اتفاقی که برای ستاره های عجیب ترین قهرمان لیگ برتر افتاد


سرویس خبر شماره: 2017421
9 مه 1403 ساعت 02:24
6K امتیاز خبر|

1نقطه نظر

به بهانه بازگرداندن روباه ها به سطح اول جزیره

لسترسیتی عصر جمعه صعود خود به لیگ برتر انگلیس را تایید کرد.

اتفاقی که برای ستاره های عجیب ترین قهرمان لیگ برتر افتاد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، قهرمانی لسترسیتی در فصل 2015-2016 را باید بزرگترین معجزه قرن گذشته لیگ برتر انگلیس دانست. در شهری که مردم امیدی به سال جدید نداشتند و دیگران با تمسخر آنها را یکی از نامزدهای پیشرو پاییز می دانستند. با این حال نه ماه بعد، ساکنان شهر شادترین مردم بریتانیا بودند.
امروز پس از گذشت 8 سال از این اتفاق، باشگاه محبوب لسترشایر دیگر عنوان قهرمانی را در اختیار ندارد و برای بازگشت به جایگاه خود در مسابقات قهرمانی می جنگد.

حالا وقت آن است که نگاهی به عملکرد این فصل و سرنوشت قهرمانان بهترین تیم تاریخ فاکس بیندازیم.

دروازه بان – کاسپر اشمایکل

کاسپر برای از بین بردن سنگینی سایه پدرش مجبور به انجام یک کار خارق العاده شد. یک تاج در انگلستان برای تیمی که بین دو جنگ بزرگ تنها یک مقام دوم در تاریخ خود داشت کافی به نظر می رسید. پس از آن او با همراهان سابقش جام OFE و جام خیریه را به دست آورد تا ویترین باشگاه را زیبا کند.
او پس از 11 سال در سال 2022 انگلیس را ترک کرد و به نیس فرانسه نقل مکان کرد و اکنون در 37 سالگی، اندرلخت می تواند آخرین ایستگاه او باشد.

2015366

برگشت – دنی سیمپسون

سیمپسون بخشی از تیمی بود که فرگوسن با آن قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا در همان فصل شد. او پس از طی مسیر طولانی برای پیوستن به لستر، سه سال بعد آنها را ترک کرد تا به حرفه خود در چمپیونشیپ ادامه دهد. او اکنون آخرین سال های دوران بازی خود را در تیم ماکلزفیلد در رده نهم فوتبال انگلیس سپری می کند.

2015367

مدافع میانی – وس مورگان

مدافع جامائیکایی که بیشتر وقت خود را در ناتینگهام فارست سپری کرد، با پیوستن به لستر به سرعت بازوبند کاپیتانی را به دست آورد. رهبر شجاع تیم قهرمانی رانیری تا سال 2021 به بازی ادامه داد تا در نهایت با کسب دومین جام خود با روباه ها از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

2015375

مدافع میانی – رابرت هوث

راک آلمان با مورینیو دو بار توانسته بود جام لیگ برتر را لمس کند. مدافع باتجربه استوک سیتی و چلسی در جایی ماند که به طور معجزه آسایی شهرت خود را به دست آورده بود، اما مانند مورگان بازنشسته شد، اما سه سال زودتر، در پایان فصل 18-2017.

2015371

دفاع چپ – کریستین فوکس

بازیکن اتریشی در سمت چپ خط دفاعی به صورت رایگان از شالکه وارد زمین شد. او که با تکل های به یاد ماندنی خود دل هواداران را به دست آورده بود، به دلیل افت عملکردش مشکلی نداشت که دقایق کمتری بازی کند. او پس از آخرین قهرمانی در انگلیس، آخرین سالهای زندگی خود را در آمریکا که خانواده اش در آنجا زندگی می کردند گذراند. او اکنون به عنوان کمک مربی با تیم شارلوت کار می کند.

2015372

هافبک چپ – مارک آلبرایتون

او یکی از دو ستاره این لیست است که به بازیکنان دیگرش وفادار می ماند. مراکز آلبرایتون هر قلعه را تهدید می کرد و خطر بزرگی برای سمت راست حریف ایجاد می کرد. او یک نیم فصل به صورت قرضی راهی وست بروم شد که پس از ده سال حضور مستمر در این گروه، در آخرین سال قراردادش به سر می برد و نمی دانیم سران باشگاه آن را تمدید خواهند کرد یا خیر.

2015374

هافبک – دنی درینک واتر

Drinkwater در دوران حرفه ای خود افتخاراتی شبیه به سیمپسون داشت، اما لسترسیتی به عنوان مکانی در نظر گرفته می شد که او می توانست دوباره خود را ثابت کند. او با ثبت این افتخار راهی تیم ملی انگلیس در یورو 2016 شد و یک فصل دیگر در جمع شاگردان رانیری ماند و در نهایت به چلسی پیوست. پس از آن در سراسر انگلیس و حتی ترکیه قرض گرفت تا سرانجام پس از یک سال بدون تیم، 4 ماه پیش در 33 سالگی کفش هایش را آویخت.

2015376

هافبک – انگولو کانته

هافبک فرانسوی ناشناس به تازگی کار خود را با روباه ها آغاز کرده بود. بعدها با بازی در چلسی، خودش را به همه زبان ها پرتاب کرد. او در فصل 2016-2017 برنده جایزه بهترین بازیکن فصل شد. او هر جام را با آن تیم برد و جام جهانی را به پاریس آورد تا هم تیمی هایش شعری برای تشکر از او بخوانند. بالاخره امسال در داخل اتحادیه و در مقابل نمایندگان کشورمان شاهد آن بودیم.

2015377

هافبک راست – ریاض محرز

برنده عنوان بهترین بازیکن فصل فوتبال انگلیس نیاز به معرفی خاصی ندارد. او 17 گل به ثمر رسانده بود و 11 پاس گل داده بود تا به تیمش کمک زیادی کند. ستاره الجزایری قبل از پیوستن به منچسترسیتی تنها دو فصل دیگر دوام آورد. او با سیتیزن ها 4 بار موفق به کسب معتبرترین جام کشور شد و سال گذشته با یک هت تریک تاریخی در اوج آنها را ترک کرد و راهی الاهلی عربستان شد. در این بین او جام ملت های آفریقا را به دست آورد و پس از نزدیک به سی سال جام را به خانه برد.

2015378

مهاجم – شینجی اوکازاکی

تنها آسیایی این لیست از ماینتس آمد. او ممکن است زمان کمی برای بازی داشته باشد، اما همچنان در بازی تاثیرگذار بود. شبی که او مقابل نیوکاسل برای لستر سه امتیاز گرفت فراموش نشدنی خواهد بود. مهاجم ژاپنی فوتبال خود را در اسپانیا ادامه داد و حالا تا سال 2024 در سینت ترویدن بلژیک خواهد ماند.

2015379

گوشه مهاجم – جیمی واردی

شماره 9 انگلیس دومین نفر در این لیست است که به دوستان قدیمی خود وابسته است. واردی که مانند روباه در محوطه جریمه حریف بود، شناخته شده ترین ستاره آبی هاست. او سه شیرها را در یورو 2016 و جام جهانی 2018 همراهی کرد و در فصل 2019-2020 نیز قهرمان لیگ برتر انگلیس مستر گل شد. با همه این‌ها و سال‌هایی که او هرگز فراموش نخواهد کرد، او اکنون مانند آلبرایتون در انتهای راه در لستر است و باید دید که آیا تمدید قرارداد در دست ساخت است یا به بازنشستگی فکر می‌کند.

2015380

مجله اخبار فوتبال خارجی