چلسی به خوبی می تواند به عنوان سرمربی آینده به بازیکن سابق – Talk Chelsea – روی آورد

همه فوتبالیست ها به دور از آن، مدیران خوبی نخواهند داشت. و در واقع، همه کسانی که این بازی را انجام داده اند، حتی صاحب نظران خوبی نیستند. ما در واقع شاهد بوده ایم که برخی از بازیکنان سابق به مدیران و کارشناسان وحشتناک تبدیل شده اند. انجام بازی در هر سطحی به طور خودکار به این معنی نیست که شما دانش خوبی از فوتبال دارید.

برخی از فوتبالیست‌ها ضریب هوشی بالایی دارند، برخی فقط فوق‌العاده باهوش هستند و هر چیزی را که ذهنشان را بخواهند میخکوب می‌کنند. برخی از بازیکنان را در کمال ناباوری به هوش فوتبالی و باهوشی آنها نگاه می کنید، چقدر خوب بازی را می خوانند و چگونه دو قدم جلوتر از بقیه بازی می کنند. آن دسته از بازیکنانی هستند که وقتی بازنشسته می شوند و به مربیگری می روند علاقه من را جلب می کنند و سسک فابرگاس کاملاً یکی از آنهاست.

من کاملاً دوست داشتم فوتبال او را تماشا کنم. او فقط بازی را آسان کرد. و می‌توانستید ببینید زمانی که او بازی می‌کرد، چگونه نمایش را هدایت می‌کرد، به اطرافیانش آموزش می‌داد، و همچنین احساس رهبری و نفوذ داشت، که به طور بالقوه می‌توانست به یک مدیر بسیار خوب تبدیل شود. او پپ گواردیولا را در مورد خود دارد (از قضا هر دوی آنها قبلا برای بارسلونا بازی می کردند).

این مرد زمانی که برای چلسی بازی می‌کرد کلاه جادویی بر سر می‌گذاشت، و من تقریباً مطمئن هستم که او اکنون هم آن کلاه را بر سر می‌گذارد، فقط یک نسخه مربیگری از آن!

فابرگاس که اکنون 36 سال سن دارد، پس از انتخاب به عنوان سرمربی موقت در فصل گذشته، دستیار فعلی کومو است. او همه چیز را به آرامی پیش می برد، و به درستی هم همینطور است، اما بی سر و صدا یاد می گیرد که یک مربی برتر باشد.

او درک روشنی از تنظیمات تاکتیکی دارد و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نابغه تاکتیکی است.

بدیهی است که داشتن دانش تاکتیکی به تنهایی شما را به یک مدیر خوب تبدیل نمی کند. او نیاز به کسب تجربه در سطح بالا دارد، او باید یک مدیر باشد و خودش را ثابت کند. او باید انعطاف پذیر و عمل گرا باشد.

او همچنین باید مطمئن شود که می تواند بازیکنان را در سطح شخصی مدیریت کند و انگیزه و روحیه را در میان گروه بزرگی از بازیکنان حفظ کند. او باید یاد بگیرد که چگونه خود، بازیکنان ناراضی، رسانه ها و فشار را مدیریت کند. و او باید یک رهبر باشد.

اما به عنوان یک بازیکن، او به بسیاری از این عناصر، به ویژه فشار انجام دادن آن در اوج، عادت کرد. او برای برخی از بهترین ها در برخی از پرفشارترین بازی های تاریخ بازی کرد، و همانطور که قبلاً اشاره کردم، این مرد یک رهبر طبیعی است.

اما آیا سسک برای مدیر بودن و القای نظم و رهبری خیلی خوب نیست؟

اگر چنین فکری می‌کنید بخشیده می‌شوید، اما نادرست است. سسک در رختکن کومو در حال فریاد زدن و سرزنش بازیکنانش دیده شده است و مطمئناً خودداری نمی کند! من عاشق دیدن این نوع مدیریت هستم. او نشان می دهد که واقعاً می تواند همه چیز را در کمد مربیگری خود نیز داشته باشد.

کومو در حال حاضر در مسیر صعود به سری آ در این فصل است و در 5 بازی اخیر متوالی خود پیروز شده است. آنها در حال حاضر دوم هستند، اما در تمام فصل تحت مربیگری سسک و سرمربی اوسیان رابرتز، که در واقع دستیار سرمربی سابق تیم ملی ولز و کریستال پالاس است، پیشرفت کرده اند!

من مطمئناً از چلسی حمایت نمی کنم که به این زودی ها سسک را به عنوان سرمربی بعدی خود استخدام کند، اما مطمئناً آنها باید به شدت پیشرفت او را زیر نظر داشته باشند و در این مرحله رابطه خوبی با او ایجاد کنند تا او را به خدمت بگیرند. پایین خط. چون شکی ندارم که او شرایط لازم برای تبدیل شدن به یکی از مدیران بزرگ بعدی را دارد، شاید یکی دیگر از ژابی آلونسو، که بازیکن فوق‌العاده باهوش دیگری در زمین بود و اکنون ثابت می‌کند که یک مربی فوق‌العاده باهوش است.

من دوست دارم داستان هایی از این دست را دنبال کنم. برخی از بازیکنان بازنشسته می‌شوند و فقط بازی را ترک می‌کنند، برخی دیگر مربیگری می‌کنند و شکست می‌خورند، برخی وارد مشاغل مختلف می‌شوند، برخی دیگر مسیرهای فوتبالی متفاوتی را امتحان می‌کنند، مانند کارشناس مدیریت. برای من، فکر می‌کنم سسک نه تنها برای یک فوتبالیست نخبه به دنیا آمد، بلکه برای تبدیل شدن به یک مربی نخبه فوتبال نیز به دنیا آمد.

اگر می خواهید در Talk Chelsea حضور داشته باشید اینجا کلیک کنید.

https://www.talkchelsea.net/opinions/opinion-chelsea-could-do-well-to-turn-to-former-player-as-future-manager/ منبع: