از پرسپولیس رفتند و رفتند هلند!


سرویس خبر شماره: 2016474
4 مه 1403 در 8:25 ق.ظ.
34.2K امتیاز خبر|

26نقطه نظر

سه مهاجم، 132 بازی و 61 گل

3 مهاجم سابق پرسپولیس پس از جدایی از این تیم در 132 بازی 61 گل به ثمر رسانده اند و قرمزها همچنان با کمبود مهاجمان تمام کننده مواجه هستند.

از پرسپولیس رفتند و رفتند هلند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال” از همشهری، یکی از مشکلات اصلی پرسپولیس در این فصل که هرگز حل نشد، فقر مهاجم نوک بود. در نیم فصل اول فقط شهاب زاهدی و نبیل باهویی را در اختیار داشتند و دومی گرم نکرد و حالا فقط عیسی آل کثیر در خط حمله باقی مانده است. چیزی که قرمزها را ناراحت می کند موفقیت جالب مهاجمان سابق پرسپولیس در تیم های جدیدشان است. از جمله شهاب زاهدی که جی لیگ را به آتش کشید. به همین بهانه نگاهی انداختیم به آماری که او، شهریار مغانلو و رضا اسدی پس از جدایی از پرسپولیس پشت سر گذاشتند.

* شهریار مغانلو: 77 بازی، 35 گل
پرسپولیس می خواست و علم و آدم هر دو می دانستند. با وجود این قدرت، ایرانیان نتوانستند از مغانلو محافظت کنند. او پس از یک نیم فصل مفید و موثر در پرسپولیس باید به باشگاه سانتا کلارای پرتغال بازگردد. اینجا بود که سپاهان وارد گود شد و توانست رضایت شهریار را برای بازی با اصفهان جلب کند. ظاهراً در آن زمان محمد محبی در ازای این رضایت به سانتا کلارا منتقل شد.. به هر حال در طول 3 فصل حضور در سپاهان، آمار مغانلو سال به سال بهتر شد. او در فصل اول در 28 مسابقه 8 گل، در فصل دوم در 28 مسابقه 13 گل به ثمر رساند و در این فصل در حالی که هنوز 6 هفته تا پایان مسابقات باقی مانده است، توانسته تعداد آن را افزایش دهد. او در 14 سالگی به ثمر رسانده و احتمالاً از این هم فراتر خواهد رفت. مقانلو پس از جدایی از پرسپولیس میانگین 0.45 گل در هر بازی به ثمر رساند.

2014004

*رضا اسدی: 49 بازی، 21 گل
داستان رضا اسدی با داستان شهریار مغانلو متفاوت بود. او فصل ناموفقی را در پرسپولیس پشت سر گذاشت که از همان لحظه اول تحت فشار منتقدان بود. اسدی در آن تیم به عنوان هافبک دفاعی بازی می کرد و علیرغم توانایی عجیبی که در گلزنی از خود نشان داد، کادرفنی فکر نمی کرد او بتواند رو به جلو بازی کند. پاداش این ابتکار نصیب پاکو خمس سرمربی تراکتور شد. اسدی در 28 بازی 11 گل برای آن تیم به ثمر رساند سپس در انتقالی جنجالی راهی سپاهان شد. تیکه های این انتقال تا استقبال این دلاری (!) هواداران تراکتور به اسدی در بازی نوروزی با سپاهان ادامه داشت. با این وجود درخشش اسدی در اصفهان ادامه یافت و او در این فصل توانست در 21 بازی 10 گل به ثمر برساند. اسدی پس از جدایی از پرسپولیس میانگین 0.42 گل در هر بازی به ثمر رساند که بسیار چشمگیر است.

2014005

* شهاب زاهدی: 6 بازی، 5 گل
این یکی هم خیلی عجیبه اینطور نبود که پرسپولیسی ها شهاب زاهدی را نخواستند. با این حال او مدام تحت فشار منتقدان بود و پس از بازگشت عیسی آل کثیر به این نتیجه رسید که باید از این تیم جدا شود. در نهایت زاهدی راهی جی لیگ شد تا برای آویسپا فوکوئوکا بازی کند. باید بدانید اولین حضور شهاب در سرزمین سامورایی ها چقدر شگفت انگیز بود. او در 6 بازی 5 گل به ثمر رساند. این یعنی میانگین 0.83 گل در هر مسابقه که باور نکردنی است و طبیعتاً به تدریج کاهش خواهد یافت. تنها حسرت پرسپولیس باقی می ماند و آنها بی شک به این فکر می کنند که حضور هر یک از این 3 بازیکن جلوی خط حمله شان چقدر می تواند حیاتی باشد.

1972423

مجله اخبار فوتبال داخلی