قلانویی: زنده باد حریف من اما…

*تصاویری از سردار آزمون امروز منتشر شد که در گنبد و در حال بازی والیبال بود، با شما همخوانی داشت؟
از شما می خواهم در مورد بازیکنانی که آنجا بودند صحبت کنید. آنها وظایف خود را به عنوان یک سرباز میهن هم در تمرین و هم در مسابقات انجام دادند. در تیم هایی که من بودم خوشبختانه تیم بازیکن محور نداشتیم و تیم بازیکن محور داشتیم. امروز شهریار مغانلو و سپس اسدی را دیدید که در آن پست خیلی خوب بازی کردند و خیلی بهتر از آن چیزی بودند که فکر می کردم. اگر آن یازده را رها کنیم و یازده دیگر را جلوی کنیا بگذاریم، می توانند با همین کیفیت بازی کنند. همه با قلبشان باید در کنار تیم ملی باشند از جمله کاپیتان. بسیاری از آنها ممکن است در اردوی بعدی نباشند و باید در مورد کسانی که هستند صحبت کنیم.

*تیم شما خیلی خوب بازی کرد اما ممکن است ناامیدی وجود داشته باشد چون مدت زیادی بود که تیم ملی تشکیل نداده بودند و لژیونر هم نداشتند.
گفتم و شکی نیست که چهار ماه است که بازی نکرده اند. خب لژیونرهای ما هم زیاد نبودند. چند بازیکن لیگ گذاشتیم؟ لژیونر لیگ را ترک می کند و لژیونر می شود. شهریار مغانلو، امید نورافکن، رضا اسدی و… توانایی لژیونر شدن را دارند. اگر می باختیم می گفتند چیزی نمی دانند و حالا که هست می گویند لژیونر هستند. فصل قبل یه سوال اینجوری بود ما هفت بار یه تیم رو زدیم و میگفتن تیم بد اومده بود اگه 4 تا جام جهانی تو بوراس باشه فکر میکنی یکی اینطوری اعتبار کنه؟ با این حال این تیم ملی روسیه است و بازیکنانی که در لیگ هستند لژیونر می شوند.

قالنویی در ابتدا با تبریک عید نوروز گفت: به همه مردم عزیز ایران در داخل و خارج از کشور تبریک می گویم. انشاالله در سایه خدا و اهل بیت سال خوبی برای ملت شریف ایران باشد. این ملت لایق بهترین ها هستند و امیدوارم سال خوبی باشد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران پس از اولین بازی شاگردانش در نشست خبری پس از بازی مقابل روسیه شرکت کرد و پس از اولین صحبت ها با سوالی بحث برانگیز مواجه شد و پاسخ داد. پاسخ جالب در مورد آن

* صحبت از آمدن مربی پرتغالی به تیم شما وجود دارد، آیا این موضوع صحت دارد؟
ترکیب ما هنوز کامل نشده است و مطمئناً مربی ای خواهیم آورد که تجربه نیمکت نشینی در جام جهانی را داشته باشد. حالا با هر تیمی. به دنبال آوردن یک همکار خارجی خوب هستیم. من می خواهم از همه باشگاه ها تشکر کنم، اما از باشگاه تراکتورسازی که دروازه بان های خود را در اختیار ما قرار داد بسیار سپاسگزارم. از آقای زنوزی و نصیرزاده تشکر می کنم. یکی دو مشاور به کادر ما اضافه می‌شود و دو مدیر اجرایی اضافه می‌شوند تا بتوانیم لیگ و لژیونرهایی که در باشگاه‌هایشان بازی می‌کنند نظارت و ارزیابی کنیم.

* مخالفت من دلایل مختلفی دارد. از نداشتن جام در …
یعنی اون هزاران نقطه رو تو چند سال ندیدی؟ می توانید تا هزار بشمارید؟ بله حساب کن تا جواب سوال بعدی را بدهم! همه نباید ما را تایید کنند. خب نظرشون قابل احترامه

امیر قلانویی در ابتدای نشست خبری خود با سوالی جنجالی مواجه شد و پاسخ جالبی به حریفش داد.

قلانویی: زنده باد حریف من اما...

*بهتر است ابتدا درباره بازی با روسیه صحبت کنیم.
پنج روز هدایت این تیم را بر عهده داشتیم و فکر می کنم یکی از بهترین بازی های سال های اخیر باشد. وظیفه مربی انجام دو شاخص مهم است. یکی ایجاد موقعیت روی دروازه حریف و دوم اینکه اجازه ایجاد موقعیت روی دروازه خودی را ندهیم. فکر می‌کنم در آن بحث عالی بودیم، گردش توپ داشتیم، موقعیت‌های خلق شده، کرنرها، شوت‌ها و هر کاری که یک تیم باید انجام دهد، اما توپ‌های ما گل نشد و با کمترین موقعیت گل خوردیم، اما این بازی به من داد. امید زیادی امیدوارم تا دسامبر روز به روز، هفته به هفته و ماه به ماه تیم کامل تری باشیم.

1834880


سرویس خبر شماره: 1897201
آوریل 03, 1402 در 23:15
198.3K امتیاز خبر|

15نقطه نظر

هزار امتیاز گرفتم و برگشتم.

* چند کارمند فعلی باقی خواهند ماند؟ امروز دیدیم که آقای الهوی در کنار زمین بسیار فعال است.
از باشگاه خوب فرهنگی و آموزشی گل گهر هم تشکر می کنم. شخص آقای عتیقی، اسفندیارپور و حدیدی که با هم دوست شدند. من سمت جدید آقای الهوی را تبریک می گویم. ما تا خردادماه که لیگ تمام می شود برنامه ای نداریم و فقط باید لیگ را تماشا کنیم و لژیونرها را تماشا کنیم و بعد از آن آقای الهاوی هم به جمع ما می آید. یک همکار خارجی خوب اضافه می شود و یکی دو نفر دیگر اضافه می شود. ما قصد داریم نیروی کارمان را کمی بیشتر کنیم تا لیگ را به سبک دنبال کنیم. یکی دو مشاور در برنامه های ما هستند و از آقای تاج بسیار ممنونم. او با صحبت هایش روحیه تیم را تقویت کرد. انشاالله دست به دست هم بدهیم و با یک تیم ملی خوب مردم را خوشحال کنیم.

روسیه یکی از تیم های خوب است، اما فکر می کنم چهار ماه است که مثل ما رقابتی نیست. آنها هم فوتبال خوبی ارائه کردند، اما فشاری که ما به این تیم به خصوص در خط مقدم خود در نیمه دوم وارد کردیم، مانع از بازی آنها شد. در گلغر، سپاهان و… کار می کردم. همین طور که ما از جلو هل می دهیم و این نگرش من است. امروز هم همین کار را کردیم. روسیه تیم خوبی بود اما ما با پرسینگ و تعویض هایی که انجام دادیم شیوه بازی آنها را از بین بردیم و موقعیت های زیادی داشتیم. فکر می کنم باید با تفاضل 4-3 گل می بردیم.

آقای رئیس! این بازی به من امید داد. این تیم 5 روز است که در اردو حضور دارد و لژیونرها نیز سه روز است که وارد اردو شده اند و تعدادی از آنها سرماخوردگی و مصدومیت داشته اند. خوشحالم که مردم از این بازی لذت بردند.هرچند ما از ایده های خودمان فاصله داریم و باید از آنچه هستیم بهتر شویم. از بزرگسالان تیمم تشکر می کنم که واقعاً به من کمک کردند. آنها در داخل و خارج از زمین شبیه تیم ملی بودند. برخلاف تبلیغاتی که حریفان و دشمنان تیم ملی انجام می دهند، خوب عمل کرده ایم. آنها مانند افرادی هستند که به داروخانه می روند و درخواست ناخن می کنند! وقتی با بازیکنان صحبت کردم، آنها از برنامه ریزی و نظم اردو و آنالیز راضی بودند و امیدوارم بازی ها و روزهای بهتری از این داشته باشیم. حریفان هم برای ما عزیز هستند. مگر می شود انتقاد نکرد؟ البته انتقاد با عشق و نفرت متفاوت است. یک سری دنبال این مشکل هستند که به فوتبال و کشور کمک نمی کنند. امیدوارم این سوالات را کنار بگذارند و به فکر مردم و ایران عزیزمان باشند. ما از انتقاد استقبال می کنیم و به موفقیت امیدواریم.

1834879

* امروز اولین مسابقه شما بود و خیلی از شما حمایت کردند. چه مکالمه ای با مخالفان خود دارید تا از این طریق به شما ملحق شوند؟ من خودم یکی از حریفان هستم.
مخالفان؟ تبریک میگم چی بگم دلیل مخالفت شما چیست؟

* سوال تمرین سه: آقای قلانویی! خسته نباشید؛ بعد از پایان 90 دقیقه، اگر بخواهید خلاصه کنید، با توجه به اینکه تیم ملی تلاش کرد تهاجمی کار کند، قدرت تیم ملی روسیه را چگونه دیدید؟

* سوال مجله اخبار فوتبال: یک سری از بازیکنان لژیونر به اردو نیامدند. نافرمانی آنها و اردوگاه فعلی را چگونه دیدید؟

باید از بازیکنانم تشکر کنم. آنها با قلبشان فوتبال خیلی خوبی بازی کردند. آنها دویدند و جنگیدند و موقعیت‌هایی خلق کردند و حالا فکر می‌کنم عدالت این بود که چهار-یک یا پنج-یک ببریم و حالا مهم نیست. اینکه در این سه چهار روز توانستیم بر نگرش خود غلبه کنیم نکته مهمی بود. بازی خوب بود و مردم اصلا سر جای خود ننشستند و بعد از بازی همگی به تشویق و تشویق تیم ملی پرداختند. حتما تعدادی از حریفان تشویق می کردند و من از آنها ممنونم.

این سوال را از خود بازیکنان بپرسید. من یک اصل دارم که هرگز از آن عدول نمی کنم. جایگاه بازیکن و من امیر قلعه نویی مشخص است. ضمناً از بزرگترها تشکر می کنم که قبل از اردو با من تماس گرفتند و یک سری مشکلات را به من گفتند و تشخیص داده شد و بعد حضوری با من صحبت کردند. بازیکنان فرهنگ حرفه ای دارند. افرادی که مخالف هستند به گونه ای هستند که اگر بردیم می گویند بازیکنان تیم حریف نبودند و اگر ببازیم می گویند سیستم مشکل داشته است. بالاخره آنها هنوز دارند صحبت می کنند. از خود بازیکنان خواهید پرسید. همه چیز ارزشش را دارد که مقابل روسیه و فوتبال زیبای امروزی که تماشاگران تا آخرین لحظه نشستند و تیم ملی را تشویق کنند، موقعیتی ایجاد کنیم. همچنین می خواهم از بانوانی که امروز در کنار ما بودند تشکر کنم و امیدوارم این اتفاق خوب در لیگ هم بیفتد. آنها در حین بازی و بعد از آن تیم ملی را تشویق کردند و کسانی که بازی را ندیدند باید تماشا کنند و لذت ببرند.



مجله اخبار فوتبال داخلی