در لیگ برتر، داوران در صدر جدول هستند!


سرویس خبر شماره: 2016900
5 مه 1403 در 7:34 ب.ظ.
8.1 هزار |

18نقطه نظر

اظهار نظر جنجالی محمدرضا منصوری:

کمک داور معروف فوتبال ایران می گوید اشتباهات تاثیرگذار داوری در لیگ برتر را قبول دارد و می پذیرد اما مشکل جای دیگری است.

در لیگ برتر، داوران در صدر جدول هستند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمدرضا منصوری می گوید وقتی خطایی رخ می دهد و اگر هر بار رخ می دهد، باید آن را برطرف کرد. یا از طریق آموزش یا تحقیق بیشتر و البته تشکیل جلسه برای ریشه کن کردن آن. اما این مشکل در فوتبال ایران اتفاق نمی افتد و هر اتفاقی که با محرومیت، ابلاغیه جدید و احیانا یک اشتباه رخ می دهد، چرخه تکراری فوتبال ایران را تکرار می کند.

منصوری درباره اعتراض گسترده به داوران در فوتبال ایران می گوید: داوران قاضی هستند. شاید نسبت به 5 سال قبل تغییراتی داشته باشیم اما تغییرات چندانی نداشته ایم. پس داوران همینطور هستند و نمی توانیم از مریخ قاضی بیاوریم. من مشکل را در تشکیلات و ساختار می بینم نه فقط در کمیسیون داوران یا خدمات داوری. فدراسیون اطمینان داده است که فوتبال، هواداران و مسئولان فوتبال این دیدگاه را از داوری دارند. متأسفانه به جایی رسیده ایم که معتقدم اگر این رویه ادامه پیدا کند، آینده بدتر خواهد شد. من الان کارمند شهرداری در حوزه اجتماعی هستم، شما فکر می کنید باید در حوزه شهرسازی قرار بگیرم. چه اتفاقی می افتد وقتی در این زمینه تخصص نداشته باشم چه اتفاقی می افتد؟ این بزرگترین مشکل ماست. اینکه ما انتخاب های درستی نداریم. شاید نوع دوستانی که آمدند افراد مناسبی نبودند، البته همه این موارد به این سازمان برمی گردد.

او ادامه داد: وقتی هر هفته ایراداتی رخ می دهد چرا جلسه ای برگزار نمی کنند و کارشناسان را برای رفع آن نمی آورند؟ این چیزی است که در همه سطوح اتفاق می افتد. اما در این قسمت پشت گوش می افتد. شاید فکر می کنند زمان همه چیز را حل می کند. مانند قاضی که به دنبال زمان برای صدور حکم قصاص است تا والدین بتوانند نظر خود را تغییر دهند. اما اینطور نیست. ببینید هفته ای نبوده که نتیجه تغییر نکرده باشد. داور اشتباه می کند، تیم A می بازد و چرا هیچکس در مورد تیم B صحبت نمی کند؟ چرا کسی در مورد مخالفانی که سود کرده اند صحبت نمی کند؟ خوشبختانه داورها امتیازی نمی گیرند و اگر ما تابلو داشتیم الان داوران قهرمان می شدند!

منصوری با پرداختن به این موضوع می گوید که از معلمان برای از بین بردن مشکلات استفاده کرده است. وقتی اشتباهات تکرار می شوند، چرا هرگز جلسه ای در مورد آن تشکیل نمی شود؟ چرا با قضات سابق مشورت نمی شود؟ خوب نیست هفته ای بدون اشتباهات داوری نیست.

وی همچنین در مورد اینکه آیا تا به حال در پشت صحنه با پیشنهادی مواجه شده است، اینگونه واکنش نشان داد: به خدا سوگند خوشبختم که تا امروز هیچکس از من چنین چیزی نگفته و نخواسته است و من هم چنین تجربه ای نداشته ام. ما در مورد آن زیاد صحبت کردیم، اما شخصاً چیزی را تجربه نکردم. ولی یه سری مثل پازل هست ولی هیچی نمیشه ثابت کرد و شاید ردی از خودشون نذاشتن! به نظر من یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که افراد متخصص را به کار نمی گیرند. مثل یک پازل است: وقتی یک فرد غیرمتخصص را در راس قرار می دهید، همه عوامل را تحت تأثیر قرار می دهد و مشکلاتی را که پیش می آید شکل می دهد.

مجله اخبار فوتبال داخلی