رتبه بندی شده! یورگن کلوپ 10 پیروزی برتر لیورپول در اروپا – لیورپول اف سی

یورگن کلوپ برخی از باورنکردنی ترین شب های اروپایی در تاریخ باشگاه لیورپول را زیر نظر داشته است. محدود کردن فهرست به 10 مورد کار آسانی نیست، اما ما فکر می‌کنیم که از رفتن به این خط حافظه خوشحال خواهید شد.

سلطنت این مربی در اروپا به آن مدی که همه به آن امیدوار بودیم ختم نشد، اما چیزی که او و تیمش در این قاره به دست آورده اند کمی فاصله دارد.

از بازگشت‌های قهرمانانه تا نمایش تسلط کامل، ما این افتخار را داشته‌ایم که شاهد برخی از بهترین شب‌هایی باشیم که برای همیشه در کتاب‌های تاریخ باشگاه ثبت خواهند شد.

اگر بتوانید احساساتی را که این فهرست برمی انگیزد کم کنید، دنیا مکان بسیار بهتری برای بودن خواهد بود.

10. پورتو 1-5 لیورپول، 2021/22

پورتو، پرتغال - سه‌شنبه، 28 سپتامبر 2021: محمد صلاح، بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن اولین گل در جریان بازی روز 2 لیگ قهرمانان اروپا، گروه B، بین FC پورتو و لیورپول FC در ورزشگاه دو دراگو جشن می‌گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

ما مشکلات کمی برای گلزنی مقابل پورتو در اروپا داشته ایم، این سومین پیروزی از سه پیروزی متقاعد کننده بر تیم پرتغالی در مدت زمان کوتاه است.

قبل از این که بازی 5-0 در سال 2018 و پیروزی 4-1 در سال 2019 اتفاق بیفتد، به همان اندازه لذت بخش بود که مثلث مهیب محمد صلاح، روبرتو فیرمینو و سادیو مانه همگی در برگه گل بودند.

این سه نفر از ابتدا نرم بودند، اما کورتیس جونز – که در چهار گل از پنج گل نقش داشت، هم همینطور بود. یک درگیری کاملاً لذت بخش و بر خلاف بسیاری از موارد موجود در این لیست، عاری از هرگونه تپش قلب!

14 گل در خانه یک تیم اروپایی در فاصله چهار فصل نشان می دهد که قرمزهای کلوپ در این دوره چقدر مسلط بودند.

9. اتلتیکو مادرید 2-3 لیورپول، 2021/22

2H214X3 مادرید، اسپانیا.  19 اکتبر 2021. بازیکنان لیورپول در بازی لیگ قهرمانان اروپا بین اتلتیکو مادرید سی‌اف و لیورپول اف سی در استادیوم متروپولیتانو در مادرید، اسپانیا یک گل را جشن گرفتند.  اعتبار: کریستین برتراند/اخبار زنده آلامی

دیوانه کننده و غیرضروری دراماتیک بود – اما لیورپول چه زمانی این کار را به این آسانی انجام می دهد؟ – قرمزها در 13 دقیقه با دو گل برتری داشتند تا اینکه اتلتیکو آنها را در 21 دقیقه بعدی بازگرداند.

صلاح یک بار دیگر در اروپا قابل اعتماد بود و گل اول و سپس برنده را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و زیبایی نابی کیتا در این بین بود.

این یک پیروزی در یک بازی گروهی بود که طعم بسیار شیرینی داشت و به طرز باورنکردنی، این برد روند شکست ناپذیری قرمزها را در آن زمان به 21 بازی افزایش داد – این روزهایی است که دوست دارید دوباره زندگی کنید!

8. من سیتی 1-2 لیورپول، 2017/18

منچستر، انگلیس - سه شنبه، 10 آوریل 2018: محمد صلاح بازیکن لیورپول در جریان بازی مرحله دوم یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین باشگاه منچسترسیتی و لیورپول در شهر سیتی، اولین گل را به ثمر رساند و نتیجه را 1-1 کرد. استادیوم منچستر  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

هنوز هم می توانید احساسات این مسابقه را حتی در حال حاضر احساس کنید، اعصاب طاقت فرسایی که منچسترسیتی دروازه را باز کرد و فشار زیادی را انباشته کرد، آیا قرمزها می توانند آن را تحمل کنند؟

خب بله. بله، آنها می توانستند. پپ گواردیولا در کنار زمین منفجر شد – چه جدید است – و اخراج شد و دید متفاوتی به او داد زیرا لیورپول دو گل از طریق صلاح و فیرمینو به ثمر رساند.

گلزنی صلاح – باید گفت که یک حرکت تیمی باورنکردنی بود – غیرقابل توصیف بود، و بابی فقط یک مهره روی کیک بود. چه بازی ای چه شبی

7. لیورپول 3-0 ویارئال، 2015/16

لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 5 می 2016: دنیل استوریج، بازیکن لیورپول، گل دوم را به ویارئال در جریان بازی مرحله دوم نیمه نهایی لیگ اروپا در آنفیلد به ثمر رساند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

شما هنوز هم می توانید آن را ببینید، تکه پای نفیس فیرمینو در نزدیکی محوطه جریمه که روبرتو سولدادو را مات و مبهوت کرد – این شب درخشان برزیلی را خلاصه کرد.

شماره 9 در هر سه گل نقش داشت، زیرا قرمزها با شکست 1-0 بازی رفت، به فینال لیگ اروپا راه یافتند و دنیل استوریج و آدام لالانا پس از گل به خودی نیمه اول، در برگه گل‌ها قرار گرفتند.

یک عملکرد فردی خوب از بابی، اما این یک شب به یاد ماندنی برای قرمزها تحت هدایت کلوپ بود و جایگاه خود را در اولین مرحله از چهار فینال اروپایی تضمین کرد.

6. بایرن 1-3 لیورپول، 2018/19

مونیخ، آلمان - چهارشنبه، 13 مارس 2019: سادیو مانه، بازیکن لیورپول، به ثمر رساندن گل سوم در جریان بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین اف سی بایرن مونشن و لیورپول در ورزشگاه آلیانز آرنا جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

توپ تند ویرژیل ون دایک به مانه، که خونسردی و کلاسی را برای به پایان رساندن این شانس به ارمغان آورد، لحظه ای است که با نگاه کردن به این کلاسیک بلافاصله تداعی می شود.

پس از یک بن بست در آنفیلد در بازی اول، پیروزی 3-1 نمایشی از قصد در برابر قهرمان آلمان بود – همه نمی توانند این کار را در آلیانز آرنا انجام دهند.

یک شب خوب اروپایی در یک کمپین جادویی لیگ قهرمانان.

5. لیورپول 5-2 رم، 2017/18

روبرتو فیرمینو از لیورپول (راست) با محمد صلاح و ترنت الکساندر آرنولد (چپ) گل چهارم تیمش را در این بازی به ثمر رساند (مارتین ریکت/EMPICS Sport)

یک مسترکلاس صلاح در برابر باشگاه سابقش، و به راحتی می توان فراموش کرد که آلیسون را در دروازه داشتند – می توانیم از این شب تشکر کنیم که او را در معرض جادوی آنفیلد قرار داد!

پنج گل در 68 دقیقه ما را در سرزمین رویایی داشتیم. صلاح و فیرمینو هر کدام دو گل به ثمر رساندند، به علاوه دو پاس گل، در حالی که قرمزها در برابر رم ساده لوح شورش کردند – می توانست و باید اختلاف بیشتری داشت.

آنها دو نفر را عقب کشیدند تا به ما چیزی برای فکر کردن بدهند، اما این لیورپول در بهترین حالت مضحک خود بود.

4. لیورپول 3-0 من سیتی، 2017/18

لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 4 آوریل 2018: ترنت الکساندر-آرنولد از لیورپول در حالی که الکس اوکسلید-چمبرلین گل سوم را در جریان بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین باشگاه لیورپول و منچسترسیتی در آنفیلد به ثمر رساند جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

یک مسترکلاس 19 دقیقه ای تمام چیزی بود که برای بیرون انداختن تیم گواردیولا در یک چهارم نهایی در آنفیلد لازم بود، آنها نمی دانستند چه چیزی به آنها ضربه زده است.

صلاح، مانه و الکس آکسلید چمبرلین در شبی که “Allez Allez Allez” واقعاً پرواز کرد و آنفیلد در بهترین حالت خود بود، همگی در برگه امتیازات حضور داشتند.

نیمه دوم به تفکر دفاعی بیشتری نیاز داشت و در نهایت، قرمزها بازی را تنها با 34 درصد مالکیت به پایان رساندند – فصل 2017/18 چقدر سرگرم کننده بود؟!

3. لیورپول 4-3 بروسیا دورتموند، 2015/16

لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 14 آوریل 2016: دژان لوورن بازیکن لیورپول با گلزنی دراماتیک مصدومیت خود را به ثمر رساند و گل چهارم را به ثمر رساند تا در بازی دور دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا با نتیجه 4-3 (مجموع 5-4) بر بوروسیا دورتموند پیروز شود. آنفیلد  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

ناباوری در سکوها پس از سوت پایان همه چیز را نشان داد، گریه ها و فریادهای “چی شد” – شاید با زبانی رنگارنگ تر!

این مقدمه ای بود برای آنچه که می توانستیم از یک تیم کلوپ در صحنه اروپا انتظار داشته باشیم، در عرض 10 دقیقه با نتیجه 2-0 شکست خورد و لیورپول با 4 گل درخشان نیمه دوم آن را تغییر داد.

یکی از بهترین شب های آنفیلد.

2. فینال لیگ قهرمانان 2019

مادرید، اسپانیا - شنبه، 1 ژوئن 2019: جردن هندرسون، کاپیتان لیورپول، جام را پس از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تاتنهام هاتسپر و باشگاه لیورپول در ورزشگاه متروپولیتانو بلند کرد.  لیورپول با نتیجه 2-0 پیروز شد و ششمین قهرمانی خود در جام ملت های اروپا را به دست آورد.  (عکس از پیتر مکادی/تبلیغات)

اگر این یک لیست تنها بر اساس عملکرد بود، همه ما می دانیم که در لیست بالا نبود، اما در فینال جام تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنده شوید. و لیورپول همین کار را کرد.

پنالتی صلاح و ضربه دیووک اوریگی، شماره 6 را به لیورپول بازگرداند، تاتنهام هرگز واقعاً خطری ایجاد نکرد، و راه بدی برای شروع بردن جام کلوپ نبود!

“بیا در مورد شش صحبت کنیم، عزیزم!”

1. لیورپول 4-0 بارسلونا، 2018/19

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول (راست چهارم)، محمد صلاح (پنجم سمت راست) و ویرجیل فن دایک (سوم سمت راست) پس از سوت پایان بازی جشن گرفتند.

بزرگترین شب بی چون و چرا.

حتی پس از گذشت همه این سال‌ها، هنوز هم متوجه می‌شوید که در مورد اینکه لیورپول چگونه توانسته این کار را انجام دهد، سرتان را تکان می‌دهد، به خصوص با توجه به اینکه آنها بدون صلاح و فیرمینو بودند.

جینی واینالدوم مردی بود که در یک ماموریت بود و “گوشه ای که به سرعت گرفته شد” برای دهه های آینده صحبت خواهد شد، آن شبی عالی فراتر از همه امیدها و انتظارات ما بود.

“غول های ذهنیت اف**پادشاه” به میدان آمدند، و “You’ll Never Walk Alone” در مقابل کپ تصویر و لحظه ای است که در خاطرات ما سوخته است – شبی که به خوبی جادوی کلوپ را در بر می گیرد. و لیورپول

https://www.thisisanfield.com/2024/04/jurgen-klopps-top-10-liverpool-fceuropean-victories/ منبع: