از رفتار مورینیو ناراحت شدم. من اهل حرف زدن با رسانه ها نیستم!/ وقتی رفتم ژوزه عذرخواهی کرد!

باستین شواین اشتایگر در دوران حضورش در منچستریونایتد زیر نظر ژوزه مورینیو، او از تمرینات تیم اصلی محروم شد. شواین اشتایگر 39 ساله در فصل 16-2015 31 بازی زیر نظر لوئیس فن خال انجام داد و در فصل بعد فقط 4 بازی زیر نظر مورینیو انجام داد تا اینکه در سال 2017 به باشگاه MLS شیکاگو فایر پیوست.

شواینی به Overlap گفت: «من خیلی ناراحت بودم زیرا یونایتد دومین باشگاه مورد علاقه من بود. زمانی که بازی می‌کردم فداکاری‌های زیادی انجام دادم، به همین دلیل غمگین بودم، اما آن‌گونه نیستم که با رسانه‌ها صحبت کنم. برای من مهم‌تر است که مثل همیشه روی فوتبال تمرکز کنم.»

شواین اشتایگر، ملی پوش سابق آلمان، 11 بازی پایانی فصل 2015-2016 را به دلیل مصدومیت از دست داد و قبل از یورو 2016 در آلمان تحت درمان قرار گرفت. یونایتد مورینیو را به عنوان جانشین فان خال در می 2016 منصوب کرد. شوینی با رسیدن آلمان به یورو، شش بازی در یورو انجام داد. نیمه نهایی، از دست دادن شروع پیش فصل یونایتد در ایالات متحده.

شواینی ادامه داد: سال 2016 (پیش فصل) بود و من با تیم ملی آلمان بودم، در رقابت های یورو خیلی جلو رفتیم و به نیمه نهایی رسیدیم، بنابراین کمی دیرتر وارد تیم یونایتد شدم. روز اولی که وارد شدم، با زلاتان ابراهیموویچ تمرین کردم و دیدم که او چقدر عالی است، بازیکنی با بینش و بازیکنی باورنکردنی. روز بعد، در روز تولدم، وقتی وارد کارینگتون (زمین تمرین یونایتد) شدم، جان مورتا (مدیر فوتبال) آنجا بود و به من گفت که اجازه ورود به رختکن را ندارم، زیرا مربی این کار را کرده است. از او خواستم وسایل تمرینی و کفش‌هایم را برایم بیاورد و پرسیدم با چه کسی تمرین می‌کنم و او گفت با تیم زیر 16 سال. بنابراین برای تمرین با زیر 16 سال رفتم. خیلی ضعیف تمرین کردم چون نمی دانستم چه اتفاقی دارد می افتد. بعدازظهر با مورینیو ملاقات کردم و او به من توضیح داد که احساس می کند در یونایتد خوشحال نیستم زیرا مصدومیت و توانبخشی ام را با پزشکان آلمانی انجام داده ام و در آلمان مانده ام. البته من هم به یونایتد برمی گشتم، با پزشکان در تماس بودم و بازی ها را تماشا می کردم. زمانی که لوئیس فن خال سرمربی بود، به من گفت که آخر هفته به یونایتد بیایم و با پزشکان در تماس باشم. آنها می خواستند من سالم باشم و من می خواستم ریکاوری کنم و به بازی ها برگردم، بنابراین به توافق با فان خال احترام گذاشتم اما بدیهی است که هیئت مدیره نظر دیگری داشت. من تنها کسی بودم که به رختکن جوانان منتقل شدم. بعد از آن حداقل سه ماه به تنهایی با یک مربی تناسب اندام تمرین کردم. قبل و بعد از تیم اول تمرین کردم. خوزه هرگز به من اجازه نداد با تیم اصلی تمرین کنم، حدس می‌زنم آنها می‌خواستند از شر من خلاص شوند. من همیشه در یونایتد به طرز باورنکردنی خوشحال بودم، عاشق پوشیدن پیراهن بودم، عاشق باشگاه بودم. فکر کردم این ممکن است موقتی باشد و اگر روزی نظرشان تغییر کند باید آماده باشم. رویای من بازی در اولدترافورد بود.

شوئینی در پاسخ به این سوال که واکنش هم تیمی هایش به محرومیت او چگونه بود، گفت: آنها را ندیدم، گاهی اوقات از چند نفر رد می شدم یا پیامی می گرفتم، آنها می گفتند که تصمیم مربی را متوجه نشده اند، اما من متوجه نشدم. برای دیدن آنها، باید صبح یا بعد از تمرین آنها تمرین می کردم تا آنها را نبینم.”

شواین اشتایگر اولین بازی خود را در آن فصل در نوامبر 2016 در جام اتحادیه مقابل وستهام انجام داد. او پیش از انتقال به MLS، سه بازی دیگر در جام حذفی و لیگ اروپا انجام داد. شواینی ادامه داد: اولین باری که کسی عذرخواهی کرد زمانی بود که تصمیم گرفتم منچستریونایتد را به مقصد آمریکا ترک کنم. از ژوزه پرسیدم که آیا می توانم این انتقال را انجام دهم و او به خاطر رفتاری که در ابتدا با من داشت عذرخواهی کرد. او باید موافقت می‌کرد که من را رها کند، زیرا دیگر کاری نمی‌توانست علیه من انجام دهد.»

شواین اشتایگر در سال 2019 پس از سه فصل حضور در شیکاگو بازنشسته شد.

بیشتر بخوانید: ژوزه مورینیو کاملاً کارش تمام شده است; او توانایی مربیگری را ندارد!

سرویس اخبار فوتبال خارجی