شمس آذر; به اوج برگرد!


هفته بیست و چهارم، هفته اول این فصل است که 8 مسابقه سه امتیاز بسیار حساس و تعیین کننده دارد. هم برای تیم های انتهای جدولی که برای بقا می جنگند و هم برای مدعیان قهرمانی.

اما شکی نیست که هدف اصلی این دیدارها و دیداری که همه تیم ها روی آن متمرکز هستند، دیدار خانگی لیدر مقابل نماینده شایسته قزوین است.

استقلال این هفته جمعه 10 فروردین 1403 در ورزشگاه آزادی میزبان شمس آذر از قزوین است. تیمی که اولین فصل حضورش را در سطح اول فوتبال ایران تجربه می کند و تا قبل از این فصل هیچ تجربه ای مقابل استقلال نداشت.

پیش از شروع رقابت های این فصل، استقلال با 50 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت و پرسپولیس با 49 امتیاز به تعقیب این تیم پرداخت و دیده شد سرخ ها در آبادان پیروز شدند تا به مقام قهرمانی موقت دست یابند. اکنون ماموریت اصلی نکونام بازپس گیری این موقعیت است.

مقابل شمس آذر که این فصل را با توجه به اتفاقات فصل قبل با امتیاز منفی آغاز کرد، با 31 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت، بی شک پدیده این فصل بود.

معمولا در سرتاسر دنیا تیم هایی که برای اولین بار تجربه حضور در لیگ برتر را به دست می آورند، به دلیل همین عدم تجربه، کاندیدای اصلی سقوط و بازگشت به رده پایین هستند. این اتفاق در 22 دوره قبلی لیگ برتر حرفه ای کشورمان بارها رخ داده است و طبیعتا وقتی شمس آذر فصل را با امتیازات منفی آغاز کرد، همه انتظار تکرار آن را داشتند.

اما شمس آذر که سعید زهیقی را پیشنهاد داده بود در کمال تعجب همه فوتبالی ها به سراغ تقویت تیمش با بازیکنان لیگ برتری نرفت به طوری که خیلی ها بلیط برگشت را به این تیم واگذار کردند اما در عمل برعکس شد و در نقل و انتقالات زمستانی دو ستاره جوان. این تیم بیشترین بازیکن بازار را داشت و در نهایت رحمان جعفری به تراکتورسازی و علی اصغر عربی راهی سپاهان شدند.

استقلال - شمس آذر;  به اوج برگرد!

شمس آذر که در نقل و انتقالات زمستانی و تعطیلات نیم فصل مربی خود را هم نداشت! سعید دهیکی بعد از جدایی حتی به تمرین مس رفسنجان هم رفت اما در کمال تعجب مجبور شد برگردد! با شروع دور برگشت، شمس آذر همان تیمی شد که می شناختیم.

اولین بازی این دو تیم در هفته نهم با نتیجه 2-2 مساوی شد. آن روز استقلال در صدر جدول بود و برای کسب سه امتیاز به قزوین آمد اما با وجود برتری با گل یمگا در نیمه اول، گل تساوی را واگذار کرد. دو بازیکن جوان که از قضا هر دو هنوز پیراهن شمس آذر را بر تن دارند، دوباره پیش افتادند و دوباره گل تساوی را به ثمر رساندند. امیرمحمد نسایی و حسین گودرزی.

شمس آذر دور نخست را با 23 امتیاز در رده هشتم به پایان رساند و پس از 8 بازی در دور دوم با 8 امتیاز اکنون در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارد. همان جایگاهی که در جدول دور دوم دارد، هر چند شمس آذر در دور دوم 11 امتیاز کسب کرد و اگر 3 امتیاز از این تیم کسر نمی شد، حالا به جای گل گهر، این تیم در رده ششم جدول قرار می گرفت.

اگر استقلال امتیاز و تیمی را به ستاره های باتجربه آبی ببازد، قطعا شمس آذر خواهد بود که با کمک مربی جوانش فوتبال دوستانه و تهاجمی ارائه خواهد کرد. فوتبالی که نشان دهنده یک خطر بالقوه برای هر تیمی است. شمس آذر که در دو دیدار اخیر خود مقابل ذوب آهن اصفهان و فولاد قزوین پیروز شده بود در بهترین شرایط روحی به این دیدار می آید.

بیشتر بخوانید: غایبان معروف بازی استقلال – شمس آذر



سرویس داخلی اخبار فوتبال