وقتی تراکتور نساجی از بحران بیرون آمد/ مشکل عجیبی که سرشناس ترین افراد دنیا هم از پس آن بر نمی آیند!



تراکتور پس از پیروزی مقابل شمس آذر در قزوین در حالی به تعطیلات نوروزی رفت که جایگاه بسیار خوبی در صدر جدول رده بندی داشت و همچنان به قهرمانی و رقابت با استقلال پرسپولیس و سپاهان امیدوار بود. اما این نتایج تراکتور در سال جدید 1403 خورشیدی است. سال فوتبالی با دیدار معوقه تراکتورسازی و سپاهان در تبریز آغاز شد. این دیدار در ورزشگاهی مملو از تماشاگر و با نتیجه تساوی برگزار شد، سپس تراکتور در 30 فروردین برابر آلومینیوم تبریز به تساوی یک بر یک دست یافت، در 24 فروردین بار دیگر مقابل ذوب آهن با نتیجه 4 بر یک در تبریز و 31 فروردین در تبریز مغلوب شد. اولین بازی خارج از خانه با یک گل از دست رفته مقابل نساجی! همان تیمی که شروع کرد با 3 گل پیروز شد! چهار بازی متوالی و تنها 2 امتیاز از 12 ممکن که با از دست دادن شانس رقابت برای قهرمانی به پایان رسید. سه بازی خانگی متوالی و نتایجی که در نهایت منجر به جدایی سرمربی اسپانیایی این تیم شد.

تقریباً همه از ابتدای این فصل تفاوت اعضای باشگاه با خمس را می دانستند. او از روز اول اعلام کرد که این تیم را نمی بندد و بسیاری از این بازیکنان برای او کار نکردند! از لحظه ای به بعد مردم در این مبارزه طرف سرمربی اسپانیایی را گرفتند و اتفاقات زیر نشان داد که این خلأ عمیق هرگز پر نشد! وقتی تراکتور در خانه از ذوب آهن 4 گل می زند، عصر همان روز و در همان ورزشگاه، قائم مقام باشگاه علیه خمس غوغا می کند و محمد نصرتی معاون ایرانی او استعفای خود را اعلام می کند. همه از تماشاگران و هوادارانی صحبت کردند که قبلاً به وضوح نظر خود را به نفع اسپانیایی اعلام کرده بودند.

تراکتور این هفته به همراه محمد نصرتی مربی موقت به قائم شهر سفر کرد. در حالی که خمس با توافق از هم جدا شده بود و به کشورش بازگشته بود. تنها 6 بازی از این فصل باقی مانده است و تقریباً هیچ مربی مشهوری در دنیا وجود ندارد که با چنین شرایطی آماده حضور در تیمی در کشوری جدید باشد. نام و فامیل بازی با مربیان سرشناس ایرانی مشخصا فقط یک بازی بود، بنابراین محتمل ترین گزینه ادامه راه با محمد نصرتی بود و البته نتیجه را همه دیدیم. نساجی تیم بحران زده هفته های اخیر با پیروزی مقابل تراکتور از بحران خارج شد تا پیشاپیش تیم تبریزی به استقبال بحران کامل برود.

ساکت الهامی تیم سابق خود را برد، آن هم در غیاب اردوی مصدوم و دو محرومیت موثر، صابر حردانی و محمدرضا آزادی که در هفته های اخیر همیشه مهره های ثابت نساجی بوده اند. الهامی با تراکتور قهرمان جام حذفی شد و این تیم را به آسیا برد اما همه می دانند که عمر مربیان در تبریز زیاد طولانی نیست!

محمد نصرتی تمام تلاشش را کرد تا تیمش را شوکه کند. او ترکیب را به لرزه درآورد، در میانه خط دفاعی در غیاب عارف آقاسی و محمد حسینی میدان را به میلاد کرجوان داد، سیامک نعمتی هم فیکس شد و تراکتور برای اولین بار با دو مهاجم وارد زمین شد، بنابراین که مهدی عبدی به ترکیب برمی گردد و زوج رحمان جعفری گلزن است. اما هیچ یک از این تمهیدات فنی نتوانست فشار روانی وارد شده بر تیم را تحمل کند. اتفاقی نیفتاد و تراکتور از دست رفت تا اتفاقات بعدی با بازگشت این تیم به تبریز و سوژه رسانه ها رقم بخورد.

انصافاً شرم آور است برای این تیم ریشه دار و دیرینه با این هواداران پرشور که مشکلات ظاهراً حل نشدنی دارند. مشکلاتی که بزرگ ترین نام های دنیای فوتبال حل نکرده اند!

بیشتر بخوانید: فوتبال ایران قیمت سرمربی سابق تیم ملی را بالا برد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال