اسلم دو بارسلونا در لالیگا پس از گل مردود مقابل رئال مادرید

ژاوی، سرمربی بارسلونا و مارک آندره تر اشتگن، دروازه بان بارسلونا، لالیگا را به دلیل نداشتن فناوری خط دروازه به شدت مورد انتقاد قرار دادند و گفتند که تیمشان در شکست یکشنبه شب (21 آوریل) مقابل رئال مادرید، یک گل را به سرقت برده است.

بزرگترین لحظه جنجال در ال کلاسیکو یکشنبه

ده دقیقه پس از اینکه وینیسیوس جونیور گل ابتدایی آندریاس کریستنسن را لغو کرد، بارسلونا ظاهراً بینی خود را جلو انداخت، زمانی که لامین یامال توپ را به سمت دروازه آندری لونین زد. دروازه بان اوکراینی در حال تقلا، با جمع آوری توپ روی خط دروازه، به نوعی مانع از برخورد توپ به پشت دروازه شد. بازیکنان بارسلونا دیوانه وار ادعا کردند که توپ از خط دروازه رد شده است، در حالی که بازیکنان مادرید اصرار داشتند که اینطور نیست.

به دلیل عدم وجود فناوری خط دروازه و زوایای متقاعد کننده دوربین، یک بررسی طولانی VAR انجام شد که در نهایت به نفع لوس بلانکوس تمام شد. بارسلونا در نهایت با گل فرمین لوپز در نیمه دوم 2-1 پیش رفت، اما لوکاس وازکز به سرعت برابری را برای میزبان بازگرداند. جود بلینگهام در اولین دقیقه وقت های تلف شده به طرز هیجان انگیزی با گل پیروزی به ثمر رسید و پیروزی 3-2 را برای سفیدپوشان رقم زد.

تر اشتگن و ژاوی بموئن از بارسلونا پس از شکست رئال مادرید، از فناوری خط دروازه محروم هستند

در یک کنفرانس مطبوعاتی، تراشتگن و ژاوی ناامیدی خود را از کمبود فناوری خط دروازه در لالیگا ابراز کردند و دروازه‌بان آلمانی آن را مایه شرمساری این ورزش خواند.

تراشتگن (از طریق The Mirror) اظهار داشت:

نمی توانم کلماتی را برای توضیح آنچه روی خط دروازه رخ داد پیدا کنم. برای فوتبال شرم آور است. پول زیادی در این صنعت وجود دارد، اما نه برای آنچه مهم است. من نمی‌دانم چگونه نمی‌توان پولی برای پیاده‌سازی فناوری‌های لیگ‌های دیگر وجود داشت.

سرمربی او ژاوی نیز همین نظر را داشت و گفت که “بهترین لیگ جهان” باید از فناوری خط دروازه برای تصمیم گیری بی طرفانه برخوردار باشد.

ژاوی افزود:

من کاملا با او موافقم.

این شرم آور است که تکنولوژی خط دروازه وجود ندارد. اگر بخواهیم بگوییم این بهترین لیگ جهان است، به آن نیاز داریم. همه آن را دیده اند. چه می توانم بگویم؟ (لیگ) می تواند من را تحریم کند. تصاویر وجود دارد.

پس از شکست روز یکشنبه، بارسلونا عملا از رقابت برای قهرمانی لالیگا خارج شد. لوس مرنگس با 11 امتیاز برتری در صدر جدول رده بندی لیگ تنها 6 بازی باقی مانده است.

https://sportslens.com/news/barcelona-xavi-real-madrid-goal-line/ منبع: