رئال مادرید برای شکست 3-2 بارسلونا در خانه ضربه دیرهنگام انجام داد

این چند روز برای هواداران رئال مادرید پر سود بوده است. سه شنبه (16 آوریل)، رقبای سرسخت بارسلونا و اتلتیکو مادرید با وجود برتری در بازی رفت، از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند. روز چهارشنبه، لوس بلانکوس در ورزشگاه اتحاد به مصاف منچسترسیتی رفت و به دوازدهمین مرحله نیمه نهایی خود در 14 سال گذشته راه یافت. سرانجام، روز یکشنبه، سفیدپوشان در آخرین ال کلاسیکو فصل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، با نتیجه 3-2 بر بارسا پیروز شدند و با 11 امتیاز برتری در بالای جدول را باز کردند. اگر آنها بتوانند سه بازی بعدی خود در لالیگا را ببرند، رسماً سی و ششمین قهرمانی خود در لیگ را کسب خواهند کرد. این نیز با سه بازی باقی مانده است.

بارسلونا از نبود فناوری خط دروازه در نیمه اول ناامید شد

پس از 120 دقیقه دردناک هفته گذشته در ورزشگاه اتحاد، لوس بلانکوس نشانه هایی از خستگی را نشان می داد. کارلو آنچلوتی برای مقابله با آن سه تغییر در خط دفاعی انجام داد، به دنی کارواخال، ناچو و فرلاند مندی استراحت داد و به جای آن لوکاس واسکز، اورلین چومنی و ادواردو کاماویگا را به خدمت گرفت.

لوس بلانکوس در دقایق ابتدایی راحت به نظر می رسید اما از اولین کرنر بازی در دقیقه ششم گل را دریافت کرد. آندری لونین نتوانست تحویل رافینیا را از بین ببرد و در n0-man’s-land گرفتار شد و یک ضربه سر مستقیم برای آندریاس کریستنسن ایجاد کرد. با این حال، شادی بارسا کوتاه مدت بود، زیرا مادرید خیلی زود به شرایط قبلی بازگشت. لوکاس وازکز در دقیقه 17 با تساوی خطای پائو کوبارسی صاحب یک ضربه پنالتی شد. وینیسیوس جونیور در دقیقه 18 یک ضربه پنالتی قدرتمند را برای میزبان به ارمغان آورد.

درست قبل از پایان نیم ساعت، بارسلونا ظاهراً پیش افتاد که لمینه یامال پاس رافینیا را به سمت دروازه مادرید زد. تیم میهمان مدعی شد که لونین توپ را پس از عبور از خط دروازه جمع کرد، اما داور و VAR با هم اختلاف نظر داشتند. پس از بازی، ژاوی، سرمربی بارسلونا از نبود فناوری خط دروازه در لالیگا ابراز تاسف کرد و به این اشاره کرد که تیمش دروازه گل را ربوده است. پاس های سرگردان بارسلونا به مادرید چند فرصت داد تا در پایان نیمه اول جلو بیفتند، اما پایان آنها در حد مطلوب نبود.

پیروزی جود بلینگهام برای رئال مادرید در زمان اضافه

در دقیقه 69 بارسلونا به گلی که به دنبالش بود رسید. یامال، 16 ساله، به نظر می رسد که فران تورس را پیدا کرده است، یک صلیب کم ارتفاع به داخل محوطه زد. مرد سابق منچستر سیتی آن را ترک کرد، و لونین را نیمه کاره گرفت. فرمین لوپز، هافبک، فاصله ضعیف دروازه بان را در محوطه جریمه قطع کرد و آن را هدایت کرد تا نتیجه 2-1 برای بارسلونا شود.

با این حال، مانند نیمه اول، واکنش مادریدی ها سریع بود. در دقیقه 72، وینیسیوس جونیور پس از سوختن خود را روشن کرد تا از کنار ژول کونده عبور کند و سپس یک پاس کوتاه به سمت تیرک دروازه فرستاد. وازکز درست در زمان مناسب وارد زمین شد تا در والی با آن دیدار کند و نتیجه را 2-2 برای مادرید کند.

جود بلینگهام پس از تحمل یک بازی آرام با استانداردهای عالی خود، به خوبی و واقعاً در اولین دقیقه وقت های تلف شده به صحنه رسید. مرد انگلیسی که در ماه اکتبر بارسلونا را با دو گل شکست داد، به تیرک دور رسید تا با ارسال وازکز از سمت راست برخورد کند و آن را به سقف تور بارسلونا هدایت کرد تا نتیجه 3-2 به نفع مرنگس شود. بارسا در دقیقه چهارم وقت تلف شده آخرین گل خود را روی دروازه داشت، زیرا ژائو فلیکس یک ضربه محکم از روی کرنر ارسال کرد. چومنی اما نیت او را خواند و جسدش را در صف انکار او گذاشت.

مادریدی که در 17 بازی در سراسر رقابت ها شکست نخورده است، مادریدی قهرمان منتخب آنچلوتی با سفر به رئال سوسیداد در روز جمعه (26 آوریل) به لالیگا بازخواهد گشت. این در حالی است که بارسلونا دوشنبه هفته آینده (29 آوریل) به مصاف والنسیا خواهد رفت.

https://sportslens.com/news/real-madrid-barcelona-los-blancos-el-clasico-victory/ منبع: