات قهرمانی استقلال در تبریز (عکس)


سرویس خبر شماره: 1921037
26 آوریل 1402 ساعت 05:00
2K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

برگه ای از تاریخ؛