قاسم پور پیشنهاد کرد: کمیته فنی تک نفره فدراسیون!

* سخنرانی پایانی؟
امیدوارم این آقایان شوکه شوند و نظرات شخصی و غیر کارشناسی خود را در این مورد اعمال نکنند. دلشان برای ورزش نمی سوزد، حداقل باید برای این مردم تشنه ورزش بسوزد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* با این حال مدیر روابط عمومی فدراسیون اعلام کرد که کمیته فنی به فدراسیون مشاوره می دهد.
من هم شنیدم یکی از اعضای فدراسیون اعلام کرده که با کارشناسان و کمیته فنی مشورت کرده ایم. کمیته فنی که ما بودیم و بعد از آمدن آقای تاج هیچ جلسه ای تشکیل نشد و نه تعقیب و نه عدم همکاری گزارش شد. من نمی دانم کمیته فنی که می گویند چه کسانی هستند، اما در هر صورت باید افرادی باشند که تخصص داشته باشند. من کاری به گزینه ها ندارم اما با این شرایط اگر انتخابی انجام شود عادلانه نیست. کسانی که باید در مورد سرمربی تیم ملی نظر بدهند باید خودشان کثیف باشند. اگر مردان می گویند کارشناسانی وجود دارند که این گزینه ها را ارائه کرده اند، به آنها اطلاع دهید. چرا غش می کنند و نمی گویند چه کسی گزینه ها را انتخاب کرده است؟

آن گفتگو را در ادامه می خوانیم:

* نظرت درباره غیبت یحیی گل محمدی در بین گزینه ها چیست؟
تعجب می کنم که آقای گل محمدی که چند سالی است با پرسپولیس نتایج خوبی گرفته و فعال است جزو گزینه ها نیست اما آقای ایکس که نتایج خوبی نگرفته و مدام بین تیم ها جابه جا می شود یکی از گزینه هاست. . من طرفدار رنگ خاصی نیستم اما این چیزها تعجب آور هستند.

* آقای محصص به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی مشاور فدراسیون منصوب شده است.
آنها دروغ می گویند این یک دروغ آشکار است. اگر کمیته فنی است، همان کمیته فنی قدیمی است که من، آقای مدیرروستا، آقای استیلی و آقای مجدی نیز در آن عضویت داریم. البته یکی دو نفر هستند که در افکار این آقایان جای دارند و شاید با آنها صحبت شود اما با اکثریت کمیته فنی تماسی گرفته نشده و این کذب محض است. اما اگر در مورد شخص آقای محصص صحبت می کنیم، به نظر من کمیته فنی نباید خود را به آقای محصص محدود کند. اگر رای فقط رای آقای محصص است باید به آن عمل کنند و اگر نتیجه ای حاصل نشد آقای محصص در آینده پاسخگو باشد.

* با این شرایط آینده تیم ملی را چگونه پیش بینی می کنی و فکر می کنی چه اتفاقی می افتد؟
هیچ اتفاقی نمی افتد و آب حرکت نمی کند. آیا تا به حال اتفاقی افتاده که تصمیمی گرفته اند و اشتباه کرده اند؟ آیا کسی به مشکلی برخورد کرده و دست از کار کشیده و به این سو و آن سو برود، آیا اتفاقی افتاده است؟ تیم ملی 6 گل مقابل انگلیس از دست داد و فاجعه رخ داد، اتفاقی افتاد؟ کی روش رفت تا مسئولان ورزشی و رئیس فدراسیون را سرزنش کند اما آنها او را رد کردند. باز هم اتفاق خاصی نمی افتد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ابراهیم قاسم پور پیش از روی کار آمدن مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ایران در کمیته فنی حضور داشت و از جمله کسانی بود که به برکناری دراگان اسکوچیچ رای داد. او البته مخالف بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران بود و پس از این اتفاق بارها انتقادات خود را از تصمیم سرپرست فدراسیون مطرح کرد.

قاسم پور البته صحبتی در مورد سرمربیان مدنظر فدراسیون فوتبال نداشت اما به این نکته اشاره کرد که قبل از بازگشت کارلوس کی روش به ایران، تنها گزینه داخلی مد نظر کمیته فنی علی دایی بود که حتی به ایران هم مراجعه نکرده بود. هنوز برنامه زمانبندی خواسته است او همچنین از نبود یحیی گل محمدی در این لیست شگفت زده شده است.

* می توانید بگویید کدام مربی برای هدایت تیم ملی مناسب است؟
اجازه بده نام نبرم در هر صورت باید به مربیان ملی اعتماد کرد. در جام جهانی حاضر نشدیم مربی بومی بیاوریم و تیم های زیادی مربی بومی آوردند و نتیجه گرفتند اما مسئولان ورزش ما اعتقادی به مربیان بومی ندارند.

* با این شرایط بعدا فدراسیون فوتبال می تواند مدعی شود که قصد داشتیم سرمربی ایرانی بگیریم اما حمله کردند.
یک بار دیگر تکرار می کنم که اگر فدراسیون فوتبال بدون گرایش به رنگ یا فرد خاصی به دنبال بهترین و قوی ترین مربی ملی است باید از افرادی استفاده کند که بین 40 تا 50 سال در فوتبال بوده اند و تخصص دارند و موهایشان سفید شده است. در فوتبال . 7-8 نفر جمع کنید و یک جلسه ترتیب دهید و این آقایان گزینه های داخلی و خارجی خود را ارائه دهند، سپس رزومه بررسی می شود. این خرد جمعی است. اینکه کسی که نمی داند کجای فوتبال بوده است بگوید آقای محصص نظرش را داده عقل جمعی محسوب نمی شود. این یک حکمت فردی به رهبری آقای تاج است. حتی اگر انتخاب آقای کی روش خرد جمعی نبود، خرد فردی بود و این باعث رسوایی شد. الان هم همین را تکرار می کنند.

1726618

حال در شرایطی که مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال مدعی شده است کمیته فنی نظرات خود را در خصوص گزینه های هدایت تیم ملی اعلام کرده است، قاسم پور در گفت و گو با “مجله اخبار فوتبال” این ادعا را کذب خوانده و از فدراسیون جویا شده است. مسئولان برای گفتگو با کارشناسان و کارشناسان فوتبال برای اعلام اسامی این افراد رایزنی کردند.

مسئولان فدراسیون فوتبال اعتقادی به گزینه ایرانی ندارند و با تداعی این گزینه ها قصد سیاه نمایی دارند.

قاسم پور پیشنهاد کرد: کمیته فنی تک نفره فدراسیون!

* قبل از بازگشت کی روش و در زمان حضور شما در کمیته فنی، این کمیته گزینه های داخلی تیم ملی را بررسی می کرد. در آن زمان گزینه های کمیته فنی چه بود؟
تنها گزینه ما آقای دایی بود، اما حالا که آقای دایی مطابق میل فدراسیون عمل نمی کند، جزو گزینه ها نیست.

* با حضور مربی خارجی در تیم ملی موافق نیستی؟
با مربی خارجی هم موافقم اما با مربی خارجی سال دوم و سوم و چهارم نه. ما هیچ وقت مربی خارجی درجه یک جذب نکردیم. ما در شرایطی نیستیم که یک مربی خوب خارجی بیاوریم و پولش را تامین کنیم.

* به نظر شما راه حل مشکلات فعلی فوتبال ایران و تیم ملی چیست؟
به نظر من فوتبال ما نیازی به دنبال مربی ملی یا خارجی ندارد. فوتبال ما به یک مربی خارجی قوی نیاز دارد زیرا اگر مربی قوی داشته باشیم خیلی چیزها حل می شود. اگر مربیان مشکل داشته باشند، درست می شود، پارتی درست می شود، فساد از فوتبال حذف می شود و سیاه نمایی ها حل می شود. ما در ورزش مشکل مدیریت داریم. اگر به فوتبال علاقه دارند باید یک مدیر خارجی بیاورند. مانند کشورهای عربی که این کار را انجام داده اند و نتایج آن را می بینند.

* نظر شما درباره اسامی ذکر شده چیست؟
من در مورد افراد صحبت نمی کنم، اما اگر گزینه ای اعلام شد، باید توسط کارشناسان و کسانی که فنی هستند، آن را انتخاب کنند تا اینکه فدراسیون گزینه ها را مستقیماً اعلام کند.


سرویس خبر شماره: 1872471
07 مارس 1401 ساعت 02:30
665

0نقطه نظر

خرد فردی باعث این رسوایی شد

* یعنی فکر می کنید بهترین تصمیم برای فدراسیون استفاده از نظرات کارشناسان و پیشکسوتان است؟
آره. متخصص بیاورند نه اینکه خودشان که تخصص ندارند تصمیم بگیرند و نظر شخصی خودشان را اعمال کنند و از جاهای مختلف تحت فشار باشند و آنهایی که به رنگ های مختلف تمایل دارند قدرت بیشتری داشته باشند. این راه درستی نیست.

* صحبت خود را از اینجا شروع کنیم، آیا با حضور سرمربی ملی پوش روی نیمکت تیم ملی موافق هستید؟
در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت مالی فدراسیون و سایر مسائل، فدراسیون نمی تواند مربی درجه یک خارجی جذب کند و در صورت جذب مربی خارجی به دنبال گزینه های درجه دو و سه نیز خواهد بود. یا مربیان درجه یک به ایران نمی آیند یا پول ما نمی رسد یا مدیریت خوب کار نمی کند. با این شرایط من یکی از کسانی هستم که معتقدم می توانیم از مربی ایرانی استفاده کنیم اما در عین حال فکر می کنم مسئولان فدراسیون فوتبال اعتقادی به گزینه ایرانی ندارند و تحت فشارها و بررسی های مختلفی قرار گرفته اند. با تمام این تفاسیر فکر می کنم این گزینه ها به صورت منفی مطرح می شوند.

1706195

* گزینه های مد نظر فدراسیون برای هدایت تیم ملی اعلام شد و حضور برخی افراد در این لیست تعجب اهالی فوتبال را برانگیخته است.
خیلی از تصمیمات فدراسیون فوتبال در گذشته عجیب بود و بعدها خیلی ها اعتراف کردند که تصمیمات درستی نبوده، این یکی از آن تصمیمات است. به هر حال وقتی کار در دست افراد واجد شرایط نیست، این اتفاقات می افتد و جای تعجب نیست.

* باز هم در صحبت هایتان از بازگشت کی روش انتقاد کردید. با اتفاقات چند ماه اخیر و شرایط فعلی اگر به عقب برگردیم باز هم به اخراج اسکوچیچ رای می دهید؟
انتقاد ما از اسکوچیچ فنی و مدیریتی بود و اتفاقات قطر و همچنین استفاده از بازیکنان در پست های غیرتخصصی و … باعث این تصمیم شد. ما هیچ دشمنی شخصی با اسکوچیچ نداشتیم اما باید بگویم حتی اگر مقابل او بودیم، اگر آقای کی روش می آمد بهتر بود اسکوچیچ بماند.