استاد مقابل شاگرد: دعوای مربی که شباهت بیشتری به پپ دارد و مورینیو

*پیش بینی مورینیو از ژابی: او مرا به یاد گواردیولا می اندازد و مربی بزرگی خواهد شد.
آقای خاص در سال 2010 در مصاحبه ای با سایت فیفا پیش بینی جالبی در مورد آینده شاگردش ژابی آلونسو در دنیای مربیگری کرد و گفت:او کیفیت لازم برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ را دارد. شک ندارم اگر بعد از فوتبالش بخواهد مربی شود موفق می شود. ژابی مرا به یاد گواردیولا می اندازد. شک ندارم که روزی او را به عنوان یک مربی بزرگ خواهیم دید. زمانی که ژابی شاگرد من بود، نقش مربی را در زمین بازی می کرد.

1874103



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ژوزه مورینیو سرمربی رم و ژابی آلونسو سرمربی لورکوزن سال ها پیش در رئال مادرید با هم بودند. با این تفاوت که در آن زمان مورینیو هدایت رئال مادرید را برعهده داشت و ژابی بازیکن مورد علاقه او بود. اما امشب این دو به عنوان مدیران رقیب برای رسیدن به فینال لیگ اروپا به مصاف هم می روند.

* مورینیو ارزش هایی دارد که از آنها نمی ترسد
ژابی در مورد معلم سابق خود می گوید: “مورینیو برای عزیزانش می جنگد و از آنها دفاع می کند. او منتظر دیگران است زیرا برای خودش ارزش قائل است. او ارزش هایی دارد که آنها را به خطر نمی اندازد. مورینیو زمانی که به این تیم آمد مربی بزرگی بود. رئال، «ما با او قهرمان لیگ قهرمانان نشدیم، اما سه بار به نیمه نهایی رسیدیم. او یکی از بهترین مربیانی است که من داشته ام. یک استراتژیست عالی.”


سرویس خبر شماره: 1936812
21 مه 1402 @ 7:57 ب.ظ
2.5 هزار |

0نقطه نظر

پیش بینی آقای خاص از ژابی آلونسو

اما ژابی آلونسو در مصاحبه با مارکا اعتراف کرده است که در بین تمام مربیانش قوی ترین رابطه عاطفی را با ژوزه مورینیو دارد. در زمان ژوزه در رئال مادرید، آلونسو و آلوارو آربلوا به نمادهای سبک معروف به مورنیسیمو تبدیل شدند. ژابی سه فصل زیر نظر آقای خاص بازی کرد. او در این مدت 151 بار به میدان رفت، سه گل به ثمر رساند، 23 پاس گل داد و سه عنوان قهرمانی را به دست آورد.

ژابی آلونسو در طول دوران فوتبالش با مربیان زیادی کار کرده است. مربیان بزرگی مانند آنچلوتی، گواردیولا، مورینیو، پلگرینی، بنیتز و توشاک. آلونسو لیگ های مختلفی از جمله لالیگا، بوندسلیگا و لیگ برتر را به عنوان بازیکن تجربه کرده است و این تجربیات از او مربی انعطاف پذیری ساخته است. سرمربی لورکوزن می گوید:این واقعیت که لیگ های مختلف را می شناسم به من کمک می کند تا خیلی سریع خود را با شرایط جدید وفق دهم. من با مربیان زیادی کار کرده ام و ویژگی های شخصیتی آنها روی من تاثیر گذاشته است. رافا استاد تاکتیک است، گواردیولا کسی است که خیلی واضح برای شما توضیح می دهد که چگونه می خواهد تیمش و بازیکنانش بازی کنند. مورینیو بسیار قوی و باهوش است و استاد ارتباط با بازیکن است. تاثیر اینها در کار من به عنوان مربی غیرقابل انکار است.

1874102

ژوزه مورینیو امشب به مصاف شاگرد سابق خود ژابی آلونسو خواهد رفت. همانی که خوزه با پپ گواردیولا مقایسه کرد و گفت روزی مربی بزرگی خواهد شد.

استاد مقابل شاگرد: دعوای مربی که شباهت بیشتری به پپ دارد و مورینیو