چرا استقلال از لیگ برتر آسیا حذف نمی شود؟



استقلال فصل گذشته شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد چرا که تنها در 21 فروردین ماه با استراماچونی بدهی خود را تسویه کرد.

در این فصل تردیدها در مورد حذف تیم های استقلال و پرسپولیس از لیگ نخبگان آسیا همچنان وجود دارد و دلیل آن هم جدا نشدن مالکیت این دو باشگاه است. اما چرا مهدی تاج مدعی شد که با وجود این مشکلات، تیم های استقلال و پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه ای مشکلی ندارند؟

واقعیت این است که هر دو تیم پرونده های بدهی را که منجر به رای نهایی شده بود، بستند. آخرین بدهی تیم استقلال به باشگاه سانتا کلارا مرتبط بود و باشگاه استقلال این بدهی 500 هزار یورویی را با کمک فدراسیون فوتبال پرداخت کرد. از سوی دیگر مهدی تاج گفت: این کمیته مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال است که در مورد اعطای مجوز حرفه ای به باشگاه ها تصمیم گیری می کند.

یکی دو سالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسئولیت را برداشته و به کمیته صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون ملی فوتبال واگذار کرده و به تنهایی بر آن نظارت دارد. پیش از این یک شرکت آلمانی به نمایندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا اسناد بارگذاری شده توسط باشگاه ها را بررسی کرده و در نهایت رأی گیری کرده بود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که تیم ها به دلیل مسائل مالکیتی از برنامه حذف نمی شوند. تنها شرط لازم برای آنها حل مشکل است. مهم ترین موضوعی که منجر به حذف تیم ها از جدول مسابقات می شود، بحث بدهی ها و مسائل کلان مالی از جمله عدم رعایت فیرپلی مالی است.

بیشتر بخوانید: خبر خوش مهدی تاج برای استقلال و پرسپولیس



سرویس داخلی اخبار فوتبال