برای همه چیز از شما متشکرم: برای همیشه خداحافظ!


سرویس خبر شماره: 2016933
6 مه 1403 در 9:25 ق.ظ.
54.2K |

24نقطه نظر

صفحه آخر یک داستان خاطره انگیز؛

امروز پایان نزدیک به پانزده سال خاطره سازی برای دو ستاره والیبال ایران بود.

برای همه چیز از شما متشکرم: برای همیشه خداحافظ!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، «نسل طلایی والیبال ایران» کلید واژه ای است که در یک دهه گذشته بارها درباره والیبال ایران گفته شده است. یک سری از بازیکنان جذابی که در کنار خولیو ولاسکو بزرگ والیبال ایران را به جمع بزرگان دنیا رساندند و فقط خاطرات خوبی از خود به جای گذاشتند و بس.

اما داستان ستاره های این نسل طلایی بسیار متفاوت است. به مربیگری روی آوردیم، وارد بحث اساسی شدیم، برخی از آنها سال های آخر بازی خود را سپری می کنند و البته برخی از آن نسل هنوز در بالاترین سطح والیبال حضور دارند.

1332952

سید محمد موسوی و امیر غفور از دسته دوم هستند، یعنی بازیکنانی که همچنان روی جلد سوپراستار ظاهر می شوند و در دو فصل اخیر عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر والیبال ایران را کسب کرده اند. هرکسی که به توانایی های این دو نفر شک کند احتمالاً در والیبال خیلی خوب نیست. غفور که امسال یکی از بهترین های قهرمانی رومانی بود و موسوی که بازی های درخشان و قهرمانی اخیرش با فولاد سیرجان را تماشا کردیم.

بعد از فینال لیگ با محمد موسوی صحبت کردیم و در عین حال متوجه شدیم که او را در تابستان امسال دیگر در تیم ملی نخواهیم دید، هرچند او از صحبت در این باره طفره رفت. با این حال چند روز پیش اطمینان دادیم که او تمایلی به حضور در تیم ملی در لیگ ملت ها ندارد و حالا این خبر رسمی شده است.

یکی از بهترین مدافعان سال های اخیر جهان برای دومین بار در دو سال اخیر از تیم ملی کنار رفت. موسوی دو سال پیش و قبل از مسابقات جهانی به دلیل مصاحبه شدید و دلایلی مانند کمبود امکانات از تیم ملی کناره گیری کرد اما این بار در سکوت برخی اطلاعات دست به اقدامی مشابه زد.

2014110

هیچ کس نمی تواند خاطرات خوبی را که سید برای دوستان والیبالی خود به جا گذاشته بود فراموش کند. دفاع ها و مشخصاتی که گاهی حتی رقبا را به تشویق و احترام وا می داشت و در نهایت نقش مهم آن در افتخارات این نسل جذاب غیر قابل انکار است اما در نهایت همه چیز به پایان می رسد و بهتر است با کلاس خداحافظی کنیم. به نظر می رسد این رفت و آمد به تیم ملی نه برای سید و نه برای تیم ملی خوب نیست. پس بهتر است داستان جذاب این دو به همین جا ختم شود، حتی اگر معجزه ای رخ دهد و تیم ملی موفق به کسب بلیت المپیک پاریس شود.

در مورد امیر غفور اما ماجرا فرق می کند. او حتی سال گذشته نامه خداحافظی خود را منتشر کرد و هرگز چراغ سبز نشان نداد که برگردد و مورد انتقاد قرار گیرد. غفور هم مانند موسوی بخشی از این نسل طلایی بود و شاید بهتر است از فدراسیون و مربیان تیم ملی بخواهیم که او را به تیم ملی دعوت نکنند چرا که او علنا ​​پایان کارش را در این حوزه اعلام کرد.

در هر صورت به نظر می رسد این دو فوق ستاره والیبال ایران به خط پایان تیم ملی رسیده اند. داستانی زیبا که امروز آخرین صفحه اش ورق خورد و به پایان رسید.

مجله اخبار فوتبال داخلی