آرسنال یک هافبک را به خدمت گرفت، اما در این راه دو هافبک را از دست داد

پس همین است. پنجره نقل و انتقالات بسته است و می توانیم دوباره روی فوتبال تمرکز کنیم.

من یک انتقال خوب را به اندازه نفر بعدی دوست دارم، اما هر سال یک جنون جمعی وجود دارد که در این زمان هواداران فوتبال را در بر می گیرد. جیمز دیروز برای من توییتی ارسال کرد که در آن یک گزارشگر چیزی در مورد چلسی گفت، و صحبت های او با هواداران آنها همراه بود که به شدت از انجام ندادن کار به اندازه کافی شکایت می کردند. وقتی از تابستان 600 میلیون پوند خرج کردن برای بازیکنان بالای 15 سال کافی نیست، می‌دانید که دیدگاه مردم نسبت به این چیزها مشکل دارد.

به هر حال، از دیدگاه آرسنال، ما هافبک مورد نیاز خود را به دست آوردیم، حتی اگر این هافبک به سختی انتخاب اول همه باشد. جورجینیو پس از شکست تلاش ما برای خرید مویزس کایسدو از برایتون به خاطر مبلغی که رکورد باشگاهی بود، از چلسی آمد. راستش را بخواهید، او بازیکن خوبی است، اما به نظر من قرار دادن 70 میلیون پوند برای بازیکنی که دو سال پیش کمتر از 4 میلیون پوند برای برایتون هزینه داشت، بیش از حد منصفانه بود. آنها برای تکان دادن نبودند، و این کاملاً حق آنهاست.

این بدان معنی بود که ما باید در آخرین لحظه به جای دیگری نگاه می‌کردیم و نیاز ما در این زمینه زمانی که باشگاه اعلام کرد کاملاً روشن شد. شدت مصدومیت محمد النی. آنها چارچوب زمانی دقیقی برای آن تعیین نمی کنند، اما اگر او را دوباره در این فصل ببینیم، شگفتی بزرگی خواهد بود. این نیاز ما را شدیدتر کرد.

جورجینیو بازیکنی است که میکل آرتتا برای مدتی او را تحسین می‌کرد، به نظر می‌رسد انجام این معامله نسبتاً آسان بوده است، و او دیروز با مبلغی معقول امضا کرد – حتی اگر پول دادن به چلسی کمی آزاردهنده باشد. مدیر گفت:

جورجینیو بازیکن خط میانی با هوش، مهارت های رهبری عمیق و مقدار زیادی از لیگ برتر و تجربه بین المللی است. جورجینیو در دوران حرفه ای خود پیروز شده است، اما او هنوز گرسنگی و تمایل زیادی برای کمک به اینجا دارد.

در حالی که خود بازیکن گفت:

من برای این چالش جدید بسیار هیجان‌زده هستم، و برای اینکه صادقانه بگویم نمی‌توانم منتظر حضور در زمین باشم! همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاده است. کمی تعجب کردم، اما از فرصت این چالش شگفت انگیز استفاده کردم.

پیراهن مهمی است این یک باشگاه شگفت انگیز است، یک باشگاه بزرگ، و من واقعا هیجان زده و خوشحالم که اینجا هستم.

همانطور که دیروز نوشتم، واکنش به این یکی از دیدگاه یک طرفدار کاملا قابل درک بود. خرید بالای 30 ما از چلسی واقعا موفقیت آمیز نبوده است. اگر منصف باشیم، پتر چک افتضاح نبود، فقط متوسط ​​بود. داوید لوئیز در خارج از زمین بین کارت های قرمز، با چند عملکرد خوب، کمک خوبی کرد – به ویژه در دوره قهرمانی جام حذفی. و بدیهی است که هر چه کمتر در مورد ویلیان گفته شود بهتر است. با این وجود، ترومای عمیقی در آنجا وجود دارد. پیوندهای جورجینیو روی زخم‌های قدیمی که به‌خوبی بهبود نیافته بودند، خراشیدند.

به همین دلیل است که من از نزدیک به هزینه و مدت قرارداد نگاه می کردم. 11 میلیون پوند + 2 میلیون پوند افزونه در این بازار خوب است، و قرارداد 18 ماهه با گزینه دیگری نشان می دهد که ما از واگذاری قراردادهای سه ساله سودآور به بازیکنانی که در مراحل پایانی دوران حرفه ای خود هستند، چیزهایی یاد گرفته ایم. او همچنین به طور منظم در این فصل بازی می کند، 15 PL شروع می کند، بنابراین اینطور نیست که او شست خود را روی نیمکت بزرگ آنها بچرخاند. او یک آدم معمولی است، نه یک نفر. همچنین این نوعی از خرید نیست که مانعی، چه مالی یا غیر آن، برای خرید تابستانی باشد که واقعا سطح را بالا می برد – و همه ما می دانیم که این چیزی است که باشگاه مشتاق انجام آن است. در نهایت، برخلاف ویلیان، او بازیکنی است که ما واقعاً به آن نیاز داریم.

از نظر فنی و تاکتیکی، جورجینیو بازیکن بسیار خوبی است. می‌دانم که آمار، داستان کامل را به شما نمی‌گوید، اما او در مقایسه با توماس پارتی، به‌اندازه کافی خوب است:

من فکر می کنم نگرانی بزرگ جنبه فیزیکی بازی او باشد. او سریع نیست، بنابراین اگر در تلاش برای پوشاندن زمین های زیادی در فضاهای بزرگ گرفتار شود، ممکن است یک مشکل باشد. باز هم، بازیکنانی که بازیشان به سرعت زیاد وابسته نیست، بهتر از آنهایی که مزیت ناوگانی را که در جوانی داشتند، از دست می‌دهند. فکر نمی‌کنم او به زمان زیادی نیاز داشته باشد تا در آن جا بیفتد، بفهمد سرمربی از منظر تاکتیکی چه می‌خواهد، و به‌عنوان یک جایگزین کوتاه‌مدت برای النی، اگر مسائل چلسی را به یکی بسپارید. طرف – که انجامش آسان نیست، می دانم – این یک امضای معقول در این زمینه است.

جایی که ممکن است کمی سر خاراندن وجود داشته باشد، تصمیم به آن است آلبرت سامبی لوکونگا را به کریستال پالاس قرض داد. اگر از منظر صرفاً فوتبالی به آن نگاه کنید، منطقی است. واضح است که او خوشحال نیست، در آرسنال برای او کارساز نیست، سرمربی واقعاً به او اعتماد ندارد و برای پیشرفت خودش – و برای ارزش بازار نقل و انتقالات – قرضی که او اغلب در آن بازی می کند می تواند واقعاً سودمند باشد. پاتریک ویرا می تواند یکی دو چیز در مورد خط هافبک به او بیاموزد، اما من کاملاً انتظار دارم که او در تابستان فروخته شود.

با این حال، رفتن او ما را در خط هافبک سبک می کند، پس چه فکری می کنیم؟ امیدوارم این چیزی باشد که از سرمربی در مورد آن سوال شود، اما احساس من این است که به هر حال آنها لوکونگا را به عنوان یک ‘6’ نمی دیدند، و در آن پست ما توماس پارتی و حالا جورجینیو را داریم. این باعث می شود که او به عنوان پوششی برای گرانیت ژاکا در پست 8 سمت چپ قرار گیرد و من گمان می کنم که میکل آرتتا بازیکنانی مانند امیل اسمیت رو و فابیو ویرا را به عنوان گزینه های بالقوه در آنجا می بیند. راه حل های داخلی اگر دوست دارید.

قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ام، اما وقتی دنبال میخایلو مودریک – یک وینگر چپ – و حضور گابریل مارتینلی که در آن سمت نیز بازی می‌کند را در نظر می‌گیرید، اگر اسمیت رو را در جای دیگری ببینند واقعاً منطقی به نظر می‌رسد. با وجود اینکه او بیشتر اوقات در آنجا بازی می‌کند، شما برای آن یک پست سه بازیکن را اضافه نمی‌کنید. من همیشه فکر می‌کردم مهارت او به بازی متمرکزتر کمک می‌کند، بنابراین نمی‌دانم که آیا او را فردی می‌دانند که می‌تواند در همان منطقه با ژاکا بازی کند. با وجود دقایق زیادی که هنوز به بازی در این فصل باقی مانده است، و اکنون با تروسارد و مارتینلی در آن سمت، به نظر امکان پذیر است که فکر کنیم او در منطقه دیگری از زمین مستقر خواهد شد.

فکر می‌کنم زمان مشخص خواهد کرد، اما لوکونگا در این فصل به سختی دنیا را به آتش کشیده است، و فکر می‌کنم اکنون زمانی است که اسمیت رو واقعاً نیاز دارد پرچم خود را بگذارد و به حرفه‌اش ادامه دهد. بدیهی است که تناسب اندام مسئله اصلی در حال حاضر است، اما او در نقطه ای قرار دارد که باید یک موقعیت را مشخص کند و واقعاً ضربه بزند. این می تواند به راحتی هافبک باشد و با توجه به اعداد، ممکن است به آن نیاز داشته باشیم.

تنها کسب و کار ارشد دیگر، در میان کل وام های آکادمی، بود سدریک به صورت قرضی به فولام پیوست. خنده دار نیستم، اما شرط می بندم که او عاشق زدن صلیب برای میتروویچ خواهد بود. او عاشق صلیب خوب آن پسر است.

درست است، این فقط در مورد آن است. در Patreon، من و فیل یک پادکست بازیکن جدید انجام دادیم، معامله جورجینیو را از همه جهات و در چارچوب پنجره بررسی کردیم. به نظر من ارزش وقت گذاشتن را دارد و شما می توانید آن را در اینجا بررسی کنید.

فعلا راحت باش

https://arseblog.com/2023/02/arsenal-sign-one-midfielder-but-lose-two-along-the-way/ منبع: