استقلال و پرسپولیس در حساس ترین دیدار در سختی فراوان


سرویس خبر شماره: 2016480
4 مه 1403 ساعت 08:38
9.3K امتیاز خبر|

19نقطه نظر

چالش بزرگ نکونام و عثمر؛

کاپیتان استقلال و مدافع پرسپولیس محروم شدند تا ذخیره های مغربی برای دیدارهای بزرگ هفته آینده مقابل سپاهان و تراکتورسازی آماده شوند.

استقلال و پرسپولیس در حساس ترین دیدار در سختی فراوان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بامداد دیروز 2 محرومیت پرحاشیه برای بازیکنان استقلال و پرسپولیس صادر کرد و دیدارهای حساس این دو تیم در هفته بیست و پنجم لیگ برتر به کلی محو شد. توسط این ممنوعیت ها قهرمان لیگ مغرب در هفته آینده لیگ برتر به مصاف تیم های سوم و چهارم جدول یعنی سپاهان و تراکتور می رود و خیلی ها معتقدند نتیجه این دو دیدار می تواند سرنوشت لیگ بیست و سوم را رقم بزند. قهرمانی تا حد زیادی

این دو دیدار سخت ترین دیدار باقی مانده برای پرسپولیس و استقلال است و حالا با تصمیم کمیته انضباطی این دو تیم باید در غیاب یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار خود بازی را آغاز کنند.

در استقلال، سیدحسین حسینی کاپیتان و دروازه بان این تیم در پی ماجراهایی که هوادارش در اراک به او گفته بود، از حضور در یک مسابقه محروم شد. در پایان دیدار استقلال و آلومینیوم که با حضور یکی از هواداران زن وارد زمین شد، کمیته انضباطی حسینی را 300 میلیون جریمه نقدی و طی جلسه ای او را از حق همراهی تیمش محروم کرد. یک هفته بعد در پایان دیدار با شمس آذر و پس از صحبت های کاپیتان استقلال، شایعاتی مبنی بر محرومیت حسینی در رسانه ها منتشر شد و در نهایت این تصمیم دیروز اعلام و اجرایی شد. در رای کمیسیون انضباطی آمده است «اقدام فائل حسینی از مصادیق رفتار توهین آمیز شناخته شد». به همین دلیل جلسه رسیدگی به تعلیق وی فعال شد و 30 میلیون تومان جریمه نقدی به 300 میلیون تومان قبلی اضافه شد.

2014008

همچنین اسماعیلی فر مدافع پرسپولیس به دلیل رفتار توهین آمیزش در جشن پس از گل به نفت به یک جلسه محرومیت و پرداخت 40 میلیون تومان جریمه محکوم شد.

اگرچه پرسپولیس این جمعه در جام حذفی باید به مصاف آلومینیوم اراک برود، اما محرومیت دانیال در بازی هفته آینده لیگ برتر مقابل سپاهان اجرا می شود. این نکته ای است که برخی از پرسپولیسی ها به آن انتقاد دارند و معتقدند اسماعیلی فر نباید از بازی بزرگ قهرمانی پرسپولیس محروم شود.

پول دادن!
برای حذف این دو بازیکن جریمه 60 میلیون تومانی برای باشگاه آنها در نظر گرفته شد که در نوع خود اتفاق جالبی است. کمیسیون انضباطی در حکم سید حسین حسینی عنوان کرد: باشگاه استقلال تهران به لحاظ تشخیص مسئولیت مشترک در قبال این تخلف و عدم رعایت ماده 50 آیین نامه انضباطی به پرداخت 60 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم می شود. بر مصاحبه نظارت کن.» یعنی طبق نظر کمیته انضباطی، باشگاه باید مطمئن می شد که حسینی در مصاحبه بعد از بازی از این عبارات استفاده نکرده است!

این سوال در مورد دانیال اسماعیلی فر و سرخ پوشان جالب تر است. باشگاه پرسپولیس چطور پیش بینی می کرد که دانیال دست به چنین حرکتی بزند و چطور می توانستند او را در میانه بازی متوقف کنند؟

2014007

به نظر می رسد برای کمیته انضباطی اعمال جریمه و در نتیجه درآمدزایی بسیار مهمتر از بازدارنده مجازات است و اولویت این کمیته کسب درآمد هر چه بیشتر است.

خالدآبادی، کمک کاپیتان
محرومیت حسینی و اسماعیلی فر قطعا استقلال و پرسپولیس را با مشکل مواجه می کند و این 2 نفر تقریبا چهره های بی بدیل 2 تیم پیشرو هستند.

حسینی در این فصل در تمامی بازی های لیگ و حذفی استقلال به میدان رفته است و ذخیره اش یک دقیقه هم داخل دروازه نبوده است. محمدرضا خالدآبادی دروازه بان دوم استقلال همان دروازه بان تیم ملی امید است و فصل گذشته 16 بازی در لیگ برتر با پیراهن هواداران انجام داد اما ورود او به استقلال روند بازی این جوان را متوقف کرد. دروازه بان و او دیگر در هیچ مسابقه ای نیست. هیچ مسابقه ای برگزار نشد.

2014012

خالدآبادی دروازه بان بی کیفیتی نیست اما شاید چندین ماه از میادین دور باشد که باید در دیدار مقابل تراکتور این موضوع را رعایت کرد. سال گذشته مصدومیت حسینی در مرحله مهمی از فصل فرصت بازی را به علیرضا رضایی داد و عدم آمادگی او در آن مرحله این وظیفه را به استقلالی ها سپرد. حسینی با 14 کلین شیت در 24 مسابقه رکورددار کلین شیت این فصل است و غیبت او در این دیدار به حسین پورحمیدی دروازه بان تیم رقیب فرصت می دهد تا به رکورد خود برسد.

وحدت یا فرشاد
دانیال اسماعیلی فر هم مانند حسینی در استقلال مهره ای تاثیرگذار و اغلب بی بدیل در پرسپولیس است. او در این فصل 23 بار برای پرسپولیس به میدان رفت و در این دیدارها یک گل و 4 پاس گل به ثمر رساند. دانیال از 24 دیداری که پرسپولیس در این فصل انجام داد، تنها دیدار مقابل استقلال خوزستان را از دست داد.

به احتمال زیاد وحدت حنانوف به جای دانیال مدافع راست پرسپولیس در دیدار مقابل سپاهان خواهد بود. اگرچه فرشاد فرجی نیز توانایی بازی در این پست را دارد، اما باید دید عثمر ویرا کدام بازیکن را برای بازی در این پست ترجیح می دهد.
منبع: همشهری

مجله اخبار فوتبال داخلی