سرمایه گذاری اندک FSG در لیورپول فاش شد – اما ممکن است چیز بدی نباشد – لیورپول اف سی

(تصویر: رامبل سوئیس)

فقط مالکان من یونایتد، خانواده گلیزر، بین سال‌های 2017 تا 2021 کمتر در باشگاه خود سرمایه‌گذاری کردند – آنها به سود سهام قابل توجهی معروف هستند، چیزی که در طی چندین سال اعتراض‌ها را برانگیخته است.

یک باشگاه خود نگهدار

بودجه Swiss Ramble FSG 2017-2021

“این رویکرد در طولانی مدت با شکیبایی که هر از گاهی لازم است موفق بوده است.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 18 ژانویه 2014: مالک لیورپول، جان دبلیو. هنری و همسرش لیندا پیزوتی قبل از بازی لیگ برتر مقابل استون ویلا در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

برخی از هواداران معتقدند که فقدان سرمایه گذاری به کاهش هزینه های نقل و انتقالات و در نتیجه کاهش در زمین کمک کرده است، همانطور که در این فصل مشاهده شد.

مالک اورتون، فرهاد مشیری، نزدیک به 450 میلیون پوند برای آبی ها سرمایه گذاری کرده است و این تاجر اکنون به دنبال فروش با تیم اصلی است که مشکل سقوط دارد.

علی‌رغم موفقیت‌های بزرگ در زمین بازی در پنج سال گذشته، مالکان لیورپول FSG هنوز در مورد نحوه اداره باشگاه مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

با این حال، بدون سرمایه گذاری اضافی، ناکامی در جواز حضور در لیگ قهرمانان به ضرر بودجه بعدی باشگاه خواهد بود.

https://www.thisisanfield.com/2023/03/fsgs-low-investment-into-liverpool-fc-revealed-but-it-may-not-be-a-bad-thing/ منبع:

وقتی بودجه FSG را با سایر مالکان لیگ برتر مقایسه می کنید، ارقام در نگاه اول ناامید کننده هستند – به خصوص با توجه به اینکه باشگاه اخیراً رکورد درآمد 594 میلیون پوندی را ثبت کرده است.

Swiss Ramble گزارش می دهد که برای سال مالی 2021-2022، قرمزها 7 میلیون پوند سود کسب کردند، چیزی غیرعادی برای باشگاه های فوتبال – چلسی و من یونایتد بیش از 150 میلیون پوند ضرر کردند.

بین سال‌های 2017 و 2021، در واقع 37 میلیون پوند از باشگاه برای کمک به بازپرداخت وامی که برای ساخت جایگاه اصلی جدید تحریم شده بود، استخراج شد.

به گزارش وبلاگ بسیار معتبر مالی فوتبال رامبل سوئیسگروه ورزشی Fenway از زمان تصاحب باشگاه لیورپول در سال 2010 تنها 136 میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است.

بنابراین، با وجود اینکه FSG مستقیماً از جیب خود بودجه باشگاه را تأمین نمی کند، لیورپول هنوز از نظر مالی در وضعیت سالمی قرار دارد.

ما تمرکز خود را بر سرمایه گذاری عاقلانه در بازار نقل و انتقالات متمرکز کرده ایم و ادامه خواهیم داد و به طرز باورنکردنی به تیم خود افتخار می کنیم.

FSG در طول مدت تصدی خود، بدهی های کلان رژیم قبلی تام هیکس و جورج ژیلت را کاهش داده و توانسته لیورپول را به یک سازمان خودپایدار تبدیل کند.

با این حال، در فصول اخیر، این روش به آن اندازه عملی نبوده است، زیرا لیورپول برای تولید ظروف نقره ای تلاش کرده است.

ما شاهد بوده ایم که بسیاری از باشگاه های فوتبال در مسیرهای ناپایدار رفته اند.

کلید تامین مالی خودکفا، فروش بازیکنان و انطباق مالکان از رویکرد “مانی بال” بوده است: خرید بازیکنان ارزان، توسعه آنها، سپس فروش آنها به قیمت بالاتر.

اکنون مقدار زیادی از هزینه های باشگاه صرف دستمزد بازیکنان می شود، به طوری که قرمزها پس از من سیتی دومین دستمزد بزرگ لیگ را دارند.

اشتباهات آشکاری مانند سوپرلیگ اروپا، تلاش برای علامت تجاری کلمه “لیورپول” و افزایش قیمت بلیط، همه توسط هواداران محکوم شده است، اما جنبه دیگری از مالکیت مورد انتقاد بخشی از حمایت قرار گرفته است.

فروش بازیکن سوئیسی رامبل لیورپول 2017-2021


(تصویر: رامبل سوئیس)

لیورپول، انگلیس - پنجشنبه، 22 اکتبر 2015: تام ورنر، مالک مشترک لیورپول و رئیس NESV، مدیر مایکل گوردون و مالک جان دبلیو.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

جان دبلیو. هنری مالک این باشگاه گفت: “سرمایه گذاری در باشگاه هرگز برای کوتاه مدت نیست.” لیورپول اکو این هفته.

این مبلغ کمتر از 17 باشگاه دیگر لیگ برتر در آن دوره 5 ساله است، به طوری که اورتون با 448 میلیون پوند بیشترین سرمایه گذاری مستقیم مالک را داشته است.

در حالی که سرمایه گذاری اضافی چیزی است که FSG می داند که برای رقابت با باشگاه هایی مانند چلسی و من سیتی که به طور مداوم هزینه های کلان می کنند به آن نیاز دارد، اما بودجه بیش از حد همیشه تضمین کننده موفقیت نیست.