کارپین: نتیجه بدی نبود، ایران تیم قدرتمندی است

والری کارپین، سرمربی روسیه گفت که ایران پس از گل تساوی حملات بیشتری را روی دروازه تیمش ایجاد کرد.

کارپین: نتیجه بدی نبود، ایران تیم قدرتمندی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپورت سه در خصوص عملکرد غالب تیم ملی ایران که آیا ممکن است در روسیه با انتقادات سنگینی مواجه شود، پاسخ داد: در حال تلاش برای ترکیب جدید با بازیکنان جدید هستیم. همچنین مدت زیادی است که در مسابقات رسمی شرکت نکرده ایم و فقط در بازی های غیر رسمی شرکت کرده ایم. بازیکنان خوبی را به دلیل مصدومیت در کنار خود نداشتیم. با توجه به رده سنی که بازیکنان را دعوت کردم، در مقابل بازیکنان خوب ایران و جو ورزشگاه با حضور تماشاگران، فکر می کنم بازی بدی نداشتیم. چون خیلی وقت است که بازی دوستانه ملی انجام نداده ایم.

سرمربی روسیه در پاسخ به این سوال که آیا بازی با ایران یک بازی دوستانه جدی برای او بود یا فقط یک بازی تدارکاتی برای محک زدن از بازیکنان جوان تیمش، پاسخ داد: متاسفانه بسیاری از بازیکنان اصلی مصدوم شدند. برای تغییر نسل فوتبال روسیه باید کاری کرد. ما باید به بازیکنانی که سن زیادی ندارند اعتماد کنیم و باید به بازیکنان زمین بدهیم تا بیشتر بازی کنند و تجربه بیشتری کسب کنند و می توانیم مطمئن شویم که می توانیم آینده فوتبال روسیه را تضمین کنیم.

وی در مورد اینکه آیا بازی با ایران برای روسیه مفید بوده است، پاسخ داد: بازی مقابل تیمی که چندین بار در جام جهانی حضور داشته است باعث افتخار است. فکر نکنید تیم های آسیایی تیم های ضعیفی هستند. کره جنوبی، عربستان سعودی، ژاپن و غیره. تیم هایی هستند که چندین بار در جام جهانی شرکت کرده اند. پس این فرصت را به خودمان می دهیم. این به این معنا نیست که ما قطعا در جام ملت های آسیا خواهیم بود، زیرا شرایط می تواند تغییر کند. اما بازی با تیم های قدرتمندی مانند عربستان، کره جنوبی، ژاپن و … برای افزایش تجربه بازیکنان ما بسیار مهم است.

وی در خصوص حضور تماشاگران نیز گفت: حضور هواداران به داغ شدن این دیدار کمک کرد. انتظار نداشتم که شما چنین مخاطب پرشوری داشته باشید. حضور تماشاگران باعث شد تا هر دو تیم فوتبال خوبی ارائه دهند و شما با برتری این هواداران می توانید فوتبال بهتر و باکلاس تری بازی کنید زیرا تیم خوب و قدرتمندی دارید.

کارپین در کنفرانس بعد از بازی گفت: تیم ما مدت ها تمرین خاصی نداشت و بازیکنان آمادگی مورد نظر ما را نداشتند. اما باید بگویم که نتیجه بدی نبود. وقتی شما یک گل برتری دارید خیلی خوشحال شدم. اما وقتی گل تساوی را به ثمر رساندیم، بازی به سمتی رفت که ایران بیشتر حمله کند. برنامه ما این بود که روی ضد حمله کار کنیم.

وی درباره تغییرات روی نیمکت ایران و آنالیز این تیم گفت: سرمربی جدید تیم ملی ایران 10 روز پیش انتخاب شد و طبیعتاً هیچ آنالیز خوبی نداریم اما نکته ای که شاهد بودیم. در جریان بازی تغییر سیستم تیم ایران از 1-2-3-4 به اشکال دیگر تغییر یافت. فقط می توان گفت که تحلیل چندان عمیقی از تیم ایران نداشتیم زیرا آن زمان سبک بازی ایران با امروز متفاوت بود.

1834863

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دیدار تیم های ملی ایران و روسیه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دیداری که هر دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. والری کارپین، سرمربی روس ها پس از پایان بازی گفت که از نتیجه این دیدار راضی است.


سرویس خبر شماره: 1897195
آوریل 03, 1402 در 22:47
30 هزار امتیاز خبر|

4نقطه نظر

کارپین در خصوص تفاوت فوتبال روسیه و ایران گفت: تفاوت فوتبال دو کشور آنقدرها هم زیاد نیست چرا که روسیه می تواند در رقابت های آسیایی بازی کند. مخصوصا الان که باید به تیم های آسیایی نزدیک شویم و قرار است یک بازی دوستانه با عراق انجام دهیم. ما یک لیست جدید با بازیکنان جدید در تیم ملی روسیه دعوت کرده ایم و باید ببینیم اگر به آسیا بیاییم در چه شرایطی قرار داریم.

کارپین در پایان با توجه به اینکه در جریان بازی گلی به ثمر نرسیده است، پاسخ داد: این اتفاقات در بازی رخ می دهد. آنها یک خطای پنالتی انجام دادند و ما یک خطا که تبدیل به پنالتی شد. فکر می کنم هر دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتند که متاسفانه از دست رفت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

وی در خصوص اینکه با توجه به زمان از دست رفته بازیکنانش شانس پیروزی مقابل ایران را داشت، گفت: اگر خوش شانس نبودیم اصلا بازی نمی کردیم.